Gå til innhold

Tanker på natten på sykehuset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sover så dårlig her jeg ligger på sykehuset og da kommer tanker om hva som kan være galt med meg og hvordan fremtiden blir. For første gang i mitt liv er jeg uvitende om fremtiden. Er godt ivaretatt her på sykehuset men gruver for alle undersøkelsene. Hva om de finner de noe farlig? Tør nesten ikke å si det høyt men noe er alvorlig galt med meg og de vet ikke hva. Jeg er en løsningsfokusert person men nå begynner jeg snart å miste meg selv. 3 dager med undersøkelser uten noen svar og legene sier de må utelukke sykdommer og derfor skal ta så mange prøver. Fikk utelukket svulst/ blodpropp i nakken på MR. Legen sa etterpå at de fryktet dette og derfor sendte meg dit etter et anfall jeg hadde.

Akkurat nå savner jeg hverdagslivet så innmari. Morgenene med alt stresset med levering av trette og smågretne barn, matlaging, husarbeid(?) og alt annet.

Måtte bare få ut mine innerste tanker en plass...

Anonymous poster hash: 1c9ba...481

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det setter ting litt i perspektiv. Til og med hos meg, som sliter med helt andre problemer. Lever i et ødelagt samliv, har ingen venner etter 15 år i ei bygd med kalde mennesker, og jeg ser ingen utvei. Sliter med tanker om å forsvinne... ensomhet er vondt og altoppslukende.

Men det er klart at jeg har mye å være takknemlig for, mye som jeg kam velge å sette pris på. Hverdagsmaset er ett av de tingene.

Med ønsker om at du får tilbake alt du ønsker deg, og st det du gjennomgår er forbigående. Klem

Anonymous poster hash: 709f3...2c4

Skrevet (endret)

Er så trøtt at jeg ikke klarer helt å tenke og gi et kjempelangt svar! Men vil bare gi dere begge en god (skjerm)klem💜

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Hei jeg kjenner meg veldig igjen i hvordan du har det. For noen år siden fikk vi livet snudd opp ned. Jeg ble alvorlig syk.

Var innlagt på sykehus i åtte uker. Hadde da veldig små barn.

Etter åtte uker på sykehus kom jeg hjem og var fortsatt veldig syk. Var inn og ut av sykhus i en lang periode.

Etter noen få uker hjemme måtte jeg reise bort igjen på oppttening i fire uker.

Husker jeg hadde slike tanker som deg. Var redd og ensom. Bekymret for mannen min og barna.

Selv om jeg i dag er ufør og lever med en alvorlig sykdom. Så må jeg si livet er bra. Både jeg og familien har funnet en ny hverdag. Er mye vi mtte endre på. Tok lang tid. Mange tårer og mye frustrasjon. Men endelig er hverdagen overkommelig og vi fungerer.

Er mye jeg savner. Jeg er på sett og vis en annen person i dag. Er ikke lengre den aktive, sosiale og omgjengelige personen. Det har også vært en prosess. Den sorgen over og miste en del av seg selv. Men det positive er at man finner en ny person.

Håper de finner ut hva det er. Og at det ikke er så alvorlig. Sender deg en stor klem.

Anonymous poster hash: 365a6...72a

Skrevet

💕 god bedring!💕Er ofte på natten de vonde tankene kommer... det er stille, alt for stille... klem!

Anonymous poster hash: 2916d...8e5

Skrevet (endret)

Sender deg en god og varm klem❤

Forsøk å tenke at dette skal gå bra. Medisinvitenskapen er kommet enormt langt i dag og det fikses det mest utrolige.

Usikkerhet er vondt å forholde seg til, og alt man vil er å ha tilbake det trygge og forutsigbare.

Jeg delte AKKURAT de samme tankene som deg da jeg var alvorlig syk for ca ett år siden. Ville BARE ha tilbake hverdagen. Da jeg så alle rundt meg tenkte jeg: Dere vet ikke hvor heldige dere er, dere kan reise hjem til det normale.

Dødsangsten og usikkerheten spiste meg nesten opp, og jeg fikk beroligende medikamenter for å håndtere tankene de dagene de ikke visste om jeg ville overleve. Kanskje det kan hjelpe deg også? Og sovetablett?

Det er bare å spørre, jeg fikk alt som var mulig de verste dagene.

Gruet meg også enormt til hver undersøkelse, men forsøk å gi deg hen.. det er for å kartlegge hvordan de kan gjøre deg frisk igjen❤

Dette her skal gå bra skal du se. Du skal hjem igjen og bli frisk❤

God klem til deg

Endret av Twintipp og himmelblå
Skrevet

Sender deg en god klem 💞

Anonymous poster hash: f392b...9f0

Skrevet

Det fine med å savne hverdagslivet, er at det kommer igjen og da vet en hvor godt det faktisk er.

Håper de finner noe som ikke er alvorlig på noen som helst måte og som er lett å kurere. God bedring!

Åh, og finn noe å lese på, filmer å se på, eller noe å strikke på. Bare noe som opptar tankene dine. Ellers... blir det til at de surrer og går. I den situasjonen du er i nå er det det siste du trenger. Jeg vet det er lettere sagt enn gjort...

Anonymous poster hash: cd163...71c
Skrevet

Vær så snill å skriv gruer og ikke gruver...

Ellers ønsker jeg deg god bedring.

Anonymous poster hash: ab93d...192

Skrevet

Vet du, jeg irriterer meg også ofte over skrivefeil, men dette var totalt skivebom. Dette er skrevet av en redd og ensom mamma som ikke vet hva som feiler henne og hva fremtiden vil bringe, og så klarer du å kommentere en skrivefeil? Er det mulig å være så kald?

HI, jeg tenker på deg og håper dette går bra! Sender deg en varm klem :hjerte:

Anonymous poster hash: d832b...92d

Skrevet

Kjære deg, HI, håper du fikk hvile i natt om ikke annet. Og at dagene fremover gir deg gode svar. Sender varme tanker.

Skrevet

Du skjønte tydeligvis hva hun mente og når du uten noe i hodet skjønte så skjønner vi andre. Så bare skriv gruver hi og drit i den fjolla her

Skrevet

Vet du, jeg irriterer meg også ofte over skrivefeil, men dette var totalt skivebom. Dette er skrevet av en redd og ensom mamma som ikke vet hva som feiler henne og hva fremtiden vil bringe, og så klarer du å kommentere en skrivefeil? Er det mulig å være så kald?

HI, jeg tenker på deg og håper dette går bra! Sender deg en varm klem :hjerte:

Anonymous poster hash: d832b...92d

Jeg stoppet lesingen når jeg kom til gruver.

Og om det gjør meg til et naut så gjør det meg ingenting!

Skrevet

Vi vet at du ikke bryr deg. Det er nettopp det som er problemet.

Anonymous poster hash: cd163...71c

Skrevet

😂👌🏼
Skrevet

Takker før støtten og gode råd. Og driter i evt skrivefeil😉 Glad for at hodet ble erklært friskt men ennå gjenstår spinalpunksjon. Men lammelsene bare sprer seg og nevrologene mistenker muskelsykdom. Nå scannes blodet. Hvis lammelsene fortsetter i samme tempo må jeg bruke rullestol i morgen😳 Har også fått rykninger i armer og ben. Og er ør i hodet hele tiden og går med en trykkfølelelse som varierer. Det er som om kroppen min kjemper for livet. Er såklart på sykehuset og observeres, men må si jeg er faktisk livredd. Blir jeg frisk eller blir jeg helt lam? Kan dette som skjer med meg potentsielt ta livet av meg? Det er som om jeg står utenfor og ser på meg selv.

Ta vare på dere selv om nyt helgen❤️

HI

Anonymous poster hash: 1c9ba...481

Skrevet

Stakkars deg. Skal sende deg gode tanker hele helga! Og jeg skjønner så godt hva du mener. Jeg har akkurat vært innlagt sammen med barnet mitt, og det jeg ønsket meg mest i hele verden var å få hoppe tilbake til hverdagen igjen!! Håper du snart er på plass hjemme igjen. God klem fra meg!

Anonymous poster hash: 14b0e...86f

Skrevet

Masse lykke til!

Går ut fra at du er sjekket for Guillain-Barré.

Anonymous poster hash: 19757...eb4

Skrevet

Du er rett og slett umenneskelig. Stakkars stakkars dine barn,(hvis du har noen),som har deg til mor!

Anonymous poster hash: 24a0c...7b2

Skrevet

Masse lykke til!

Går ut fra at du er sjekket for Guillain-Barré.

Anonymous poster hash: 19757...eb4

Jeg tenkte akkurat det samme...

Guillian Barré blir de fleste jo heldigvis stort sett helt friske av - uten alvorlig sequele...

Anonymous poster hash: 3a37d...044

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...