Gå til innhold

Fsh 12,4 og amh 0,7😔


mamma_bergen

Anbefalte innlegg

Hva er sjansen da for å klare det, selv med ivf? Fikk brev av gynekologen i dag, hun kan henvise videre og at det får være opp til avdelingen om det er noe poeng å prøve. Jeg er skikkelig nedfor nå..

 

Manne skal levere sædprøve nå i begynnelsen av neste mnd, men jeg føler det ikke er noe vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alltid en sjanse for alt❤

Man trenger gode folk rundt seg i en slik prosess! Leger som ser muligheter og ønsker å hjelpe. Håper sykehuset ser det og tar deg inn, da er du i gode hender.

Skulle sykehuset si nei, så ser jeg du bor i Bergen (?) og da har du mange flere muligheter!

Gå privat, enten med Dr Mortensen eller klinikk Hausken. Dyktige folk som har enorm kunnskap og som kanskje kan gi deg troen tilbake.

 

Det viktigste er å ikke gi opp! Mange før deg har fått målt like verdier, men barn blir det💖

Masse lykke til!

Endret av embi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja både kjenner mange personlig, og har også lest om mange, som får det til med "dårlige" verdier. En av mine beste venninner ble henvist til ivf som følge av en lav AMH (<1). Men syklusen etter ble hun gravid "naturlig", noe legen hadde sagt ikke kom til å skje. Og da de skulle prøve på nr. 2 satt spiren på første hjemmesnekra forsøk! Mener ikke at det ofte er sånn at man får det til på egen hånd "bare man slapper av". Men moralen er at man ikke skal gi opp, for kroppens og livets veier er uransakelige noen ganger. Og noen ganger kan det være lurt å shoppe litt rundt hos forskjellige leger også, som Embi foreslår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid en sjanse for alt❤

Man trenger gode folk rundt seg i en slik prosess! Leger som ser muligheter og ønsker å hjelpe. Håper sykehuset ser det og tar deg inn, da er du i gode hender.

Skulle sykehuset si nei, så ser jeg du bor i Bergen (?) og da har du mange flere muligheter!

Gå privat, enten med Dr Mortensen eller klinikk Hausken. Dyktige folk som har enorm kunnskap og som kanskje kan gi deg troen tilbake.

 

Det viktigste er å ikke gi opp! Mange før deg har fått målt like verdier, men barn blir det💖

Masse lykke til!

Tusen takk for svar!😊 Jeg har roet meg litt nå og tenker ikke så negativt lengre🙈Vi har bestemt oss for å ta kontakt med hausken når mannens svar er klar,jeg utelukker ikke haukeland, men med tanke på ventetid og sånt, så vil vi i gang så fort som mulig😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja både kjenner mange personlig, og har også lest om mange, som får det til med "dårlige" verdier. En av mine beste venninner ble henvist til ivf som følge av en lav AMH (<1). Men syklusen etter ble hun gravid "naturlig", noe legen hadde sagt ikke kom til å skje. Og da de skulle prøve på nr. 2 satt spiren på første hjemmesnekra forsøk! Mener ikke at det ofte er sånn at man får det til på egen hånd "bare man slapper av". Men moralen er at man ikke skal gi opp, for kroppens og livets veier er uransakelige noen ganger. Og noen ganger kan det være lurt å shoppe litt rundt hos forskjellige leger også, som Embi foreslår!

Ja, jeg er kommet opp av gropen jeg var i og nå er vi klar til å kjøre på videre😉 Det er veldig kjekt å høre andres gla'historier!😊

Jeg syns bare det er så rart at jeg har positive el-tester hver mnd, men kanskje eggene er for dårlige til å bli sluppet, eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har fått tilbake spiriten!

Jeg har også regelmessige eggløsninger hver måned, mannen har dårlig sædkvalitet, men med noen dager abstinens er det i følge androlog ikke så ille at han ikke kan gjøre meg gravid. Det har bare aldri skjedd! Utrolig frustrerende, hvertfall da vi etter første utredning fikk beskjed om at vi sikkert ville bli gravide i løpet av noen måneder. Det som er tilfellet er at det, selv om begge er friske, uansett er en del som skal klaffe for å bli gravid i en normal syklus. Det er derfor de sier at man normalt skal vente et år (et halvt hvis du er over 35) før du søker hjelp. Dersom vi hadde smurt oss med tålmodighet, kan det jo hende vi hadde blitt gravide naturlig om et år eller to eller tre..men så god tid har man jo gjerne ikke 😉

 

Og du, angående AMH: jeg har heller ikke skyhøy AMH (den er riktignok 8), men fikk beskjed om at jeg ikke forvente å få ut så veldig mange egg denne runden. Men fikk ut mange. Var hos to forskjellige gynekologer til kontroll før uttak, og begge kommenterte at det var mange eggposer der og at jeg sikkert hadde en høy AMH. Da jeg sa at den var 8, var de overrasket begge to, hun ene trodde ikke det stemte. Ikke for å hevde at AMh ikke har noe å si, men ref også min venninne som jeg fortalte om, så tror jeg ikke man skal konkludere så raskt med at lav AmH betyr at man har veldig dårlige sjanser.

 

Lykke til hvertfall, håper dere kommer raskt i gang og at dere får en god opplevelse med hele prosessen!

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kaster meg på AMH-diskusjonen.

Jeg fikk målt AMH til 7 før mitt første IVF-forsøk. Fikk da ut 7 egg.

Fikk tatt ny AMH et halvt år etter, og da var AMH 11. Fikk siden ut 12, 16, 18 og 19 egg.

For meg er de AMH-målingene et stort mysterium😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...