Gå til innhold

Snart 11 år og " valerina natt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et gutt som blir 11 år neste mnd. Han sliter så med å sove, kan fort ligge våken til 1-2 på natten. Han blir vekt 7.30 og et dødstrøtt, men når kvelden kommer, er det umulig for han å sovne. Han er så sliten, at han ofte gråter på kveldene. I helgen sov han hos besteforeldrene sine og han fikk da valerina natt (selges reseptfritt på apoteket) av moren min og sovnet fint kl 22.00 både fredag og lørdag. Men når jeg leser pakningsvedlegget, står det at det ikke skal tas av barn under 12 år. Har bestilt time hos legen for å drøfte dette, men den er tre uker frem i tid. Har ikke gitt han det flere ganger og vi er tilbake til at han sovner alt for sent. Hva gjør jeg i tiden frem til legetime? Er det greit å gi en liten dose?

Anonymous poster hash: 5939f...7fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke,men 11 er jo så og si 12. Hadde han vært 7.. Virker som den funker da 😊

Anonymous poster hash: a9f2f...051

Skrevet

Jeg slet med det samme selv når jeg var barn/ungdom. Jeg fikk en beroligende te, som var kjøpt på helsekosten. Husker ikke hva det het, men det fungerte faktisk!

Jeg var og er enda, en nattfilosof 🙈 Tenker på alt mellom himmel og jord når jeg liksom skal sove! Musikk hjelper også meg ☺

Anonymous poster hash: 7d801...fd3

Skrevet

Jeg vet ikke,men 11 er jo så og si 12. Hadde han vært 7.. Virker som den funker da 😊

Ja, virker absolutt for han. Ga han to vitaminer som lignet på søndagskvelden og satset hardt på placebo, men det gikk ikke gitt.

Kjenner at dette er vanskelig, men tror jeg velger å gi han. På pakken står det 2-4 piller + 1 pille tidligere på kvelden ved behov. Prøver å gi han 1 pille i kveld og se. Han fikk 2 av moren min.

Anonymous poster hash: 1bf2d...9d5

Skrevet

Helsekostbutikken har en te som heter Pukka night time, tror jeg. Den er mye mer effektiv enn valerina natt, synes jeg, og det står ingen aldersgrense på den. Mine barn blir stuptrøtte og det blir jeg og. Den virker raskt, så jeg drikker den på sengen. Ville heller gitt det enn noe det står at han er for ung til.

Anonymous poster hash: 618c4...c7c

Skrevet

Helsekostbutikken har en te som heter Pukka night time, tror jeg. Den er mye mer effektiv enn valerina natt, synes jeg, og det står ingen aldersgrense på den. Mine barn blir stuptrøtte og det blir jeg og. Den virker raskt, så jeg drikker den på sengen. Ville heller gitt det enn noe det står at han er for ung til.

Anonymous poster hash: 618c4...c7c

Takk for tips, skal prøve det!

Skrevet

Ja, virker absolutt for han. Ga han to vitaminer som lignet på søndagskvelden og satset hardt på placebo, men det gikk ikke gitt.

Kjenner at dette er vanskelig, men tror jeg velger å gi han. På pakken står det 2-4 piller + 1 pille tidligere på kvelden ved behov. Prøver å gi han 1 pille i kveld og se. Han fikk 2 av moren min.

Da hadde jeg brukt det som funka frem til legetimen 😊❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...