Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Hei Jeg har over lengre tid vært masse kvalm til alle døgnets tider. Noen ganger er jeg så kvalm at jeg nesten kaster opp mens andre ganger er det bare en slags jevn svak kvalme som er plagsom nok men ikke så jeg tror jeg må kaste opp. Dette kommer innimellom i forbindelse med hodepine mens mange ganger er det bare kvalme. Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg ikke er gravid, og jeg prøver heller ikke bli det. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med noe lignende...om jeg bør dra til legen? Jeg synes kanskje det er litt dumt å dra til legen med men samtidig er ikke dette normalt heller...noen råd til meg? TAKK!! Anonymous poster hash: 21057...4b7 Anonymous poster hash: 21057...4b7
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 Jeg glemte å skrive at det ikke er slik hele tiden, jeg går ofte en halv dag uten noe kvalme. Men så kommer den igjen... Anonymous poster hash: 21057...4b7
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Hvor lang tid har du hatt det? Vi har det ofte sånn på denne tiden av året, i flere uker. Er som et sug i magen, med kvalme. Tror det er et slags vinter-virus eller noe.... vet at det høres merkelig ut, men det slår til ca hvert år... Anonymous poster hash: 3926b...899
Ophiophagus Hannah Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 Jeg har også slitt veldig med kvalme i det siste. Kastet opp et par ganger i løpet av den siste måneden. Men mest bare plagsomt med en slik svak "murrende" kvalme som du beskriver. Ikke vært hos legen. Aner ikke hva det er. Blir interessant å se om noen her, kanskje kan gi et godt svar på dette.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 Det kan være -stress -ryggproblemer -problem med lever Blandt annet. Jeg ville tatt en tur til legen og eliminert leverproblem. Jeg har det og til tider. En gang over flere måneder. Det var en kombi av stress og rygg. Anonymous poster hash: 597b5...744
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 Takk for svar så langt! Det har egentlig vært slik i flere måneder, men som sagt ikke hele tiden. I det siste har det blitt mer ekstremt og det har begynt å påvirke hva jeg spiser fordi jeg ikke orker noe særlig eller det frister ikke. Anonymous poster hash: 21057...4b7
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 Jeg tok gastroskopi,og der fant de ut at jeg har spiserørsbrokk. Var kvalm i flere år, så begynte jeg å få halsbrann. Kan være lurt å sjekke opp før det blir for ille Anonymous poster hash: f6545...bef
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #8 Skrevet 18. januar 2017 Jeg har hatt kronisk kvalme i tre år uten en logisk årsak. Legen vet om det og jeg får kvalmestillende. Det blir ikke gjort noe med det til tross for mye vektnedgang og i perioder mye oppkast... Jeg har ryggproblemer som ei over her nevner, men aldri fått beskjed om at det kan være en årsak? Anonymous poster hash: e2374...db5
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #9 Skrevet 18. januar 2017 Takk for svar så langt! Det har egentlig vært slik i flere måneder, men som sagt ikke hele tiden. I det siste har det blitt mer ekstremt og det har begynt å påvirke hva jeg spiser fordi jeg ikke orker noe særlig eller det frister ikke. Anonymous poster hash: 21057...4b7 Kan du ikke ta en gastroskopi? Anonymous poster hash: f6545...bef
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #10 Skrevet 18. januar 2017 Jeg har hatt kronisk kvalme i tre år uten en logisk årsak. Legen vet om det og jeg får kvalmestillende. Det blir ikke gjort noe med det til tross for mye vektnedgang og i perioder mye oppkast... Jeg har ryggproblemer som ei over her nevner, men aldri fått beskjed om at det kan være en årsak? Anonymous poster hash: e2374...db5 Har du blitt testet for cøliaki? Slik du beskriver det er dette ikke vanlige, men heller ikke uvanlige symptomer. HI Du bør også teste deg for cøliaki. Mens du venter på legetime kan du kjøpe en hjemme-test på apoteket. Men skulle den slå ut er det viktig å fremdeles vente på testene hos lege før du begynner på glutenfritt. Ellers viser alt feil under utredningen og du går glipp av masse penger. Anonymous poster hash: f5bcb...f90
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #11 Skrevet 18. januar 2017 Du må til legen hi. Det er en god grunn ettersom det har vedvart lenge og er så plagsomt for deg... kan være noe du mangler.. der kan være så mye.. psykisk eller fysisk. Få deg en sjekk. God bedring Anonymous poster hash: bbf0a...01c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #12 Skrevet 18. januar 2017 En venninne av meg var veldig mye kvalm. Hun hadde ME. Anonymous poster hash: d1f2b...905
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå