Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Hvor tidlig kan man oppdage cøliaki hos barn? Jeg har en baby på 6mnd som nylig startet med grøt og har etter det hatt avføring 6-8 ganger om dagen. Innimellom virker han litt plaget med magesmerter, men det er ikke mye. Avføringen er veldig rar, vanskelig å forklare. Den er på en måte løs og kornete på samme gang. Jeg trodde den kom til å bli fastere ved oppstart av fast føde? Anonymous poster hash: 59dd2...c97
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #2 Skrevet 17. januar 2017 Det kan oppdages ganske tidlig. Men de må ha spist gluten noen uker iallfall. Min fikk diagnosen da han var 13 mnd, men hadde da vært plaget siden han var ca. 7 mnd. Anonymous poster hash: 806f0...14e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #3 Skrevet 17. januar 2017 Det kan være bare umoden tarm også. Min datter ble veldig løs i magen, gråt og hadde tydelig vondt da vi begynte med fast føde. Vi prøvde også sinlac og risgrøt uten gluten, men hun reagerte på det også. En dag med bare morsmelk og magen var fin, et par smaksprøver med fast føde og hun var løs i magen... Hun var nærmere 8 mnd gammel før hun kunne spise en porsjon med fast føde ute å reagere i magen. Veldig vanlig ved litt umoden tarm sa legen på helsestasjonen. Nå er hun skolejente og har ingen matallergier. Anonymous poster hash: 3d94c...c4d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #4 Skrevet 17. januar 2017 Grøt/korn er tungfordøyelig og det er mange babyer som reagerer med uro/magevondt. Hadde jeg vært deg ville jeg kuttet ut korn for en periode for å se om det ble bedre. Det finnes et hav av andre muligheter for mat om kan gis, som er både mer næringsrikt og spennende 😊 Anonymous poster hash: b3e62...0b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå