Gå til innhold

12 år hvor lenge hjemme alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere er greit for noen på 12 år?! Tenker en vanlig hverdag der jeg skal treffe en venninne.

Anonymous poster hash: 2ee62...70e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når på dagen er det snakk om?

Anonymous poster hash: d6767...832

Skrevet

Min kunne sikkert vært alene en hel helg om han fikk lov ;)

Men jeg er alltid hjemme til han skal legge seg. Jeg er på "klubb" med venninner en gang i måneden, om mannen ikke er hjemme kommer jeg hjem til vanlig sengetid for 7.klassingen.

Anonymous poster hash: 784eb...be6
Skrevet

Noen timer må da gå fint? Fra 12 år har man feks ikke rett på sykt barn-dager lengre. Da må de jo klare å være hjemme alene en hel arbeidsdag mens foreldrene er på jobb :)

13åringen her i hus har vært alene hjemme flere timer både på dagtid og kveldstid et par år nå. På natten er hun aldri alene hjemme, da er hun utrygg så det kommer vi ikke til å presse henne på (mannen jobber turnus men det gjør ikke jeg så det er uansett ingen grunn til at hun skal måtte være alene på natten) :) men sålenge din 12åring syns det er greit og ikke er urolig for å være alene så er det ikke noe problem.

Anonymous poster hash: da4e4...b27

Skrevet

Glemte å skrive at det gjaldt på kveldstid. Til kl 23 er det for lenge?! Legger seg rundt kl 22, men vil nok ikke gjøre det når jeg er ute :P

Skrevet

En hel arbeidsdag, eller noen timer på kvelden. Gjelder en "normal tolvåring. Litt mer skeptisk til å la de være hjemme alene på natt, selv om det nok oftest vil få bra.

Skrevet

På den alderen hadde vi hele helger alene. Ta med deg mobilen så h'n kan ringe deg, og bli så lenge du vil.

Anonymous poster hash: e6db6...6af

Skrevet

Glemte å skrive at det gjaldt på kveldstid. Til kl 23 er det for lenge?! Legger seg rundt kl 22, men vil nok ikke gjøre det når jeg er ute :PAnonymous poster hash: 2ee62...70e

HVis det er fredag eller lørdag synes jeg 23 er greit.

Men ikke en hverdag hvor de må legge seg tidligere.

Min kan fjerne være alene fra morgen til kveld, men vil ikke at han skal sove når han er alene....sånn i tilfelle.

Anonymous poster hash: 3a6cd...26f

Skrevet

Takk for svar 😊

Skrevet

Når det er skoledag dagen etter , så hadde jeg gått hjem til leggetid. Helg er 23 greit , om barnet vil det selv da ☺️

Anonymous poster hash: d6767...832

Skrevet

HVis det er fredag eller lørdag synes jeg 23 er greit.

Men ikke en hverdag hvor de må legge seg tidligere.

Min kan fjerne være alene fra morgen til kveld, men vil ikke at han skal sove når han er alene....sånn i tilfelle.

Hva kan skje, da?

Skrevet

Hva kan skje, da? Anonymous poster hash: e6db6...6af

Hva som kan skje?

Mine gutter sover så tungt at de sikkert kunne sovet igjennom brannvarselen.

De vet hva de skal gjøre, men stoler ikke på reaksjonen når de sover.

Så når de er alene skal de være våkenen.

Skrevet

Min gutt på 12 (snart 13) er en sjelden gang barnevakt for sine søsken på 8 og 4 år.

Da ordner han med legging, og vi kommer hjem mellom 00:00-00:30.

Vi har mange naboer, og er aldri lengre enn ett kvarters kjøring unna.

Dette tjener han penger på, og får rundt 150,- for en 4-timers barnevaktjobb.

Anonymous poster hash: e811b...2dd

Skrevet

Min gutt på 12 (snart 13) er en sjelden gang barnevakt for sine søsken på 8 og 4 år.

Da ordner han med legging, og vi kommer hjem mellom 00:00-00:30.

Vi har mange naboer, og er aldri lengre enn ett kvarters kjøring unna.

Dette tjener han penger på, og får rundt 150,- for en 4-timers barnevaktjobb.

Anonymous poster hash: e811b...2dd

Det var dårlig betalt for en så stor jobb til en 12 åring.

Anonymous poster hash: 8b7e8...c05

Skrevet

Hva som kan skje?

Mine gutter sover så tungt at de sikkert kunne sovet igjennom brannvarselen.

De vet hva de skal gjøre, men stoler ikke på reaksjonen når de sover.

Så når de er alene skal de være våkenen.

Det kan du jo aldri kontrollere, hva hvis de sovner på dagtid foran TV'en? Og hva når de er syke og du er på jobb, er vel vanlig at syke barn sover nesten hele dagen?

Anonymous poster hash: d8f56...f8d

Skrevet

Min tolvåring nekter å ta imot penger for å passe lillesøster på 3 noen ganger i året. Han sier at man sitter ikke barnevakt for egne søsken... Han blir selvfølgelig belønnet med at jeg kjøper noe han har lyst på, men penger nekter han å ta imot.

Skrevet

Min tolvåring nekter å ta imot penger for å passe lillesøster på 3 noen ganger i året. Han sier at man sitter ikke barnevakt for egne søsken... Han blir selvfølgelig belønnet med at jeg kjøper noe han har lyst på, men penger nekter han å ta imot.

Det er jo kjempefint at eldre søsken ønsker å stille opp og har den holdningen til det. Jeg tenker bare at om man først skal tilby penger så var det ikke veldig mye iforhold til jobben som blir gjort med både pass og legging av 2 mindre søsken.

Men selvfølgelig kjempe fint at søsken vil bruke av tiden sin og ikke forventer penger av den grunn. Der var bare en tanke som slo meg :)

Skrevet

Det var passe.

Skrevet

Det kan du jo aldri kontrollere, hva hvis de sovner på dagtid foran TV'en? Og hva når de er syke og du er på jobb, er vel vanlig at syke barn sover nesten hele dagen?

Samme tenker jeg. Krisemaksimering er ikke det som redder liv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...