Gå til innhold

hvorfor går jeg ikke ned??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er på 3 uka nå uten brus,chips og godterier. spiser sundt og ikke så masse. fks.

frokost: yughurt med hjemmelaget musli.

lunsj: banan

middag: kjøtt og grønnsaker

mm: appelsin

kvelds: 2 grove skiver med noe pålegg. hva gjør jeg galt??

Anonymous poster hash: ab93d...bac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vei maten og skriv opp alt du spiser og drikker. Sansynlig vis spiser du fortsatt så mye at du ikke går ned eller går veldig sakte ned.

Anonymous poster hash: 8f9dd...021

Skrevet

Spiser for lite?

Anonymous poster hash: a0f6c...2f9

Skrevet

Er du helt ærlig på at du holder deg helt unna sukker? Fordi det er viktig, altså.

Og beveger du deg? Helst styrketrening. Har du muskelmasse, så forbrenner musklene det du spiser gjennom hele dagen.

Du spiser helt sikkert for mye. Dessuten trenger du ikke alt det fruktsukkeret. Knask en gulrot og litt kål istedet.

Anonymous poster hash: d45ce...97e

Skrevet

Du greier mest trolig ikke holde blodsukkeret ditt stabilt slik du spiser.

Er det yoghurt naturell om morgenen til müslien? Og er det rosiner eller annen tørket frukt i müslien, eller har du sukker eller syltetøy på.

Bare en banan til lunsj er ikke et fullverdig måltid, hovedsaklig bare karbohydrater, og det greier du ikke holde blodsukkeret ditt stabilt på. Du må spise et fullverdig måltid til lunsj.

Mest trolig spiser du feil, og mest trolig for lite. Men hovedsaklig feil.

Når du ikke holder blodsukkeret ditt stabilt så vil hormonene dine stoppe vekttap og fremme fettlagring.

Anonymous poster hash: 44d92...e81
Skrevet

hva skal jeg spise da? gjikk på vekta no. har visst fått ned 3 kilo siden 1 jan. de må ha sjedd siste uka😄

hi

Skrevet

Spis mer til lunsj og tren!

Anonymous poster hash: 54128...85e

Skrevet

Jeg gikk opp MYE i jula i år.... Ikke bra.

Men i alle fall borte igjen nå. Det jeg har gjort er å kutte ut sjokkis og kaker og sån. Og så har jeg spist vanlig sunn frokost, lunsj og mellommåltid. Men spis en mindre porsjon middag enn vanlig og ikke kvelds. Så har kiloene bare gått nedover. Så jeg tenker kanskje det er noe i det at det er lurt å ha en "pause" i spisingen (fra middag og frem til frokost) muligens?

Skrevet

noen som har forslag til hva jeg kan spise.. er så matlei. at jeg snart gjir opp hele greia😣

hi

Skrevet

Kutt ut brød, det funker her😊

Skrevet

hva skal jeg spise uten om brød da?

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

En porsjon middag med 200g magert kjøtt/fugl fisk, 40g ris/pasta (målt før koking) og grønnsaker er ca 450kcal om du følger 1/3 prinsippet. Spiser du to slike porsjoner er du oppe i 900kcal. Om du skal spise f.eks 1600kcal som er vanlig ved slanking har du da spist over halve dagsbehovet.

1,5dl yoghurt naturell, 1,5 dl usøtet kornblanding, 1 frukt og et glass (1,5dl) lettmelk eller juice er ca 400kcal.

To grove skiver med magert pålegg og 1 lite glass (1,5 dl) lettmelk eller juice er også hele 400kcal, og det med magert pålegg.

Bruker du vanlige oster osv blir det fort mer.

Jeg tror rett og slett du må den på mengdene du spiser, vei maten og tell kalorier, og ikke spis for mye ris/pasta/brød. Du kan f.eks spise fire knekkebrød mot de to skivene ;)

Skrevet

Lunsjen kan f.eks være en salat med bønner, fetaost (litt!), kikerter o.l. Eller omelett og noe grønt ved siden av. Eller to knekkebrød med skinke og agurk/paprika/tomat.

Du trenger ikke to frukter pr dag når du skal redusere på sukkeret.

Hvor tung er du? Jeg synes det ser ut som du får i deg lite kalorier (med mindre du allerede er 50 kg).

Men 3 kg siden 1.januar må jo være bra altså! Synes du skal være fornøyd med det 😃

Skrevet

Matlei er jo egentlig greit når du skal ned i vekt. Nå har du jo gått ned mye også så bare fortsett som du gjør hvis du får i deg de næringsstoffene du trenger.

Anonymous poster hash: 8f9dd...021

Skrevet

jeg er 178 høy og 95 kilo!!! vil ned på 80. da er jeg fornøgde😃 skal begynde å trene styrke ijenn nete uke. har problem med ett kne😥 takk for tips

hi

Skrevet

hva skal jeg spise uten om brød da?

Omelett, eggerøre, havregrøt og salat er greie alternativer

Anonymous poster hash: fa614...2fe

Skrevet

Bli med på opplegget til Desiree Andersen på Facebook. Gratisversjonen begynte på mandag, men ny oppstart for 250,-kroners versjonen med mer oppfølging på mandag. Funker som bare det. Se FIT på 30 dager på face eller http://fitfocuse.no/5-kg-pa-4-uker/

Anonymous poster hash: 2f22c...358

Skrevet

Du må trene, holder ikke "bare" å gå turer etc. hvis du vil gå ned, da må du trene så du kjenner det.

Dessuten må du holde ut å gå litt småsulten til tider, for eksempel om kvelden når man sitter i sofaen er det fristende å ta seg noe. Det bør du ikke.

Altså, hvis man er normalvektor er det flott å gå tur for å vedlikeholde formen, og selvsagt kan man ta seg litt å spise om kvelden. Men skal man gå ned i vekt er min erfaring at det koster litt.

Anonymous poster hash: c52e9...66b

Skrevet

Du må trene, holder ikke "bare" å gå turer etc. hvis du vil gå ned, da må du trene så du kjenner det.

Dessuten må du holde ut å gå litt småsulten til tider, for eksempel om kvelden når man sitter i sofaen er det fristende å ta seg noe. Det bør du ikke.

Altså, hvis man er normalvektor er det flott å gå tur for å vedlikeholde formen, og selvsagt kan man ta seg litt å spise om kvelden. Men skal man gå ned i vekt er min erfaring at det koster litt.

Anonymous poster hash: c52e9...66b

Man må ikke trene for å gå ned

Anonymous poster hash: fa614...2fe

Skrevet

jeg har hørt at kosthold er kilo og trening er gram. at man øker forbrenningen med trening er sikkert.😋

Skrevet

Det er jo besvist via forskning at man går ned minst like mye i vekt ved å gå tur i litt tempo enn ved hard trening. Dessuten er trening gram og kosthold kilo. Jeg har brukt å trene/gå meg til ekstra kalorier. Eks tjene et brusglass til kvelden eller 25 gr sjokolade

Anonymous poster hash: b518b...338

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...