Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Minstejenta blir to i mars. Jeg har ammet alle barna lenge, men ved 18 mnd har jeg alltid fått fullstendig nok. Hun er veldig glad i puppen, men jeg klarer rett og slett ikke mer. Jeg får omtrent panikk. Nå er hun syk i tillegg, og får i seg lite næring. Vet jeg burde amme henne, men alt i meg bare stritter imot😔 Jeg takler det rett og slett ikke😩 Mannen min er borte, og nå gråter hun seg i søvn og er skikkelig sur på meg. Jeg vet hun er mer enn stor nok til å slutte, hun bare koser seg så veldig. All ære til dere som fikser å amme lenge.  Anonymous poster hash: 017f4...7b3
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #2 Skrevet 17. januar 2017 Minstejenta blir to i mars. Jeg har ammet alle barna lenge, men ved 18 mnd har jeg alltid fått fullstendig nok. Hun er veldig glad i puppen, men jeg klarer rett og slett ikke mer. Jeg får omtrent panikk. Nå er hun syk i tillegg, og får i seg lite næring. Vet jeg burde amme henne, men alt i meg bare stritter imot😔 Jeg takler det rett og slett ikke😩 Mannen min er borte, og nå gråter hun seg i søvn og er skikkelig sur på meg. Jeg vet hun er mer enn stor nok til å slutte, hun bare koser seg så veldig. All ære til dere som fikser å amme lenge.  Anonymous poster hash: 017f4...7b3 Slutt å piske deg selv, og gi ungen smoothie.  Anonymous poster hash: 01bf4...3c3
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #3 Skrevet 17. januar 2017 Ingen norsk unge på halvannet år trenger pupp. Hilsen Dr. Evil som slutta å amme da mini var 9 mnd.  Anonymous poster hash: c7e59...ba8
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #4 Skrevet 17. januar 2017 Slutt å piske deg selv, og gi ungen smoothie.  Anonymous poster hash: 01bf4...3c3 Kan ikke. Hun har en infeksjon i munnenslimhinnene, og klarer ikke å ha noe særlig i munnen. Har fått tilbud om melk, vaniljeis og yoghurt. HI  Anonymous poster hash: 017f4...7b3
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #5 Skrevet 17. januar 2017 Å amme etter barnet har rundet året er jo bare ekkelt.. gi jenta di en flaske med melk/ juice/ saft isteden nå som hun er syk.  Anonymous poster hash: c0349...45b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #6 Skrevet 17. januar 2017 Gi ungen saft. Min blir 2 i april. Ikke ammet han siden sommeren  Anonymous poster hash: a7158...c32
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #7 Skrevet 17. januar 2017 Martyr? Â Anonymous poster hash: 51e5f...956
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #8 Skrevet 17. januar 2017 Minstejenta blir to i mars. Jeg har ammet alle barna lenge, men ved 18 mnd har jeg alltid fått fullstendig nok. Hun er veldig glad i puppen, men jeg klarer rett og slett ikke mer. Jeg får omtrent panikk. Nå er hun syk i tillegg, og får i seg lite næring. Vet jeg burde amme henne, men alt i meg bare stritter imot Jeg takler det rett og slett ikke Mannen min er borte, og nå gråter hun seg i søvn og er skikkelig sur på meg. Jeg vet hun er mer enn stor nok til å slutte, hun bare koser seg så veldig. All ære til dere som fikser å amme lenge.  Anonymous poster hash: 017f4...7b3   Du er ikke ond, men du fremstår som steike dum, som ikke en gang vet hva "ond" betyr.  Anonymous poster hash: 11dbb...d9e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #9 Skrevet 17. januar 2017 Ingen norsk unge på halvannet år trenger pupp. Hilsen Dr. Evil som slutta å amme da mini var 9 mnd.  Anonymous poster hash: c7e59...ba8 Støtter denne, hilsen Mengele som sluttet å amme da han var 6 uker!  Anonymous poster hash: f7f90...8d8
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #10 Skrevet 17. januar 2017 Å amme etter barnet har rundet året er jo bare ekkelt.. gi jenta di en flaske med melk/ juice/ saft isteden nå som hun er syk.  Anonymous poster hash: c0349...45b Ekkelt faktisk. Fordi vi lever i vesten da eller?   Anonymous poster hash: 9f257...5b6
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #11 Skrevet 17. januar 2017 Kanskje ikke helt riktig tidspunkt å slutte i kveld, siden hun er syk? Du produserer viktige antistoff for henne. Spytte hennes forteller faktisk "puppene dine" at hun har en infeksjon og melken produserer seg deretter med antistoff hun trenger. Stå det ut til hun er frisk så kutter du puppen. Ikke gi saft som noen her foreslår. Sukker gir bakterie og sykdomsvekst i kroppen. Anonymous poster hash: a4b73...670
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #12 Skrevet 17. januar 2017 Amma i 10 uker jeg. Gratulerer. Anonymous poster hash: e9cad...c43
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #13 Skrevet 17. januar 2017 Hallo!? Ungen er nesten 2 år! Ingen trenger pupp da!  Anonymous poster hash: 0165c...765
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #14 Skrevet 17. januar 2017 Støtter forslaget til en over her om å bite det i deg og fortsette ammingen til barnet er friskt. Dersom du vil kan du jo slutte når barnet er friskt igjen, men jeg synes det var et veldig dårlig tidspunkt å slutte med den næringen som barnet faktisk vil ha og som gjør godt nå under sykdom.  Anonymous poster hash: cacd1...40d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #15 Skrevet 17. januar 2017 Hvis hun ellers har god helse sulter hun ikke ihjel på manglende morsmelk disse dagene, altså. Kjør på med vaniljeis!  Anonymous poster hash: 01bf4...3c3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #16 Skrevet 18. januar 2017 Du har gjort en god jobb i forhold til amming, men du må innrømme at det er et noe ufornuftig tidspunkt å slutte på. Har du holdt ut så lenge så makter du to uker til. Lille mennesket er sykt og trenger det mamma kan gi, melk fra puppen.  Og du, sur? Det at du kaller en liten, syk jente for sur er usannsynlig lite kledelig for et voksent menneske med respekt for seg selv. Hun er syk, har vondt, er sulten, tørst og fortvilet!  Anonymous poster hash: 37557...a4c
shesback Skrevet 18. januar 2017 #17 Skrevet 18. januar 2017 At flere her sluttet tidlig å amme betyr ikke at du er ekkel som fremdeles ammer. All ære til deg!! Støtter de som sier at du kan slutte så snart hun er frisk, det er nok på tide nå. Tenk så mye bra du har gjort for henne i to år!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #18 Skrevet 18. januar 2017 Du har gjort en god jobb i forhold til amming, men du må innrømme at det er et noe ufornuftig tidspunkt å slutte på. Har du holdt ut så lenge så makter du to uker til. Lille mennesket er sykt og trenger det mamma kan gi, melk fra puppen.  Og du, sur? Det at du kaller en liten, syk jente for sur er usannsynlig lite kledelig for et voksent menneske med respekt for seg selv. Hun er syk, har vondt, er sulten, tørst og fortvilet!  Anonymous poster hash: 37557...a4c Halllllooooo... Små barn kan fint være sure.  Tipper du er en sånn mor som sier "han er visst litt trett stakkar" når ungen går amok på nabobarna og slår blåveis på dem 😂😂😂  Anonymous poster hash: 01bf4...3c3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #19 Skrevet 18. januar 2017 Enig med de andre som skriver at det er et dårlig tidspunkt å slutte på. Du produserer faktisk antistoffene hun har bruk for nå, og melken din vil antakeligvis gjøre henne frisk fortere. Ikke gi saft og is, og alt mulig tull, når du har den beste medisinen gratis i brystene.  Og FYI : Amming er aldri ekkelt og unaturlig. Anonymous poster hash: de38f...f2c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #20 Skrevet 18. januar 2017 Minner meg om et barn jeg kjenner som fikk pupp fram til hun var åtte. Når barna ber om puppen sjøl, da syns jeg det er på tide å kaste inn håndkleet. Så jo, amming kan absolutt være ekkelt og unaturlig. Anonymous poster hash: 1dca6...758
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #21 Skrevet 18. januar 2017 Halllllooooo... Små barn kan fint være sure.  Tipper du er en sånn mor som sier "han er visst litt trett stakkar" når ungen går amok på nabobarna og slår blåveis på dem 😂😂😂  Anonymous poster hash: 01bf4...3c3 Tror du går glipp av poenget.. å kalle et lite barn SUR når det er syk og har feber er ikke det beste uttrykket. Barnet er selvfølgelig utilpass når sykdommen herjer i kroppen så da blir det feil å si at barnet er sur.  Anonymous poster hash: 11bf6...09e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #22 Skrevet 18. januar 2017 Har du melk igjen da? Kan du ikke pumpe/håndmelke ut litt så hun kan få på kopp? melken er jo fin for den lille selv om den ikke suges ut. Anonymous poster hash: ee7e0...6d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå