Gå til innhold

Veldig stort å bruke str 85 i omkrets på BH?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid brukt 80D og egentlig sjelden hatt BHèr som sitter fint. Nå prøvde jeg 85C og de sitter mye bedre. Men har alltid hørt man heller skal gå opp i cup enn i omkrets?

Anonymous poster hash: d7ddd...40d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er 1.80 høy er det ikke stort. Men uansett, man må jo bruke de str som passer kroppen. Har det noe å si liksom? 😊

Skrevet

Det finnes ikke et generelt svar på dette. Det finnes utrolig mye dårlige bh-er med elendig passform, uavhengig av størrelse.

Cupen endrer seg ift vidden. Dvs en D-cup i 70 er mye mindre enn en D-cup i 80. Jeg har måttet variere mellom 65E og 75D gjennom de siste 15 år. Har ikke endret kroppsfasong så mye, men det er små marginer som utgjør. Man må bare prøve masse forskjellig. En hovedregel hos meg er at vidden må være stram, imens cupen kan ofte være litt for stor. Da ser puppene best ut.

Anonymous poster hash: fee12...4f3

Skrevet

Hvis du sjelden har hatt bh-er som sitter fint, sier vel det at du har hatt feil størrelse?

Anonymous poster hash: 25624...2e3

Skrevet

Jeg ville gått til en spesialbutikk og fått målt.

Jeg har alltid brukt 85 i omkrets. På en undertøysbutikk fikk jeg beskjed om at jeg hadde brukt alt for stort, og at dette var noe som de så veldig mange gjorde. Jeg gikk ned til 80 i omkrets, og hun sa at jeg også kunne prøve 75, men det følte jeg meg ikke komfortabel med.

Det var uvant en stund å ha 80, men nå når jeg igjen prøvde 85 merket jeg godt at det var alt for stort

Anonymous poster hash: f22e9...607
Skrevet

Er 85 stort? Har alltid brukt 85....kanskje først 80.

Er 168 og normalvektig, noen og 60 kg.

Tror jeg har en "bred" ramme.

Blir veldig fort beinete om vekta går nedover mot 60.

Anonymous poster hash: 23d7d...4a5

Skrevet

Jeg er 162 og veier 99 kilo (dundre rett under hundre 🎉) og bruker 85 i omkrets.

Jeg tjukk, lav og har store bryster...

Anonymous poster hash: a910b...c2c

Skrevet

Jeg er 162 og veier 99 kilo (dundre rett under hundre ) og bruker 85 i omkrets.

Seriøst? Jeg er 162 og veier 80 kg, og bruker 85. 

Du må være ekstremt sped, hvis du hadde vært tynn..

Anonymous poster hash: e0ae0...24a

Skrevet

Jeg bruker nå som gravid 85A,

er 70 kg og 167 høy. Egentlig veier jeg en plass mellom 55-60.

Før jeg ble gravid brukte jeg også 80-85, og når jeg var på mitt tynneste 50 kg måtte jeg også ha 80 i omkrets... jeg har rett og slett veldig bred brystkasse og små bryster. Skulle gjerne tatt silikon for å fått ting til å passe sammen.. men men

Anonymous poster hash: d5130...ba3

Skrevet

Eg er 175 og 100 kg, brukar og 85, akkurat den om kretsen der seier iallefall ingenting om vekta til folk...

Anonymous poster hash: fdbaf...fe9

Skrevet

Eg er 175 og 100 kg, brukar og 85, akkurat den om kretsen der seier iallefall ingenting om vekta til folk...

Anonymous poster hash: fdbaf...fe9

Tydeligvis ikke :) 

Skrevet

Fascinerende at det er så stor forskjell. Jeg er 166 cm og 70 kg. Bruker 70 i omkrets. Har store pupper og timeglassfigur.

Anonymous poster hash: 4b1d8...cbd

Skrevet

Det er jo veldig forskjellig, men prøv å gå til en undertøysbutikk og sjekk. Jeg er normalvektig c/d cup og bruker 65 i omkrets. Men det finnes ikke så mange steder, så blir mest 70. Jeg er smal over ryggen (men ikke over rompa...) Man er jo forskjellig konstruert!

Skrevet

Tja, det er stort i den forstand at mange bh-er ikke går så langt opp i størrelse.

Jeg bruker 85-90 E.

Anonymous poster hash: 543ef...6ea
Skrevet

Jeg bruker 85 C og er 25 kilo overvektig så jeg synes det er stort i omkrets.

Anonymous poster hash: 1764f...4d3
Skrevet

Det er jo veldig forskjellig, men prøv å gå til en undertøysbutikk og sjekk. Jeg er normalvektig c/d cup og bruker 65 i omkrets. Men det finnes ikke så mange steder, så blir mest 70. Jeg er smal over ryggen (men ikke over rompa...) Man er jo forskjellig konstruert!

Da jeg var slank (bmi på 19), brukte jeg 75 i omkrets  :popcorn:

Skrevet

Jeg bommet kraftig både på omkrets og cup helt til jeg gikk til en undertøysbutikk. Nå går jeg endelig med BH'er som faktisk passer.

Kan anbefales.

Anonymous poster hash: 2ffc5...b5b

Skrevet

jeg bruker og 85D. er 178 og 95 kilo

Anonymous poster hash: 3985f...f3d

Skrevet

Jeg bommet kraftig både på omkrets og cup helt til jeg gikk til en undertøysbutikk. Nå går jeg endelig med BH'er som faktisk passer.

Kan anbefales.

Anonymous poster hash: 2ffc5...b5b

De tre siste gangene jeg prøvde meg innom change, sa de: "du må prøve bh'ene". 

De har kuttet ut målinger.

Skrevet

Jeg er 168 høy, veier 95 kg og bruker 75F i bh.

Brukte 75DD når jeg var 30 kilo lettere. Har større mage nå såklart men under puppene er nok omkretsen den samme.

Anonymous poster hash: 06b07...2c2

Skrevet

Seriøst? Jeg er 175, 95 kg, bruker 75 i omkrets (målt hos forhandlere). Og har 42 i sko, så ikke mye spedbygd her! :)

Anonymous poster hash: b34f3...4c9

Skrevet

Jeg vet ikke om dere har rett størrelse. Det er merkelig at omkretsen rundt brystkassen skal gå SÅ mye opp ved vektøkning.

Jeg er 180 lang og normalt bygd, men uansett ved vektøkning under graviditeter o.l., så har omkretsen holdt seg på 70-75. Det er kun cup-en som har variert veldig. Har vært opp i 70E, men nå etter ammeslutt er jeg på 70D.

Ser i gym og svømmegarderover utrolig mange kvinner med feil BH. Bh-er som ikke løfter, brystene deles i to på langs, vidden er så feil at det rir opp mellom skuldrene bak på ryggen. Vil tro mange har skulder og ryggproblemer pga dette.

Bh skal sitte som støpt!

Skrevet

Ja, er spedbygd.

Skrevet

Jeg er 162 og veier 99 kilo (dundre rett under hundre 🎉) og bruker 85 i omkrets.

Jeg er 1.73 og veier 83 kg. Bruker 90 og 95. Kommer litt ann på hvor jeg kjøper bh.

Anonymous poster hash: e7263...685

Skrevet

Jeg vet ikke om dere har rett størrelse. Det er merkelig at omkretsen rundt brystkassen skal gå SÅ mye opp ved vektøkning.

Jeg er 180 lang og normalt bygd, men uansett ved vektøkning under graviditeter o.l., så har omkretsen holdt seg på 70-75. Det er kun cup-en som har variert veldig. Har vært opp i 70E, men nå etter ammeslutt er jeg på 70D.

Ser i gym og svømmegarderover utrolig mange kvinner med feil BH. Bh-er som ikke løfter, brystene deles i to på langs, vidden er så feil at det rir opp mellom skuldrene bak på ryggen. Vil tro mange har skulder og ryggproblemer pga dette.

Bh skal sitte som støpt!

Jeg er 176 cm høy, veier 90 kilo og bruker 85 C. Når jeg veide 65 kilo brukte jeg 70 - 75 A. Så i mitt tilfelle så forandret både cupstørrelse og mål rundt brystet seg. Vil tro det er vanlig når man går opp i vekt, man går jo opp der og.

Anonymous poster hash: 1764f...4d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...