Gå til innhold

Datter fyller 13, få (ingen venner)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun ønsker å be til laserbursdag selv. Og ramser opp navn. Hun hadde tilsvarende lag i fjor. Det kom en del. Men det føles rart å be inn barn jeg ikke kjenner. Og egentlig ikke hun. Henger ikke med dem på skolen med unntak av et par av og til. Vibhar bedt og bedt men blir ikke invitert tilbake. Kommer aldri noen på døra her.

Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 0a7a2...401

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hatt selskap hvis jenta ønsker det. I all hovedsak er det jo hennes dag og hun som skal feires. Dersom det ikke kommen noen "av seg selv", er jo bursdag i tillegg en ypperlig anledning for jenta di til å være sosial med de andre i klassen. Det blir jo i alle fall ikke bedre av at du ikke inviterer.

Anonymous poster hash: d734c...f5d
Skrevet

Ville insistert på å invitere alle jentene i klassen og håpet det skjedde noe med relasjonene og vennskapene i året som kommer.

Har selv barn på ungdomsskolen og har erfart at det skjer mye siste året på barneskolen og i overgangen til ungdomsskole, pubertet, forandringer i personlighet ettersom de vokser til, endring i fritidsinteresser osv gjør at mange etablerte vennskap ryker og mange nye dannes. 

Anonymous poster hash: ada88...af6
Skrevet

Så lenge hun ønsker å be inn til laserbursdag, hadde jeg helt klart gjort det. Men vi hadde ikke bedt inn tilfeldige unger. Ta en prat med henne og si at du tenker at dere burde be alle jentene i klassen /på trinnet (avhengig av hvor mange de er). Dette er jenter hun omgås med hver dag, selv om de ikke er mye sammen privat.

Skrevet

Ville latt henne be alle jentene i klassen . Fint for henne det vel

Anonymous poster hash: 15a8d...1af

Skrevet

Glemte å nevne at ca 70% av jentene fryser henne ut, en ren jentebursdag går ikke. Hun har 2-3 guttevenner som kan være aktuelt. Kanskje jeg ber dem og 2-3 jenter. Hvis alle kommer er det jo nok til et lag, men hvis noen ikke kan blir det litt dumt.

Skrevet

Glemte å nevne at ca 70% av jentene fryser henne ut, en ren jentebursdag går ikke. Hun har 2-3 guttevenner som kan være aktuelt. Kanskje jeg ber dem og 2-3 jenter. Hvis alle kommer er det jo nok til et lag, men hvis noen ikke kan blir det litt dumt.

Det er jo ikke du som skal invitere. Det er hun. Det er jo ikke du som trenger kjennere heller. Det er hennes dag, ikke din.

Hva er galt med å invitere dem hun foreslår? Er det for mange? Er du redd de ikke skal komme eller bruke feiringen mot henne siden? Vil hun ikke ha dem hun faktisk omgås?

Anonymous poster hash: 7ad43...764

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...