Gå til innhold

Bestevenninna mi har funnet ut at hun liker jenter, jeg har et problem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har funnet ut av dette i løpet av de siste to årene. For henne har dette blitt en ny vår og hun virkelig blomstrer, jeg er ikke i tvil om at hun har "funnet seg selv".

Mitt problem er at jeg, som bestevenninne, selvsagt blir introdusert for alle kjærester, crush og dater. Jeg blir kjent med jentene og de har alle vært kjempegreie og flotte jenter. Jenter som jeg kunne vært venninne med. Når det blir slutt mellom venninnen min og ei dame så må vi jo diskutere den andre dama, akkurat som man gjør om det blir slutt med ei venninne og typen.

Problemet er at det ikke er like lett for meg å snakke disse jentene ned og bort som det er å snakke stygt om en ex som er mann. Jeg føler jo med de, og føler et annet samhold med jentene enn hva jeg gjør med kjipe mannfolk. Jeg blir jo på en måte venninne med de... Uansett, jeg står selvsagt alltid støtt ved min venninnes side, men dette er et (lite) problem jeg ikke hadde trodd fantes.

Anonymous poster hash: 26fbe...4d3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en absurd problemstilling. Foreslår at du heller sorterer dine følelser rundt "kjipe" mannfolk, enn bry deg om hvem venninna si dater. Eventuelt kom ut av skapet selv om du hater menn så mye.

Anonymous poster hash: b87c0...e4f

Skrevet

Høres ut som lillesøsteren min :P

Best å aldri knytte bånd til damene hennes for hun skifter jo kjæreste hele tiden!

Anonymous poster hash: 74261...547
Skrevet

For en absurd problemstilling. Foreslår at du heller sorterer dine følelser rundt "kjipe" mannfolk, enn bry deg om hvem venninna si dater. Eventuelt kom ut av skapet selv om du hater menn så mye.

Hæ? Du forstod ikke innlegget mitt...Da jeg skrev "kjipe mannfolk" så mener jeg etter et brudd og behovet for å snakke om det i ettertid. Det er jo noe av det vi jenter gjør, snakker dritt om mannfolka og drikker vin etter at det er slutt. Jeg er godt gift med en mann, befinner meg ikke i et skap og jeg bryr meg ikke om hvem venninnen min dater. Problemet er at jeg bryr meg om dem.

Skrevet

Og nå er det kjipe damer. Forstår ikke forskjellen.

Skrevet

Og nå er det kjipe damer. Forstår ikke forskjellen.

Men at du er dum har jo veldig lite med HIs situasjon å gjøre, da. Synes det er så rart når folk kaster dritt til andre med den begrunnelsen at de selv ikke evner å forstå.

Anonymous poster hash: f19f6...ae8

Skrevet

Har dette egentlig noe med kjønn å gjøre? Sett at din venninne, før hun kom ut av skapet, hadde hatt en type som du trivdes med og ble kompis med, hadde du ike hatt det samme "problemet" da? For meg høres det ut som "problemet" ditt er at venninnen din har kjærester du liker godt, ogat du synes det er vanskeig å snakke dritt om dem. Kan du ikke bare la vær snakke dritt? Det må da gå ann å støtte venninnen din i at det er vondt å gå gjennom et brudd uten å skulle slenge dritt om eksen, uansett hvilket kjønn denne skulle ha?

Anonymous poster hash: c9db8...70d
Skrevet

Har dette egentlig noe med kjønn å gjøre? Sett at din venninne, før hun kom ut av skapet, hadde hatt en type som du trivdes med og ble kompis med, hadde du ike hatt det samme "problemet" da? For meg høres det ut som "problemet" ditt er at venninnen din har kjærester du liker godt, ogat du synes det er vanskeig å snakke dritt om dem. Kan du ikke bare la vær snakke dritt? Det må da gå ann å støtte venninnen din i at det er vondt å gå gjennom et brudd uten å skulle slenge dritt om eksen, uansett hvilket kjønn denne skulle ha?

Anonymous poster hash: c9db8...70d

Enig med denne. Må ærlig talt si at jeg ikke helt forstår denne problemstilligen heller, men så snakker jeg heller ikke dritt om folk.

Skrevet

Men at du er dum har jo veldig lite med HIs situasjon å gjøre, da. Synes det er så rart når folk kaster dritt til andre med den begrunnelsen at de selv ikke evner å forstå.

Jeg forstår, men synes likevel problemet er ikke-eksisterende og ærlig talt merkelig for voksne kvinner. Snakker man virkelig "dritt" om ekser etter fylte sytten, med mindre det er snakk om særs spesielle forhold? Noe jeg derimot ikke forstår er dette rare skillet mellom menn og kvinner.

Herlig sjarmerende å kalle folk dumme over nett forresten.

Skrevet

:legrine: :legrine:

Anonymous poster hash: 6cead...965

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på dumme mannlige ekser og dumme kvinnelige ekser?

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på dumme mannlige ekser og dumme kvinnelige ekser?

Poenget er jo at de muligens ikke egentlig er kjipe i det hele tatt. Men etter et brudd har man et behov for å snakke om det, og da føler man ofte at den andre parten er kjip. Gode venninner stiller da opp, uansett alder, og støtter venninnen i alt hun sier (innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig). Om min venninne synes at exen er kjip akkurat da, ja da er jeg enig i det akkurat da. Og når vi snakker om det noen uker senere så var han kanskje ikke like ille likevel. Det handler mer om å ha en skulder å gråte på og å få ut litt steam.

Jeg blir aldri sånn skikkelig kompis med typene til mine venninner, men nå når det har vært damer så har vi funnet på ting sammen alle tre. Drukket vin, gått på kino, vært på cafe osv. ergo: Jeg føler at jeg er litt venninne med de, så derfor kjenner jeg litt på det når det blir slutt.

Det er egentlig ikke et problem. Bare noe jeg tenker litt på.

Skrevet

Herregud, er dere alle virkelig så kjønnsløse og "likestilte" at dere ikke kan skjønne at en jente bonder på en annen måte med jenter enn gutter? Er jeg fryktelig gammeldags av meg, som holder venninners menn "på en armlengdes avstand", da jeg faktisk er dame og tiltrekkes av menn - vise versa?

De lesbiske venninnene kan jo aldri bli HIs partner, og flørt blir det ikke. Sånne ting KAN potensielt utvikle seg med andre MENN HI møter.. Samtidig blir det dermed en helt annen måte å forholde seg til dem når de ikke er venninnens kjæreste lenger. Det utvikler seg ikke samme type vennskap.

Anonymous poster hash: aae49...fd5

Skrevet

Jeg forstår, men synes likevel problemet er ikke-eksisterende og ærlig talt merkelig for voksne kvinner. Snakker man virkelig "dritt" om ekser etter fylte sytten, med mindre det er snakk om særs spesielle forhold? Noe jeg derimot ikke forstår er dette rare skillet mellom menn og kvinner.

Herlig sjarmerende å kalle folk dumme over nett forresten.

Skillet er at jeg blir bedre kjent med jentekjærestene. Og ja, selvfølgelig snakker man dritt om "exen" etter et brudd... Ihvertfall om det er et forhold som ikke har vart så lenge og det fortsatt er mange "nyfølelser" i sving. 

Skrevet

Og nå er det kjipe damer. Forstår ikke forskjellen.Anonymous poster hash: b87c0...e4f

Hun føler hun blir mere venn med jentekjærestene enn det hun blir med guttekjærestene. Derfor er det vanskeligere å snakke dritt om damene.

Anonymous poster hash: c2846...5ce

Skrevet

Poenget er jo at de muligens ikke egentlig er kjipe i det hele tatt. Men etter et brudd har man et behov for å snakke om det, og da føler man ofte at den andre parten er kjip. Gode venninner stiller da opp, uansett alder, og støtter venninnen i alt hun sier (innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig). Om min venninne synes at exen er kjip akkurat da, ja da er jeg enig i det akkurat da. Og når vi snakker om det noen uker senere så var han kanskje ikke like ille likevel. Det handler mer om å ha en skulder å gråte på og å få ut litt steam.

Jeg blir aldri sånn skikkelig kompis med typene til mine venninner, men nå når det har vært damer så har vi funnet på ting sammen alle tre. Drukket vin, gått på kino, vært på cafe osv. ergo: Jeg føler at jeg er litt venninne med de, så derfor kjenner jeg litt på det når det blir slutt.

Det er egentlig ikke et problem. Bare noe jeg tenker litt på.

Jeg skjønner godt hva du mener. Man får litt dårligere samvitighet . Sjelden man blir like god venn med mannfolkene som damene . Morsom problemstilling som man ikke tenker på før man er i den 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...