Gå til innhold

Aner ikke hvordan jeg skal klare meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ca 9000 i mnd i AAP, pga jeg er syk.. Nå har jeg masse utgifter som regninger/ gjeld og må ha et sted å bo (har tidligere bodd hos familien) men fått beskjed om å flytte, det er helt greit.. Men jeg har funnet et sted som koster ca 5000 i mnd inkl strøm. og etter det går alle pengene på regning. Jeg er så fortvilet og skjønner ikke hvordan jeg skal overleve :( De 4000 kr igjen strekker akkurat til regninger så er det mat itilegg og reiseutgifter + legetimer.. Skulle ønske jeg kunne jobbe :(

Anonymous poster hash: 75ae8...e89
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk om du kan få bostøtte eller andre støtteordninger :)

Anonymous poster hash: 6c65b...b11

Skrevet

Søk bostøtte på husbanken.no

Anonymous poster hash: 275b5...2a0

Skrevet

Da må jeg endre adresse, bytte NAV kontor (miste min gode saksbehandler og få en ny) bytte psykolog til der jeg tenker å flytte...... :( for det er dyrt å bo i det området jeg hører til NAV.

Skrevet

Hvis du har barn så får du til livsopphold med så liten inntekt.

Anonymous poster hash: 27ba0...500

Skrevet

Hva ligger i ordene regninger og gjeld, som du nevner i hovedinnlegget?

Anonymous poster hash: e64cd...bcf

Skrevet

Får ca 9000 i mnd i AAP, pga jeg er syk.. Nå har jeg masse utgifter som regninger/ gjeld og må ha et sted å bo (har tidligere bodd hos familien) men fått beskjed om å flytte, det er helt greit.. Men jeg har funnet et sted som koster ca 5000 i mnd inkl strøm. og etter det går alle pengene på regning. Jeg er så fortvilet og skjønner ikke hvordan jeg skal overleve :( De 4000 kr igjen strekker akkurat til regninger så er det mat itilegg og reiseutgifter + legetimer.. Skulle ønske jeg kunne jobbe :(

9000 i mnd er jo lite å leve av!

Først og fremst må du jo se om du kan kutte utgifter av de 4000 som du sier går til regninger.

Så vil du sannsynligvis ha rett på statlig bostøtte og noe supplerende sosialhjelp så du i hvertfall mottar minstesats å leve av.

Anonymous poster hash: e9ba0...a73

Skrevet

Da må jeg endre adresse, bytte NAV kontor (miste min gode saksbehandler og få en ny) bytte psykolog til der jeg tenker å flytte...... :( for det er dyrt å bo i det området jeg hører til NAV.

Hvorfor må du det?

Jeg trodde at minstesatsen for AAP var på litt over 10.000 kr :( Snakk med NAV, de skal kunne hjelpe de med å søke om bostøtte og eventuelt sosialhjelp.

Anonymous poster hash: d63d1...c8d

Skrevet

Jeg lurer på om dette med gjeldsordning er også aktuelt for en som mottar stønad? 

Skrevet

Slutt å syt!

Du er selv ansvarlig for dine handlinger!

Kom deg ut i arbeid og tjen pengene dine selv! Nytter ikke å sitte hjemme og klage...

Anonymous poster hash: a1ed5...63b

Skrevet

Minstesatsen på aap er 15.430 kr før skatt (grunnbeløp gange 2), pluss evt barnetillegg. Om du bare har 9.000 utbetalt må du da betale for mye skatt? Det er ikke store skattetrekket du skal ha med så lav inntekt....

Har du barn?

Du kan søke bostøtte ihvertfall. De fleste som tjener mindre enn 18-20.000 i måneden kan søke om det (hva inntektsgrensen er kommer an på hvor du bor.

http://www.husbanken.no/bostotte/hvem-kan-fa-bostotte/

Du kan også ha krav på økonomisk stønad til livsopphold fra nav (sosialtrygd). I følge nav sine satser skal 1 voksen ha drøye 8.000 kr å måneden å leve for i måneden, mer om du har barn selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 71685...9ad
Skrevet

Hva ligger i ordene regninger og gjeld, som du nevner i hovedinnlegget??

Skrevet

Slutt å syt!

Du er selv ansvarlig for dine handlinger!

Kom deg ut i arbeid og tjen pengene dine selv! Nytter ikke å sitte hjemme og klage...

😱😱😱 Ditt troll! Er man selv ansvarlig for å man blir så stk at man ikke kan jobbe?!

Anonymous poster hash: 7aa34...7c8

Skrevet

😱😱😱 Ditt troll! Er man selv ansvarlig for å man blir så stk at man ikke kan jobbe?!

Anonymous poster hash: 7aa34...7c8

Hun har pådratt seg gjeld uten sikkerhet, og den sliter hun med nå. Syk eller frisk: penger du har lånt er du ansvarlig for å betale tilbake!

Skrevet

Hun har pådratt seg gjeld uten sikkerhet, og den sliter hun med nå. Syk eller frisk: penger du har lånt er du ansvarlig for å betale tilbake!

Nettopp!!! Har man klart å pådra seg så jævlig mye gjeld så kan de bare ha det så godt! Snakk om å gjøre seg til offer for egne feil!!!!

Skrevet

Nettopp!!! Har man klart å pådra seg så jævlig mye gjeld så kan de bare ha det så godt! Snakk om å gjøre seg til offer for egne feil!!!!

For noen bedritne mennesker dere er som nyter å sparke de som ligger nede. En dag kommer karma og biter dere i ræva.

Anonymous poster hash: 5ed5b...d0b

Skrevet

Minstesatsen på aap er 15.430 kr før skatt (grunnbeløp gange 2), pluss evt barnetillegg. Om du bare har 9.000 utbetalt må du da betale for mye skatt? Det er ikke store skattetrekket du skal ha med så lav inntekt....

Har du barn?

Du kan søke bostøtte ihvertfall. De fleste som tjener mindre enn 18-20.000 i måneden kan søke om det (hva inntektsgrensen er kommer an på hvor du bor.

http://www.husbanken.no/bostotte/hvem-kan-fa-bostotte/

Du kan også ha krav på økonomisk stønad til livsopphold fra nav (sosialtrygd). I følge nav sine satser skal 1 voksen ha drøye 8.000 kr å måneden å leve for i måneden, mer om du har barn selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 71685...9ad

Jeg har ca 20000 imnd. (Arb.inntekt, studielån, bidra og barnetrygd? 3,5 barn.

Kanjeg ha rett på sosialstønad? Skal søke om bostøtte når jeg finner leilighet.

Anonymous poster hash: 0d073...638

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...