Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Hvordan er deres 12-år gamle gutter..? Forholder de seg til regler, når legger de seg? Hvor mye data/telefon iløpet av en dag? Han min er blitt så mye sint og sur... Anonymous poster hash: 972d5...ae4
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 Min er 13. Han går i dusjen kl 20. Legger seg på sengen å leser frem til kl 21. Da skal lyset av. Han holder på en del med mobilen, men spiller ikke play station og sitter ikke så veldig mye på pc. Noen ganger blir det mer enn andre, men alikevel. Sur er han sjeldent (han har adhd, og ser det positive i så og si alt 😉 bortsett fra i sin lillesøster😂) Anonymous poster hash: bd7e9...ad3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Min er 13. Han går i dusjen kl 20. Legger seg på sengen å leser frem til kl 21. Da skal lyset av. Han holder på en del med mobilen, men spiller ikke play station og sitter ikke så veldig mye på pc. Noen ganger blir det mer enn andre, men alikevel. Sur er han sjeldent (han har adhd, og ser det positive i så og si alt 😉 bortsett fra i sin lillesøster😂) Anonymous poster hash: bd7e9...ad3 Regler sjekkes litt, men ikke for langt. Men nå er jeg veldig konsekvent også 😉 Anonymous poster hash: bd7e9...ad3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 Ja, han følger regler Han legger seg 21.30 Ingen restriksjoner på skjermbruk så lenge han gjør lekser, trener fotball og ellers er ute med venner stort sett hver dag. Han er litt dramatisk av seg, nærtagen og sår, tar all irettesetting i verste mening. Merker at det er hormoner i sving, men stort sett går hverdagen smertefritt. Anonymous poster hash: 1dfca...bb3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 12 år ekstremt skjermglad, sluttet på fotball. Han er mye på musikkaktiviteter og bruker data mye til musikk og ikke spill. Men det er en kamp om å begrense skjerm hver eneste dag! Slitsomt! Tøyer grenser hele tiden. Sen til å stå opp (trusler for å få han opp) og veldig somling før kvelden i sengen. Sovner sjelden før 22, men da leser han på sengen litt. Prøver kutte (inndra tlf) 1 time før soving, men funker ikke alltid. Anonymous poster hash: 6b66d...c29
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 Skal legge seg kl 22, men blir ofte senere.. Drar inn tlf og iPad, men en kamp hver eneste kveld.. Hvis jeg ikke gjør det er det teksting til langt på natt og det går ikke.. Ser ofte at der tikker inn snap sent, faktisk så sent som nærmere kl ett på natten.... Anonymous poster hash: 17abe...e4f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 12-åring. Veldig avhengig av skjerm. Spiller "unyttige" solospill, så blir sittende isolert i egen spillverden. Legger seg kl 21 og tester grensene noe. Må iblant fysisk ta bort mobil og nettbrett fra hans rekkevidde. 13-åring. Spiller ps4 med venner. Har autisme og treffer få jevngamle utenom familien, så ps4 er for tiden hans sosiale arena. Legger seg kl 21 og tester få grenser. Spiller sosialt ca 1,5 time om dagen. Begge er snille, omtenksomme og liker å være sammen med familien. Anonymous poster hash: 97452...0bf
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #8 Skrevet 18. januar 2017 Han var ganske oppesen i den alderen. Men det var ikke noe snakk om "når legger han seg" eller "hvor mye spiller han". Det var "når sendes han i seng" og "hvor mye får han lov å spille". Det er og blir dere voksne som bestemmer. Anonymous poster hash: 37bda...e8a
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #9 Skrevet 18. januar 2017 Han var ganske oppesen i den alderen. Men det var ikke noe snakk om "når legger han seg" eller "hvor mye spiller han". Det var "når sendes han i seng" og "hvor mye får han lov å spille". Det er og blir dere voksne som bestemmer. Anonymous poster hash: 37bda...e8a Ja, enig i prinsippet. Men det er ikke så lett med den fordømrandes smarttelefonen som er et vindu mot hele verden. Vi er strenge og setter strengere grenser enn alle i klassen hans (tror jeg), men det er vanskelig å håndheve dem fordi skjerm brukes til så mange formål. Ja, vi tar den fysisk fra ham, men han må også klare øve seg å sette disse grensene selv når han snart blir ungdom. Jeg er prinsippfast, men det er søren meg vanskelig! Anonymous poster hash: 6b66d...c29
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #10 Skrevet 18. januar 2017 Min blir 13 på lørdag. Han tester lite grenser. Er moden for alderen. Men, merker det er hormoner i sving. Han er veldig glad i skjerm. Må sette grenser da han gjerne kan sitte hele dagen. Han går på badet kl. 21. Leser på senga en halvtime etter det. Anonymous poster hash: 11975...ec3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #11 Skrevet 18. januar 2017 12 år. ingen telefon eller spiøl etter kl 20.00. er lydig og grei. tar lett besjeder. rydder rommet og støvsuger en gang i uka. er på fotballtrening 2 ganger i uka. har regler og gå etter så er sjelden diskusjoner. han har adhd. Anonymous poster hash: 2eaf3...75b
Twintipp og himmelblå Skrevet 18. januar 2017 #12 Skrevet 18. januar 2017 Det er nok mye hormoner i sving. Kunne ønske mine foreldre ikke tok sånn til seg alt jeg sa/gjorde, mente det jo egentlig ikke😆 Min er straks 11 nå, og det siste året har jeg merket store endringer. Mer "ung ungdom" og mindre barn. Han hører på beskjeder og har respekt for det voksne sier. Dog ikke like barnlig entusiastisk som tidligere.. Han trener mye så skjermtid begrenser seg selv, ingen iPad eller tlf etter leggetid. Legger seg 21.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #13 Skrevet 19. januar 2017 Ja, enig i prinsippet. Men det er ikke så lett med den fordømrandes smarttelefonen som er et vindu mot hele verden. Vi er strenge og setter strengere grenser enn alle i klassen hans (tror jeg), men det er vanskelig å håndheve dem fordi skjerm brukes til så mange formål. Ja, vi tar den fysisk fra ham, men han må også klare øve seg å sette disse grensene selv når han snart blir ungdom. Jeg er prinsippfast, men det er søren meg vanskelig! Anonymous poster hash: 6b66d...c29 "Klare å begrense det selv" endte hos oss med at tenåringen ba tynt om at jeg måtte hente pc-en fra rommet hans på avtalt klokkeslett... Mobilen: endre abbonnement, kanskje? Så det blir en fast døgnmengde han ikke kan gå over? Anonymous poster hash: 37bda...e8a
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. januar 2017 #14 Skrevet 19. januar 2017 Min blir 12 om noen få måneder. Han skal være i seng kl.20.45 og kan lese litt eller noe. Går på melatonin fast så det styrer seg litt selv, han blir trøtt og legger seg til. Han har 2 timer skjermtid til dagen. Inkl. tv, telefon, data ol. Det er ikke like lett å styre når jeg ikke er hjemme, telefonen er oppe osv. da men prøver. Tester veldig grenser og liker ikke beskjeder, helst ikke om noe. Krangler en del og maser når svaret er feil, vil ikke osv. Men her er det ikke noe nytt da han har en del utfordringer.
Mrs. Kaizer Skrevet 19. januar 2017 #15 Skrevet 19. januar 2017 (endret) Åå, jeg krangler mye med min 12 åring😑 Mannen rister på hodet og flykter når vi setter i gang.. 🙄 Han er forferdelig kverulerende og sta. Kan irritere en stein fra vettet hvis han vil. Han følger forsåvidt regler, men tøyer stadig grenser. Er veldig avhengig av telefon, så det er en "god" straff og ta fra han den ved dårlig oppførsel. Da lærer han hvertfall (en liten stund) Han svarer meg til tider så frekt at jeg kjenner jeg gruer meg til han blir en ekte opprørsk tenåring😥 Har en storebror på 14 og han er snill som et lam i forhold, selv om han kan han og.. Men 12 åringen min er også en god gutt altså, når han vil. Familiens klovn, full av humor, kreativitet og omsorg overfor småsøsken. Så det blir nok menneske av han til slutt. Han er ganske populær blandt jentene og får alltid mye skryt av han på foreldresamtaler på skolen. Så er bare hjemme han kan være ufordragelig. Han legger seg kl 21, da legger han fra seg tlf og ipad på kjøkkenbenken. Som regel somler han litt på badet og finner ut han bare MÅ gjøre ditt eller datt før leggetid, så klokka er oftest nærme 21.30 før han kommer seg i seng. Endret 19. januar 2017 av Me and my monkey
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #16 Skrevet 19. januar 2017 Syns det går opp og ned i grunn. 12-åringen her kan være veldig flink og pliktoppfyllende hvis han vil, men tverr og sur også. Han er stort sett en veldig grei gutt, men nokså svimete og treig. Han får ikke alltid med seg beskjeder som blir gitt fordi han holder på med andre ting/bare ikke følger med. Må som regel mases på... Flink på skolen, men er jo sååååå kjedelig å gjøre lekser (bortsett fra matte), så sliter som regel med å få han i gang med det - men plutselig kan han glimte til å sette i gang og jobbe godt på egen hånd. Han er aktiv, fotballgutt på satsingslag/1. laget og trener mye. Som regel ferdig kl 20 på trening flere ganger i uka. Bruker da lang tid på å komme seg i seng etterpå, selv om han er trøtt. Mobil/skjermbruk varierer veldig. Noen ganger sitter han pal når vi kommer hjem fra jobb, og det er tydelig at sånn har han holdt på siden han kom fra skolen. Da er han vanskelig å få til å begynne med det han skal gjøre (bortsett fra å komme seg på trening). I helgene får han spille Fifa/se på pc fra han står opp og til frokost (vi har sene frokoster), mens ellers i uken blir det kun litt på kvelden om han har treningsfri, evt det han har gjort før vi kom hjem. Aldri rett før leggetid eller på sengen. Legger fra seg mobilen i stuen når han legger seg. Prøver å få han i seng og lyset slukket til kl 21, men går ofte over på treningsdagene. Er det kamper med lagene i PL eller Spansk Liga som han heier på, får han som regel se disse selv om det går over leggetid. Anonymous poster hash: 2ea4b...fbb
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #17 Skrevet 19. januar 2017 Hva betegner dere som mye/lite skjermtid? Anonymous poster hash: 972d5...ae4
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #18 Skrevet 19. januar 2017 Hva betegner dere som mye/lite skjermtid? Anonymous poster hash: 972d5...ae4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå