Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Har vært alene med to jenter i mange år. Har jobba i liten stilling, i butikk. Har studert deltid, ca 3 timer herfra jeg bor. Jeg har vært økonomisk "på kjøret" i mange år. Med 10-12.000 utbetalt kommer man ikke langt Har ikke hatt krav på noe bidrag siden vi har barna 50 50. Har tre kredittkort som er sprengt på disse årene. Nylig fått samlet to av de i banken i lån med mindre rente. Uansett... jeg kjenner jeg får klump i magen når jeg ser hvor mye penger dere sparer til ungene, hvor mye dere har som buffer, på sparekonto etc. Jeg har sluttet som student og jobber nå fulltid. Har ikke brukt kredittkort på et år, men har fremdeles 20.000 på det ene, 70.000 som samlet lån + studielån på 90.000. Har ikke en krone i verdi, bortsett fra en bil til ca 20.000.... Nå betaler jeg ca 4000-5000 på diverse lån hver mnd, da går vi akkurat i null, sånn ca. Gleder meg til noen år frem i tid, da alt er nedbetalt. Det skal bli en fryd. Folk blir sjokka når jeg ikke har noe bsu... når jeg ikke har noe egenkapital... men sånn er det. Håper jentene har forståelse når de blir større/voksne ❤ de vet jo hvordan vi har hatt det. Vet ikke hva jeg ville med dette... men om det er flere der som sliter, så er du ikke alene. Det gjelder bare å komme seg ut av det så fort man kan, koste hva det koste vil... for min del ble det utdanningen, men den kan jeg ta igjen når tiden er inne:) Anonymous poster hash: 77696...728
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 Vi sliter vel ikke direkte, men sitter heller ikke velsig godt i det. Har ikke spart bsu til barna våre og har en haug på konto. Slik blir det når man ikke får med noe hjemmefra, da er det ikke så lett og få til mer enn og klare seg selv (om man ikke er ekstremt heldig med jobb) Anonymous poster hash: 33815...f88
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Har vært alene med to jenter i mange år. Har jobba i liten stilling, i butikk. Har studert deltid, ca 3 timer herfra jeg bor. Jeg har vært økonomisk "på kjøret" i mange år. Med 10-12.000 utbetalt kommer man ikke langt Har ikke hatt krav på noe bidrag siden vi har barna 50 50. Har tre kredittkort som er sprengt på disse årene. Nylig fått samlet to av de i banken i lån med mindre rente. Uansett... jeg kjenner jeg får klump i magen når jeg ser hvor mye penger dere sparer til ungene, hvor mye dere har som buffer, på sparekonto etc. Jeg har sluttet som student og jobber nå fulltid. Har ikke brukt kredittkort på et år, men har fremdeles 20.000 på det ene, 70.000 som samlet lån + studielån på 90.000. Har ikke en krone i verdi, bortsett fra en bil til ca 20.000.... Nå betaler jeg ca 4000-5000 på diverse lån hver mnd, da går vi akkurat i null, sånn ca. Gleder meg til noen år frem i tid, da alt er nedbetalt. Det skal bli en fryd. Folk blir sjokka når jeg ikke har noe bsu... når jeg ikke har noe egenkapital... men sånn er det. Håper jentene har forståelse når de blir større/voksne ❤ de vet jo hvordan vi har hatt det. Vet ikke hva jeg ville med dette... men om det er flere der som sliter, så er du ikke alene. Det gjelder bare å komme seg ut av det så fort man kan, koste hva det koste vil... for min del ble det utdanningen, men den kan jeg ta igjen når tiden er inne:) Anonymous poster hash: 77696...728 Jeg synes det høres ut som du har gjort så godt du kunne. Vær fornøyd med det. Vi har god inntekt begge to, men sparer ikke en krone til ungene for det. De skal vokse opp til å bli selvstendige individer og ikke belage seg på at vi skal hjelpe dem økonomisk når de er voksne. Slik ble vi selv oppdratt og slik skal vi oppdra våre barn. Gi ungene dine tid og omsorg, penger får de ordne selv! Anonymous poster hash: 9235a...f90
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 Den beste investeringen du kan gjøre er utdanning, andre ting kan komme senere en gang. Anonymous poster hash: 1ccbf...f3f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 Åh, nå så jeg for meg mye negative svar her, det var det jo ikke ❤ tusen takk. Utdanning er viktig ja, men det er ikke alt. For min del ble det viktigere å være tilstede for barna mine og ha en inntekt vi greier å overleve på. Føler det er litt "tabu" og ha dårlig økonomi... Skulle så veldig gjerne hatt alt på stell. Men er bedre nå enn på lenge, heldigvis Så er vel bare å se fremover. Anonymous poster hash: 77696...728
Daquiry Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 Vil bare informere deg om at du kan ha krav på bidrag selv om dere har 50/50. Jeg får det for min eldste datter. Sjekk med NAV.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 Du har gjort helt rett. Og 180.000 i gjeld er ikke mye. Anonymous poster hash: 25f06...dd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå