Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Vi startet på familievernkontoret rett over nyttår, og gikk en gang sammen og så hver for oss en gang. Dette fungerte bra, jeg følte at ting ble kartlagt og at nå først skulle terapien begynne. Men så den neste gangen vi gikk sammen, begynte min mann igjen å Kverne på negative ting, jeg ble sint fordi jeg trodde vi nå skulle se fremover, og terapeuten trodde ikke han egentlig var klar for terapi. Vi har time igjen nå på fredag, og i mellomtiden har vi snakket mye hjemme, og mye har blitt mye bedre mellom oss. Men nå vil han vil ikke fortsette terapien. Han mener vi har gjort det som trengtes der siden vi fungerer bra akkurat nå. Men hvordan kan jeg få han til å forstå at terapien egentlig ikke har begynt ennå? At vi vi ha godt av den for å lære oss noen måter å håndtere problemene på en bedre måte neste gang de kommer? Jeg greier ikke å få han til å skjønne det, og han mener at jeg overdriver problemene vi har hatt.. Anonymous poster hash: d5c62...6c1
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 Da sier du at DU synes problemene har vært så store at du vil fortsette, og hvis ikke han vil gjøre dette for deg er dere ikke liv laga. Anonymous poster hash: 77b08...6ba
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Enig med nr. to. At han/dere "tar dere sammen" noen ytterst få dager har ikke løst noen problemer. Men si som nr. to sier, da kanskje han ser at HAN må ta ansvar for problemene også. Anonymous poster hash: 2c398...0d6
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 Det er jo det jeg mener også. Men når han er så tverr er jeg redd det å tvinge han dit bare gjør ting verre. Han tror terapeuten hanr tatt min side og at vi begge er imot han. Men han sier her hjemme at han vil at vi skal fortsette og jobbe med forholdet og han skal gjøre sitt for at vi skal ha det fint. Det hjelper ikke å sette ultimatum med han, jeg må få han til å forstå det... Hi Anonymous poster hash: d5c62...6c1
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 Det er jo det jeg mener også. Men når han er så tverr er jeg redd det å tvinge han dit bare gjør ting verre. Han tror terapeuten hanr tatt min side og at vi begge er imot han. Men han sier her hjemme at han vil at vi skal fortsette og jobbe med forholdet og han skal gjøre sitt for at vi skal ha det fint. Det hjelper ikke å sette ultimatum med han, jeg må få han til å forstå det... Hi Anonymous poster hash: d5c62...6c1 Si: "Hva om det stemmer? Hva om du har rett i at jeg og terapeuten konspirerer og går sammen mot deg? Hva er det verste som kan skje?" Ha en liten samtale der og finn ut det. Hvorfor ville det være så fryktelig ? Hva er han redd for kan skje hvis dere to er på lag? Vil han miste seg selv? Er det krise å måtte endre seg, eller endre livet? Og så undrer du deg litt mht alternativet, hvordan det vil gå hvis han fortsetter å nekte på å la dine behov komme først. Anonymous poster hash: 2b90b...fe6
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 Si: "Hva om det stemmer? Hva om du har rett i at jeg og terapeuten konspirerer og går sammen mot deg? Hva er det verste som kan skje?" Ha en liten samtale der og finn ut det. Hvorfor ville det være så fryktelig ? Hva er han redd for kan skje hvis dere to er på lag? Vil han miste seg selv? Er det krise å måtte endre seg, eller endre livet? Og så undrer du deg litt mht alternativet, hvordan det vil gå hvis han fortsetter å nekte på å la dine behov komme først. Anonymous poster hash: 2b90b...fe6 For hvis du får ham til å skjønne at du vantrives, og at dette skal være noe dere begge vil få trivsel av (altså ikke bare han), så skjønner han kanskje at den investeringen MÅ gjøres for å holde liv i ekteskapet? Anonymous poster hash: 2b90b...fe6
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 Takk for svar. Ja, skal prøve å snakke med han i kveld etter ungene er lagt. Jeg ønsker at vi skal legge et solid grunnlag for fortsettelsen, ikke bare noe skjørt som vil bli ødelagt med en gang vi er uenige eller får problemer igjen. Håper han vil høre på meg da, ellers er jeg usikker på fremtiden. HI Anonymous poster hash: d5c62...6c1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #8 Skrevet 19. januar 2017 Håper praten gikk greit i kveld, Hi! Anonymous poster hash: 2c398...0d6
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #9 Skrevet 19. januar 2017 Ikke lett det der. Håper du får han til å forstå at dette er noe dere trenger om dere skal klare å holde sammen. Anonymous poster hash: 3c9db...91e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #10 Skrevet 19. januar 2017 Nei, dette gikk ikke så bra :-( Han nekter å gå, sier det ikke gir noen mening for han og at dette skal vi greie å ordne opp i selv.. kjenner jeg blir helt matt av han. Anonymous poster hash: d5c62...6c1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #11 Skrevet 19. januar 2017 Nei, dette gikk ikke så bra :-( Han nekter å gå, sier det ikke gir noen mening for han og at dette skal vi greie å ordne opp i selv.. kjenner jeg blir helt matt av han. Anonymous poster hash: d5c62...6c1 HI Anonymous poster hash: d5c62...6c1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #12 Skrevet 19. januar 2017 Nei, dette gikk ikke så bra :-( Han nekter å gå, sier det ikke gir noen mening for han og at dette skal vi greie å ordne opp i selv.. kjenner jeg blir helt matt av han. Anonymous poster hash: d5c62...6c1 Så han vil ikke høre på deg, bare hva han selv vil. Huff. Spørs om du da ikke kommer noen vei videre og må velge å bryte. Anonymous poster hash: 3c9db...91e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #13 Skrevet 19. januar 2017 Nei, dette gikk ikke så bra :-( Han nekter å gå, sier det ikke gir noen mening for han og at dette skal vi greie å ordne opp i selv.. kjenner jeg blir helt matt av han. Anonymous poster hash: d5c62...6c1 Hvis han ikke er del av løsningen, er han del av problemet... Når du sier at dere jo nettopp IKKE greier det alene, da? Aksepterer han at han med sin stahet setter en stopper for hele løsningen? At det å sabotere forholdet er et aktivt valg han tar? Anonymous poster hash: 2b90b...fe6
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #14 Skrevet 20. januar 2017 Han gikk faktisk i dag, han er der nå, terapeuten ville snakke med han alene. Så får vi se da, hva som skjer videre.. Håper hun greier å få han til å skjønne hva terapien dreier seg om... Anonymous poster hash: d5c62...6c1
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #15 Skrevet 20. januar 2017 Han gikk faktisk i dag, han er der nå, terapeuten ville snakke med han alene. Så får vi se da, hva som skjer videre.. Håper hun greier å få han til å skjønne hva terapien dreier seg om... Anonymous poster hash: d5c62...6c1 HI Anonymous poster hash: d5c62...6c1
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #16 Skrevet 21. januar 2017 Han gikk faktisk i dag, han er der nå, terapeuten ville snakke med han alene. Så får vi se da, hva som skjer videre.. Håper hun greier å få han til å skjønne hva terapien dreier seg om... Anonymous poster hash: d5c62...6c1 Jøss. Gratulerer! Oppdater oss, da! Anonymous poster hash: 2b90b...fe6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #17 Skrevet 21. januar 2017 Han gikk faktisk i dag, han er der nå, terapeuten ville snakke med han alene. Så får vi se da, hva som skjer videre.. Håper hun greier å få han til å skjønne hva terapien dreier seg om... Anonymous poster hash: d5c62...6c1 Bra han gikk dit i hvert fall. Ellers er det vel slik som en over her skrev at hvis han ikke vil være en del av løsningen, da er han en del av problemet. Håper dere finner ut av det. Hvis ikke, ikke kast bort livet ditt på en mann som ikke ser fellesskapet i forholdet og er villig til å gjøre noe med det. Anonymous poster hash: 2c398...0d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå