Gå til innhold

Hvor finnes Norges beste SFO.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør fordi jeg ønsker å utvikle vår SFO.

Hva gjør den SFOen som er ekstra bra?

Takk for hjelpen på forhånd?

Anonymous poster hash: 9de2a...829

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare erfaring fra vår SFO, dvs der sønnen min går.  Det jeg ser på som veldig bra der er at de voksne alltid hilser på barn og foreldre når man møtes på skolen. Nye ansatte hilser på foreldrene når de innser at de ikke har hilset før. Jeg føler SFO kjenner barnet mitt godt og har en god oppfølging. Selv om det er over 200 barn på SFO så føler jeg at de får til å se alle barna. De fokuserer på at barna skal ha det bra og at alle som vil skal bli med på aktiviteter, samtidig er de veldig obs på at det er barnas fritid og de skal få velge selv. 

SFO har også tilbud om forskjellige kurs/aktiviteter, det arrangeres ulike fellesaktiviteter som tegnekonkurranser, bingo, fotballturneringer, osv. Masse koselig for barna å bli med. Når det ikke er noe spesifikt som skjer er de ansatte veldig flinke til å finne frem ting som barna kan holde på med som tegning, lego, brettspill, film av og til, leker, puslespill, osv. Dersom barna er ute er de voksne med på å spille fotball, leke sisten, osv. 

Det er noen av tingene jeg liker med vår SFO :) 

Anonymous poster hash: 18633...f8e
Skrevet

Den er på Oddevall skole i Lier. Ihvertfall kåret til det flere ganger. Hva de gjør vet jeg ikke, men mye fokus på sunt kosthold og fysisk aktivitet.

Anonymous poster hash: d163d...b22

Skrevet

Vi har Aks, ikke Sfo. Men det er jo det samme (tror jeg?) .

Det som er bra med vår Aks, er at de har så mange gode kurs. De har musikk, turer i skogen med geocaching, et slags 'opplev byen' (vi bor i Oslo)-kurs, kunst/håndverk, allidrett, kampsport, filosofi, forfatterkurs, forskerkurs med eksperimenter, dans, turn, teater... Et kurs går over et halvt år, før det er nye kurs.

Dette er et tilbud som er for to klasser, så tilbudet er ikke stort fordi skolen er stor.

De som jobber på Aks er engasjerte, og dette tror jeg er viktig. Jeg har hørt eksempler på Sfo/Aks hvor det bare er muligheter for å sitte og tegne /perle/gjøre lekser. Da tenker jeg at vi er veldig heldige som får dette tilbudet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...