Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #1 Skrevet 19. januar 2017 Hei! Nå har jeg etter flere år i arbeidslivet gått og blitt student. Det er et humanistisk fag med ganske mye diskusjoner i gruppe der vi legger fram resultat og resonementene våre etterpå til fagleder. Nå sliter jeg allerede mye med sosiale koder, jeg er ganske sterk faglig men vil hverken bli den som er for "på" eller passiv, om dere forstår.. For eksempel, om vi skal legge fram noe fra en felles diskusjon og hun som har ordet mister tråden, burde jeg bryte inn da og hjelpe til så hun kommer tilbake? Eller burde jeg vente på min tur. Tenker ikke å kuppe hennes taletid men liksom bare for å hjelpe gruppen framover? Hjelp meg med skikk og bruk og uskrevne sosiale koder, for jeg sliter virkelig med dette og analyserer altfor mye i ettertid. Anonymous poster hash: 0339c...230
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #2 Skrevet 19. januar 2017 Hvis hun mister tråden, kan du selvfølgelig hjelpe henne på vei, men få ord Null stress! Hilsen medstudent Anonymous poster hash: 0e26c...714
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #3 Skrevet 19. januar 2017 Flere synspunkter? Anonymous poster hash: 0339c...230
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #4 Skrevet 21. januar 2017 Flere synspunkter? Anonymous poster hash: 0339c...230 Er du i tvil, så rekk opp hånden. Og spør f eks "jeg lurer på om du mener....(fyll inn den tråden hun mistet)" og få henne til å svare selv. Be om dere kan avholde "runder" på ting, sånn at alle får tur, da slipper du å melde deg inn i en uformell samtaleform og lure på om du timet det dårlig. Be også om dere kan bruke håndsopprekning for å få ordet, sånn at dere alle har noe felles å forholde dere til. Anonymous poster hash: a3774...527
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå