Gå til innhold

Om sjefen din gjør feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan håndterer du det? Lar du de som oppdager feilen vite at det var sjefen sin feil og ikke din?

Jeg har blitt overstyrt av sjefen min på et prosjekt, noe som har ført til at materiell er tapt og et par andre småfeil der jeg har rådført meg med henne og hun har gitt meg feil svar. Jeg opplever at det er jeg som blir stående alene med ansvaret etterpå. Eneste måten øverste leder kan få vite hvor ansvaret ligger er om jeg sier det. Sjefen selv, har tydeligvis ikke tenkt å si at det var hun som tok avgjørelsene. 

Svært frustrert arbeidstaker

Anonymous poster hash: 14c1d...e3b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem andre er det som er involvert da? Eksterne eller interne? Om det er interne,hadde jeg forsøkt å si i fra men antakeligvis sagt noe i plenum hvor både sjefen er og de andre involverte. Om det er eksterne hadde jeg holdt munn og vært lojal mot sjefen min. Hadde sikkert sagt noe til sjefen i fortrolighet.

Anonymous poster hash: 4a643...abe

Skrevet

Hadde sagt noe sånt som: Dette bør du ta med sjefen min siden hun tok avgjørelsen. I fremtiden setter jeg pris på å få ta avgjørelser selv på MINE prosjekter, med mindre jeg ber om noe annet. 

Jeg finner meg ikke i å være dørmatte for sjefen. Gjør han ikke jobben sin skikkelig er det HANS feil, ikke min. Enkelt og greit. Han setter pris på at jeg er ærlig da, og du kjenner din sjef best. Blir det sur stemning hadde jeg gitt beskjed om at de kan regne med en oppsigelse, for sånt piss går det ikke an å forholde seg til. 

Anonymous poster hash: 22e4f...090
Skrevet

Hadde sagt noe sånt som: Dette bør du ta med sjefen min siden hun tok avgjørelsen. I fremtiden setter jeg pris på å få ta avgjørelser selv på MINE prosjekter, med mindre jeg ber om noe annet.

Jeg finner meg ikke i å være dørmatte for sjefen. Gjør han ikke jobben sin skikkelig er det HANS feil, ikke min. Enkelt og greit. Han setter pris på at jeg er ærlig da, og du kjenner din sjef best. Blir det sur stemning hadde jeg gitt beskjed om at de kan regne med en oppsigelse, for sånt piss går det ikke an å forholde seg til.

Ha ha! Hvis en av mine medarbeidere hadde lekset opp for meg at hun selv skulle ta avgjørelser, og ikke jeg som sjef hadde jeg begynt å le! 😂

Anonymous poster hash: a7c49...768

Skrevet

Ha ha! Hvis en av mine medarbeidere hadde lekset opp for meg at hun selv skulle ta avgjørelser, og ikke jeg som sjef hadde jeg begynt å le! 😂

Også hvis du like før hadde driti deg ut...?

Anonymous poster hash: 6c66a...2dc

Skrevet

Ha ha! Hvis en av mine medarbeidere hadde lekset opp for meg at hun selv skulle ta avgjørelser, og ikke jeg som sjef hadde jeg begynt å le!

Du høres ut som en super sjef..............................

Anonymous poster hash: 1d578...ee7

Skrevet

Ha ha! Hvis en av mine medarbeidere hadde lekset opp for meg at hun selv skulle ta avgjørelser, og ikke jeg som sjef hadde jeg begynt å le!

Da får du jaggu stå for feilene også:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...