Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Er det noen som går faste vakter fra eks.11-12 på formiddagen og utover?Jeg har blitt tilbydt 12-17 hver dag, men vet ikke om jeg kan/vil si ja...har 3 små barn jeg er mest alene med da mannen min reiser mye i jobb Anonymous poster hash: 8c489...28e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #2 Skrevet 17. januar 2017 Jeg har ikke jobbet sånn, må innrømme at det høres forferdelig ut Anonymous poster hash: fdf8d...999
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #3 Skrevet 17. januar 2017 Hvor gjør du av dem fram til 1700? Er bhg åpen så lenge? Hvis den er det, kan du jo bare levere sent også. Da har dere langsomme morgener sammen☺️ Anonymous poster hash: 5a633...a0f
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #4 Skrevet 17. januar 2017 Ja, veldig i tvil her...vil liksom begynne jobbdagen på morningen når barna skal i barnehagen, og heller kunne hente de i tide/gjerne før.... Anonymous poster hash: 8c489...28e
the amazing spidermamma Skrevet 17. januar 2017 #5 Skrevet 17. januar 2017 Men får du hentet i barnehagen da,da? Jeg jobber til fem, men da må mannen min hente så og si hver dag.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #6 Skrevet 17. januar 2017 Nei,må benytte meg av familiemedlemmer de dagene jeg eller mannen ikke kan hente...(er snakk om at jeg kan jobbe til barnehagen stenger, men mange ganger vil nok klokken bli 17...) Anonymous poster hash: 8c489...28e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #7 Skrevet 17. januar 2017 Så dermed ser jeg enda mindre poenget i å jobbe til 16 eks...blir ikke mange timene ig da har man uansett "brukt" dagen på venting til å starte på jobb...kunne liksågodt hatt full stilling Anonymous poster hash: 8c489...28e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #8 Skrevet 17. januar 2017 Nei,må benytte meg av familiemedlemmer de dagene jeg eller mannen ikke kan hente...(er snakk om at jeg kan jobbe til barnehagen stenger, men mange ganger vil nok klokken bli 17...) Anonymous poster hash: 8c489...28e Men hvor mye reiser mannen din, da? Og har du spurt de aktuelle familiemedlemmene om de vil påta seg henting så ofte? Anonymous poster hash: 5a633...a0f
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #9 Skrevet 17. januar 2017 Hentingen er ok👍🏻Mannen er borte ca 3-4 dager i uka i gjennomsnitt Anonymous poster hash: 8c489...28e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #10 Skrevet 17. januar 2017 Hentingen er ok👍🏻Mannen er borte ca 3-4 dager i uka i gjennomsnitt Anonymous poster hash: 8c489...28e Jeg må si det er rause familiemedlemmer du har. Ganske bindende å ta på seg henting 4 dager i uken..! Du vil nok etterhvert føle at du mister en del fritid. Aldri ettermiddager, bare late morgener (som er deilige men aldri produktive) og sene kvelder. Jeg ville ikke tatt en sånn jobb. Men såklart, er man arbeidsledig er det jo bedre enn ingenting.. Anonymous poster hash: 05d69...b4e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #11 Skrevet 18. januar 2017 Hvor langt har du til jobb da? Jeg henter mellom 16 og 16.15 hver dag. Han blir levert 7.30. Så om du kan levere klokka 10 og de blir hentet når bhg slutter så ser jeg ikke helt problemet. Vi er hjemme rundt 16.45 hver dag. Mannen er til sammenligning hjemme tidligst klokka 18. Hver dag. Hele året. Anonymous poster hash: eb272...66e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #12 Skrevet 18. januar 2017 Jeg begynner 10:00 hver dag og jobber til 15. Håper på å få det sånn ved skolestart også, for ser det gjør oss alle godt med en rolig morgen og tidlig ettermiddag hjemme. Har 10 min reisevei til jobb. Anonymous poster hash: a89cb...866
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #13 Skrevet 18. januar 2017 Så dermed ser jeg enda mindre poenget i å jobbe til 16 eks...blir ikke mange timene ig da har man uansett "brukt" dagen på venting til å starte på jobb...kunne liksågodt hatt full stilling Anonymous poster hash: 8c489...28e Å jobbe til 16.00 er helt vanelig. Et viktig poeng med å jobbe er å tjene penger slik at du kan forsørge barnet ditt. Anonymous poster hash: 79149...7e9
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #14 Skrevet 18. januar 2017 Så dermed ser jeg enda mindre poenget i å jobbe til 16 eks...blir ikke mange timene ig da har man uansett "brukt" dagen på venting til å starte på jobb...kunne liksågodt hatt full stilling Anonymous poster hash: 8c489...28e Hvorfor kaller du det "venting"? Jeg ville ha elsket å ha god tid på morgenen. De gangene jeg innimellom starter seint, kunne vi jo gå med vogn til bhg sammen. Legge inn en god margin og rusle, snakke om fugler og ting vi så på veien og ha kvalitetstid uten stress. Før henting kunne man avtale med bhg at ungene får ei brødskive, og så lager man sen middag i ro og mak, spiser godt, og går rett over i kveldsstell. Neste morgen når barna kommer og hopper opp i sengen din, har du tid til å tøyse og kose og lage langsom frokost til alle. Men du må selv kjenne på at dette passer din livsrytme. Anonymous poster hash: 5a633...a0f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #15 Skrevet 18. januar 2017 Hvorfor kaller du det "venting"? Jeg ville ha elsket å ha god tid på morgenen. De gangene jeg innimellom starter seint, kunne vi jo gå med vogn til bhg sammen. Legge inn en god margin og rusle, snakke om fugler og ting vi så på veien og ha kvalitetstid uten stress. Før henting kunne man avtale med bhg at ungene får ei brødskive, og så lager man sen middag i ro og mak, spiser godt, og går rett over i kveldsstell. Neste morgen når barna kommer og hopper opp i sengen din, har du tid til å tøyse og kose og lage langsom frokost til alle. Men du må selv kjenne på at dette passer din livsrytme. Anonymous poster hash: 5a633...a0f Tviler på at barnehagen er interessert i å gi ungen mat hver dag rett før henting Anonymous poster hash: fdf8d...999
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #16 Skrevet 18. januar 2017 Tviler på at barnehagen er interessert i å gi ungen mat hver dag rett før henting Anonymous poster hash: fdf8d...999 Det er da ikke HIs problem hva de er "interessert" i. De gjør en jobb. Og hvis barnet hentes mot slutten av åpningstida er det bare rimelig at ungene må ha mat. Anonymous poster hash: 5a633...a0f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #17 Skrevet 18. januar 2017 Det er da ikke HIs problem hva de er "interessert" i. De gjør en jobb. Og hvis barnet hentes mot slutten av åpningstida er det bare rimelig at ungene må ha mat. Anonymous poster hash: 5a633...a0f Det funker ikke sånn. Ungene får selvsagt mat, men ikke rett før henting klokka 17.00 Anonymous poster hash: fdf8d...999
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #18 Skrevet 18. januar 2017 Det funker ikke sånn. Ungene får selvsagt mat, men ikke rett før henting klokka 17.00 Anonymous poster hash: fdf8d...999 Det var det ingen som antydet heller. Jeg foreslo "før henting". DU foreslår "rett før henting kl 1700". To helt forskjellige ting. Og dessuten en avsporing, ettersom ingen har spurt barnehagen. For alt vi vet stapper de mat i ungene til de går ut porten. Anonymous poster hash: 5a633...a0f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #19 Skrevet 18. januar 2017 Har begynt 10. Var ikke noe for meg. Jeg begynner nå 08.00 og jobber til 13.30. Hvis jeg må handle gjør jeg det, ellers trener jeg en halvtime før jeg henter ungene (de spiser 13.30 så jeg henter ikke før 14). Da har vi en laaang ettermiddag sammen, herlig kvalitetstid. Har mange venner med barn, der mødrene er i permisjon med baby, ene er ufør og en del av de jobber turnus. Pleier å finne på noe med ungene enkelte dager (skogen, stranda, ski, ake, skøyter, plukke bær), enkelte dager kun slappe av hjemme (puslespill, maling, fred og ro). Største vlir ofte igjen i bhg når jeg henter foedi hun vil ha med seg utelek. Da får hun bli der mens jeg tar med de to minste. Anonymous poster hash: 313e3...c8f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #20 Skrevet 18. januar 2017 Klart jeg skjønner man må jobbe for å tjene penger til alt man trenger....men det jeg mener er at da tar jeg jo heller en stilling som er fra eks 8-16 , enn å begynne så sent.Nå er jeg så priviligert at jeg _trenger_ikke full stilling, men jeg har lyst til å jobbe.👌🏻 Anonymous poster hash: 8c489...28e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå