Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Har tatt influensa vaksinen. Men lurer på om den ikke har fungert i år. Hatt influensa en gang før, type a. Og var skikkelig dårlig. Nå er jeg ikke like ille. Men ikke langt unna. Symptomene mine er kraftig hoste som sitter dypt i brystet, pipete bryst. Mye slim, snørrete, feberfølelse, smerter i kropp og ledd, klam, diare pg hodepine. Har vart i to uker og blir verre og verre. Kan legen gjøre noe? Jeg er hjemme med nyfødt baby og er fryktelig sliten. Anonymous poster hash: 5db38...187
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 Vaksinen de ga i år er det ikke god virkning av. Hvis du har hatt dette i to uker og blir verre så bør du komme deg til lege! Kan være det har utviklet seg til lungebetennnelse, vet om noen som har fått det etter årets influensa, startet som influensa og gikk over i lungebetennelse. Jeg har akkurat såvidt kommet meg etter influensaen, hadde feber i en uke og har tatt en uke til etter det med elendig form. Fremdeles ikke bra, men går riktig vei. Men siden du blir verre og verre bør du oppsøke lege i morgen! God bedring Anonymous poster hash: 1c022...6cb
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Vaksinen de ga i år er det ikke god virkning av. Hvis du har hatt dette i to uker og blir verre så bør du komme deg til lege! Kan være det har utviklet seg til lungebetennnelse, vet om noen som har fått det etter årets influensa, startet som influensa og gikk over i lungebetennelse. Jeg har akkurat såvidt kommet meg etter influensaen, hadde feber i en uke og har tatt en uke til etter det med elendig form. Fremdeles ikke bra, men går riktig vei. Men siden du blir verre og verre bør du oppsøke lege i morgen! God bedring Anonymous poster hash: 1c022...6cb Det har jeg ikke fått med meg, første året jeg tar vaksinen så funker den selvfølgelig ikke 😁. Sist influensa spredde seg til hjertet, fikk noe som heter perikarditt. Vil unngå det denne gangen. Skal absolutt ringe legen i morgen. Takk for svar. Anonymous poster hash: 5db38...187
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 Det har jeg ikke fått med meg, første året jeg tar vaksinen så funker den selvfølgelig ikke . Sist influensa spredde seg til hjertet, fikk noe som heter perikarditt. Vil unngå det denne gangen. Skal absolutt ringe legen i morgen. Takk for svar. Anonymous poster hash: 5db38...187 De fleste trenger ikke influensavaksinen. Jeg er selv i såkalt risikogruppe, men legen min sier at jeg ikke trenger den. Og det stemmer jo, jeg kommer meg jo igjen uten komplikasjoner. Tall fra Sverige viser at årets vaksine bare reduserer risikoen for å få influensaen med under 30 %, har man annen sykdom som øker risikoen så har vaksinen så liten effekt som under 25 %. Så du hadde virkelig ikke flaks der (Stod en artikkel i Dagens Medisin for noen dager siden.) Siden du fikk en slik komplikasjon sist du hadde influensa så er det enda viktigere at du kommer deg til legen i morgen! God bedring igjen Anonymous poster hash: 1c022...6cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå