Gå til innhold

Trenger noen gode ord nå😞

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet om dette før, men trenger likevel noen støttende ord kjenner jeg😞Etter snart over 2,5 år med kraftig eksem (som oppstod iløpet av siste sv.skap) og nå et halvt år med daglig store plager med kraftig allergi,astma og aggresivt eksem klarer jeg snart ikke mer. Jeg har så utrolig mye vondt og jeg plages hver eneste dag med å få hverdagslige gjøremål gjort. Jeg har kjempet for å holde meg på jobb og være like aktiv og "på" som vanlig, men nå er lageret på overskudd så og si helt tomt..Jeg jobber med barn og må daglige hjelpe på og av med påkledning, bære stabler med papir/bøker osv. I tillegg til dette har ungene vært syke med så og si alt av barnehagemyndighet de siste par månedene. Jeg sover nesten ikke om nettene grunnet kombinasjonen av syke småbarn og våkenetter, intens eksempler og stress/angst over mye fravær pga sv ungene og føelse av utilstrekkelighet. Føler meg helt på felgen og kjenner stadig større grad at angst og hjelpesløshet tar over tankene i tillegg til de fysiske plagene. Jeg har derfor idag bestilt legetime og håper at legen ser at jeg har et stort behov for en sykemelding fra jobb. Problemet er at (hvis) jeg får sykemelding kjenner jeg en enorm angst og skyldfølelse ovenfor jobben (jepp - dårlig tegn det å..), selv om jeg kjenner at jeg snart går opp i liminga😓😰 Noen som kjenner igjen følelsen eller har noen gode råd?😞❤️

Anonymous poster hash: 2a2dd...2a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle stå barnehagesykdommer*

Skrevet

Du må ta vare på deg selv!

Sånn som du har det ,er ikke du istand til å jobbe.

Du har store smerter og en jobb dom er vanskelig å tilrettelegge.

Håper du får sykmelding og god hjelp og støtte fra legen din.

Skrevet

Vet ikke hva slags eksem du har. Jeg har selv psoriasis og den kan slå voldsomt ut ved stress.. Ta vare på deg selv og prøv å få legen til å komme med noe for eksemen. Dekket tur til varmere strøk?

Å ha eksem er en fysisk og psykisk belastning som kan være større enn mange forstår.

Anonymous poster hash: 6df09...427

Skrevet

Så dust du er ;) du må jo sykemelde deg slik at du kommer deg ovenpå 👍 Ingen takker deg siden når du går på veggen.

Anonymous poster hash: b67bf...746

Skrevet

Tusen takk for støttende ord. Som du nr. 3 skriver - de som ikke er plaget av eksem (særlig kraftig eksem) forstår ikke dybden av hvor vanskelig det kan være både fysisk og mentalt. Den intense kløen jeg har 24/7 er til å bli gal av!😖 Jeg skal gjøre mitt ytterste for å ikke la meg påvirke av dårlig samvittighet som (jeg VET) jobben kommer til å påføre meg...Er typisk flink-pike og vil gjøre alle til lags..Har nå gjort det i månedsvis, men jeg har absolutt ikke lyttet til meg selv. Igjen, takk for gode ord. Trengte det idag.

HI

Skrevet

Tusen takk for støttende ord. Som du nr. 3 skriver - de som ikke er plaget av eksem (særlig kraftig eksem) forstår ikke dybden av hvor vanskelig det kan være både fysisk og mentalt. Den intense kløen jeg har 24/7 er til å bli gal av!😖 Jeg skal gjøre mitt ytterste for å ikke la meg påvirke av dårlig samvittighet som (jeg VET) jobben kommer til å påføre meg...Er typisk flink-pike og vil gjøre alle til lags..Har nå gjort det i månedsvis, men jeg har absolutt ikke lyttet til meg selv. Igjen, takk for gode ord. Trengte det idag.

HI

Få fastlegen din til å henvise deg til hudavdelingen på sykehus, du må jo få hjelp! Du kan muligens også få dekket behandlingsreise til varmere strøk!

Ta vare på deg selv, du må bli bra før du kan tenke på andre! En sykemelding er helt på sin plass!!

God bedring!!!

Anonymous poster hash: 0689c...04f

Skrevet

Få fastlegen din til å henvise deg til hudavdelingen på sykehus, du må jo få hjelp! Du kan muligens også få dekket behandlingsreise til varmere strøk!

Ta vare på deg selv, du må bli bra før du kan tenke på andre! En sykemelding er helt på sin plass!!

God bedring!!!

Anonymous poster hash: 0689c...04f

Voksne med eksem får ikke dekket behandlingsreiser (desverre)

Du bør henvises til lysbehandling og prøve protopic krem.

Meld deg inn i NAAF. Da får du rabatt på reise til Valle Marina. Pluss råd og info.

Ta også og bli med i Facebook-gruppe for voksne med eksem, eller prøv å få tips fra fb gruppen "barn med atopisk eksem i Norge."

Anonymous poster hash: d89fa...95d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...