Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Jeg og mannen er uenig om hvordan Gjøre dette. Svigermor drikker så mye at ho er full. Dette foran barn. Jeg ønsker ikke delta med barna i middager når ho skal drikke så mye. Er snakk om at ho er full kl 19. Samboer mener barna ikke tar skade av å se ho slik. Jeg syns ikke noe om at folk skal drikke seg full rundt barn. Jeg er selv avholds. Samme er min egen familie. Så jeg er ikke oppvokst med alkohol rundt meg. Har 3 barn i alder 2. 6 og 8 år. Overreagerer jeg her? Tenker hadde det hvert snakk om et glass vin eller to så er det noe annet. Anonymous poster hash: d82ff...a4e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 Jeg synes avholds er verre enn å drikke litt alkohol en gang i blant. Da lærer de jo bare at de blir dømt for og hatet for å drikke litt, som vennene sine, når de kommer i tenårene. Anonymous poster hash: 6d77e...250
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Reis hjem hvis hun blir full. Aldri server henne alkohol hjemme hos dere Anonymous poster hash: dec9e...a35
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 I og med at du er avholds, så kan det tenkes at du reagerer litt "for" mye. Hvor mye drikker hun? La oss si det er vin hvor mange glass er det snakk om. Anonymous poster hash: 0a3c8...80e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 Jeg ser ingen betenkeligheter med at voksne drikker _litt_ alkohol runt barn, men at de blir fulle med barn til stede hører ingen steds hjemme. Overhodet. Og hvis hun drikker så mye at hun blir full klokken 19 på kvelden, da har hun faktisk et problem mener jeg. Her støtter jeg deg. Og jeg er ikke avholds. Anonymous poster hash: c158f...32a
Hjertefru Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 I og med at du er avholds, så kan det tenkes at du reagerer litt "for" mye. Hvor mye drikker hun? La oss si det er vin hvor mange glass er det snakk om. Anonymous poster hash: 0a3c8...80e Tenkte jeg også.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 Jeg synes avholds er verre enn å drikke litt alkohol en gang i blant. Da lærer de jo bare at de blir dømt for og hatet for å drikke litt, som vennene sine, når de kommer i tenårene. Anonymous poster hash: 6d77e...250 Pisspreik! Anonymous poster hash: 6f609...f80
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #8 Skrevet 18. januar 2017 Jeg ser ingen betenkeligheter med at voksne drikker _litt_ alkohol runt barn, men at de blir fulle med barn til stede hører ingen steds hjemme. Overhodet. Og hvis hun drikker så mye at hun blir full klokken 19 på kvelden, da har hun faktisk et problem mener jeg. Her støtter jeg deg. Og jeg er ikke avholds. Anonymous poster hash: c158f...32a Jeg støtter deg også. Er ikke selv avholds. Men barn og fyll er ingen match! Anonymous poster hash: 6f609...f80
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #9 Skrevet 19. januar 2017 Helt uaktuelt å drikke mye i samme hus som barn. Og med mye tenker jeg mer enn to glass vin/øl. Er det slik at hun drikker så mye at det merkes på henne hadde jeg satt ned foten og sagt at mine barn ikke skal være i samme hus som henne mens hun drikker. Enten får hun holde seg unna alkohol når dere er der eller så får hun kun se barna hjemme hos dere uten alkohol tilgjengelig !! Synes IKKE det er greit å bagatellisere dette. Mannen din synes sikkert ikke det er så farlig fordi han har vokst opp med dette og for han er dette normalen. Anonymous poster hash: ed0aa...c7a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #10 Skrevet 19. januar 2017 Hadde ikke godtatt det. Spør de som har vokst opp med fulle foreldre/besteforeldre, de aller fleste hadde ikke godtatt det for sine barn. Ikke jeg heller, det merkes at de har drukket, det stinker og de blir uforutsigbare(som iallefall jeg synes var skummelt). Det er ok å nyte et glass vin eller to, men å bli full er ikke ok. Anonymous poster hash: 29851...5cf
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #11 Skrevet 19. januar 2017 Jeg har vokst opp med dette og for meg er det absolutt IKKE greit. Har selv satt ned foten for besteforeldrene til barna da de holdt på på samme måte. (både mine foreldre og svigerforeldre...) De har begynt å respektere det, men vi pakker rett og slett sammen og drar om det blir for mye. Det blir ikke servert alkohol til middag hos oss, men eldstemann vet at pappa kan ta en øl på kvelden etter at de har lagt seg og at det ikke er "farlig"... Anonymous poster hash: 24ed3...d4a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #12 Skrevet 19. januar 2017 Barn og alkohol hører ikke sammen uansett om det er mye eller lite. Les litt forskning! Anonymous poster hash: 43924...be7
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #13 Skrevet 19. januar 2017 Barn og alkohol hører ikke sammen uansett om det er mye eller lite. Les litt forskning! Anonymous poster hash: 43924...be7 Tviler på at det finnes forskning som sier det er skadelig for barn å se voksne nyte et glass vin eller to til maten. Anonymous poster hash: d5d39...918
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #14 Skrevet 19. januar 2017 Tviler på at det finnes forskning som sier det er skadelig for barn å se voksne nyte et glass vin eller to til maten. Anonymous poster hash: d5d39...918 Jo det finnes faktisk. Barn som ser voksne drikke, debuterer tidligere og drikker mer alkohol enn barn som ikke ser voksne drikke. Anonymous poster hash: 43924...be7
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #15 Skrevet 19. januar 2017 Jo det finnes faktisk. Barn som ser voksne drikke, debuterer tidligere og drikker mer alkohol enn barn som ikke ser voksne drikke. Anonymous poster hash: 43924...be7 Vil veldig gjerne at du legger ved link til denne forskningen. Barn og ungdom har gjerne en tendens til å synes forbudte ting er veldig spennende...Det du sier her er at mennesker med et normalt forhold til alkohol faktisk er en fare for barna sine...ganske dømmende og skremmende holdning. Anonymous poster hash: d5d39...918
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #16 Skrevet 19. januar 2017 Hi, her har du rett! Så lenge hun blir brisen eller full av alkoholen, er det nulltoleranse... Mine foreldre kan ta seg et vin til maten, men de reagerer ikke på det. Da jeg var liten, drakk mine foreldre mye i helgene (slik at de enten ble VELDIG brisne, eller fulle), og jeg tryglet og bad om at de ikke skulle kjøpe øl. Helt forferdelig. Men mesteparten av følelsene sånn sett skjulte jeg for dem, jeg stengte det inni meg selv.. IKKE BRA... og mange barn gjør det.. Barn og alkoholiserte folk = skadelig Anonymous poster hash: c6ff9...2a9
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #17 Skrevet 19. januar 2017 Vil veldig gjerne at du legger ved link til denne forskningen. Barn og ungdom har gjerne en tendens til å synes forbudte ting er veldig spennende...Det du sier her er at mennesker med et normalt forhold til alkohol faktisk er en fare for barna sine...ganske dømmende og skremmende holdning. Anonymous poster hash: d5d39...918 http://tjomlid.com/2014/12/19/fem-grunner-til-a-ikke-drikke-alkohol-foran-barna-dine/ Værsågod. Har sa vel ikke sagt at de er farlige for barna sine. Men at de påvirker barna til å tro at alkohol er fint og flott. Men hvis alkohol er så viktig for deg, så bare kos deg. Anonymous poster hash: 43924...be7
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #18 Skrevet 19. januar 2017 Her kan man lese litt om farene ved å nyte ett glass eller to foran sine barn... http://forskning.no/content/greit-drikke-med-barn-tilstede Anonymous poster hash: d5d39...918
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #19 Skrevet 19. januar 2017 http://tjomlid.com/2014/12/19/fem-grunner-til-a-ikke-drikke-alkohol-foran-barna-dine/ Værsågod. Har sa vel ikke sagt at de er farlige for barna sine. Men at de påvirker barna til å tro at alkohol er fint og flott. Men hvis alkohol er så viktig for deg, så bare kos deg. Anonymous poster hash: 43924...be7 Dette er jo ikke forskning. Bare en blogg. Anonymous poster hash: d5d39...918
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #20 Skrevet 19. januar 2017 Dette er jo ikke forskning. Bare en blogg. Anonymous poster hash: d5d39...918 Nææh. Han legger jo ved link til forskning da.... han sitter jo ikke å dikter Anonymous poster hash: 43924...be7
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #21 Skrevet 19. januar 2017 Nææh. Han legger jo ved link til forskning da.... han sitter jo ikke å dikter Anonymous poster hash: 43924...be7 Med andre ord noe du ikke har lest selv?? Da er det like greit å ikke linke. Du må gjerne ha din mening om at det burde være nulltoleranse for alkohol rundt barn, men ikke snakk om forskning når det er tydelig at du ikke har lest deg opp. Anonymous poster hash: d5d39...918
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #22 Skrevet 19. januar 2017 Med andre ord noe du ikke har lest selv?? Da er det like greit å ikke linke. Du må gjerne ha din mening om at det burde være nulltoleranse for alkohol rundt barn, men ikke snakk om forskning når det er tydelig at du ikke har lest deg opp. Anonymous poster hash: d5d39...918 Har det skjønner du. Men det er tydelig at alkohol betyr en del for deg ettersom du ikke greier å holde deg unna med barn tilstede engang. Anonymous poster hash: 43924...be7
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #23 Skrevet 19. januar 2017 Har det skjønner du. Men det er tydelig at alkohol betyr en del for deg ettersom du ikke greier å holde deg unna med barn tilstede engang. Anonymous poster hash: 43924...be7 Hahaha..så du prøver å gjøre dette personlig?? Synker ikke ned til ditt nivå så har ikke tenkt til å komme med en motkommentar. Anonymous poster hash: d5d39...918
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #24 Skrevet 19. januar 2017 Hahaha..så du prøver å gjøre dette personlig?? Synker ikke ned til ditt nivå så har ikke tenkt til å komme med en motkommentar. Anonymous poster hash: d5d39...918 13-14 åringer på akuttmottaket som må pumpes er ikke ett pent syn altså. Og foreldrene kommer ofte og henter de i drosje fordi de..... har drukket. Nice. Anonymous poster hash: 43924...be7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå