Gå til innhold

Celleprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder det å ta den hvert 3.år? Tar det virkelig så lang tid før eventuelle celleforandringer utvikler seg? Er det ikke bedre jo tidligere det oppdages. Kan det ikke skje mye skummelt på tre år?

Anonymous poster hash: 581c2...6f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener 3 år er for lang tid (dette er bare min mening og jeg er ikke helsepersonell så min mening er lite viktig i denne sammenheng) og går derfor til gynekolog ved Volvat en gang i året og tar celleprøve og innvendig ultralyd.

Anonymous poster hash: 703ab...b76
Skrevet

Det tar mer enn 3 år for celleforandringer å utvikle seg til kreft, det er en veldig langsom krefttype. Derfor holder det med hvert tredje år.

Men når det er sagt så finnes det sjeldne hissige krefttyper som kan utvikle seg raskere der også, selv om de er sjeldne da.

Anonymous poster hash: 53178...a9b
Skrevet

Jeg mener 3 år er for lang tid (dette er bare min mening og jeg er ikke helsepersonell så min mening er lite viktig i denne sammenheng) og går derfor til gynekolog ved Volvat en gang i året og tar celleprøve og innvendig ultralyd.

Hvorfor tar du innvendig ultralyd?

Er det ikke ekstra dyrt å gå på Volvat? HI

Skrevet

Hvorfor tar du innvendig ultralyd?

Er det ikke ekstra dyrt å gå på Volvat? HI

Av den enkle grunn at det kan ligge svulster på eggledere eller urinblære som ikke oppfanges ved kun en celleprøve. I tillegg så sjekkes da livmor for å se at den har vanlig størrelse, og at det ikke ligger noen indikasjon på at det er noe feil der.

Det koster 1200 kr pr gang, og det betaler jeg gladelig en gang i året.

Skrevet

Av den enkle grunn at det kan ligge svulster på eggledere eller urinblære som ikke oppfanges ved kun en celleprøve. I tillegg så sjekkes da livmor for å se at den har vanlig størrelse, og at det ikke ligger noen indikasjon på at det er noe feil der.

Det koster 1200 kr pr gang, og det betaler jeg gladelig en gang i året.

Jeg ville også gladelig betalt den prisen. Må du ha henvisning fra fastlege? HI

Skrevet

Jeg ville også gladelig betalt den prisen. Må du ha henvisning fra fastlege? HI

Volvat er privat og du trenger ingen henvisning, og det er ikke lang ventetid. For å bestille time går du bare inn på Volvat sine sider, velger senteret du ønsker og hvilke time du ønsker. Når det er gjort kommer alle ledige timer opp og du kan velge hvilke som passer deg best. 

Skrevet

Volvat er privat og du trenger ingen henvisning, og det er ikke lang ventetid. For å bestille time går du bare inn på Volvat sine sider, velger senteret du ønsker og hvilke time du ønsker. Når det er gjort kommer alle ledige timer opp og du kan velge hvilke som passer deg best.

På Volvat i Tromsø har de kun tilbud på ulike typer kirurgi. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...