Gå til innhold

Når legger snart 5 åringene seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta som fyller 5 i april har begynt å protestere på legging,har gått på badet når barnetv er slutt og har vært i seng til kl.19.. Hun har også begynt å våkne tidlig på morgenen så lurer på om det hadde vært lurt å drøye legging litt på kvelden...

Når legger deres barn seg?

Anonymous poster hash: 3d1bb...13f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kl 19.30. Og på nytt 19.40, 19.50 osv..

Anonymous poster hash: a7ca1...6f8

Skrevet

Sovner mellom 19.30 og 21.00

Som oftest rundt 20.00.

Men jeg er i permisjon, så barnet kan sove ut hver morgen. Da vi måtte ut av huset 7.30, passet jeg på at det sovnet før 20.00.

Anonymous poster hash: ac024...220

Skrevet

Legger seg 19.30-20.00. Hun blir 6 år i april.

Anonymous poster hash: 5579b...785

Skrevet

Legger seg rundt 1930. Sovner med en gang

Skrevet

Kl 19-19.15. Sovner på 5 minutter. Våkner rundt 7 av seg selv (kan egentlig sove til 8).

Skrevet

Er som regel i seng mellom 19 og 19.15 på hverdager. Sovner som regel veldig raskt etter at vi er ferdig med lesing ca. 19.30-19.45.

Fredag og lørdag hender det at det blir noe senere, men ikke senere enn kl 20 med mindre det er noe spesielt (besøk e.l.).

Det er som regel ikke noe problem å få henne i seng, hun synes det er deilig å legge seg når hun er trøtt.

Anonymous poster hash: 94987...54c

Skrevet

20 -20.45

Anonymous poster hash: f6281...4da

Skrevet

Sønnen vår fyller 5 i mai. Han legger seg ca 19.30-20.00. Står opp ca 6.45- 7.00.

Søstra er snart tre og ho er det ingen vits i å legge før 20.00. Da bare står ho opp igjen. Ho våkner alltid av seg selv og gjerne før broren selv om ho legger seg etter. Så barn er forskjellige i hvor mye søvn de trenger😉

Anonymous poster hash: 96a19...630

Skrevet

Takk for svar 😊

Anonymous poster hash: 3d1bb...13f

Skrevet

Min blir 6 i april, men har siden han var ca 5 blitt lagt rundt 19. Men han sovner ikke før 20. Han trenger endel tid på å lade ut, så derfor legges han tidligere. (Pluss at lillesøster på 4 1/2 må legges 19 for ikke å bli overtrøtt...)

Jeg har vært litt oppgitt over at han sovner så sent, men ser jo på svarene at han ikke er så ille allikevel :-D Våkner mellom 6.30 og 7 på morgenen.

Skrevet

Mellom 19 og 19.30. Oppe og hopper seks-halv sju. Vi kan drøye ham litt på morgenen ved å legge senere, men i hverdagen skal vi opp halv sju uansett. Ettåringen lar seg ikke så lett lure til å sove lengre, så i helgene kan vi like godt stå opp med begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...