Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Hei. Jeg ønsker å høre fra dere andre som har/har hatt hypermesis i svangerskapet. Dette er min tredje graviditet ig er 5+3 u dag. Nå er kvalmen i gang for fullt. Har dere brukt medisiner? Har det hjulpet? Har det noe konsekvens på foster eller vet man ikke sikkert? Andre tips? Jeg tenker "faen hva har jeg gjort. Orker jeg virkelig dette??!! "Kjenner kvamlen vokser i halsen mens jeg skriver.. Anonymous poster hash: 12a34...81e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #2 Skrevet 17. januar 2017 For meg hjalp phenergan mye. Jeg var fortsatt veldig kvalm og kastet fortsatt opp, men ikke like mye, så jeg fikk i meg litt mat og drikke. Anonymous poster hash: 4b458...2d2
Snøfnugget Skrevet 17. januar 2017 #3 Skrevet 17. januar 2017 Har prøvd ulike medisiner med begge to, ingenting har fungert for meg. Oppkast fra uke 5-6 til fødsel med begge. God bedring 😊
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #4 Skrevet 17. januar 2017 Har prøvd ulike medisiner med begge to, ingenting har fungert for meg. Oppkast fra uke 5-6 til fødsel med begge. God bedring 😊 Uff. Det er virkelig pyton!! Tusen takk 😊 Hi Anonymous poster hash: 12a34...81e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #5 Skrevet 17. januar 2017 For meg hjalp phenergan mye. Jeg var fortsatt veldig kvalm og kastet fortsatt opp, men ikke like mye, så jeg fikk i meg litt mat og drikke. Anonymous poster hash: 4b458...2d2 Takk for svar. Får spørre legen om den medisinen!kan man få den som stikkpille? Hi Anonymous poster hash: 12a34...81e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #6 Skrevet 17. januar 2017 Jeg fikk også Phenergan, men tok den bare en gang. Fyttikatta så den slo meg ut! Klarte fysisk ikke å holde oppe øynene, klarte ikke tenke, klarte så vidt å mumle frem noe med grøtete stemme når jeg prøvde å prate. Var helt utslått på sofaen uten å klare å røre meg! Har aldri vært neddopet før, men jeg tror det må kjennes sånn ut altså. Ikke ta første tabletten om du er hjemme alene med barn er mitt råd:/ Anonymous poster hash: 09dee...df5
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #7 Skrevet 17. januar 2017 Jeg har ikke hatt effekt av kvalmestillende medisiner. Det eneste som har hjulpet med er intravenøs væske. Hvis dette fortsetter hos deg, må du mase så du får væsketilførsel. Det hjelper! Hold ut og lykke til! Anonymous poster hash: e0c62...07b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #8 Skrevet 17. januar 2017 Zofran! Prøvde alt, men det var redningen. Det er kvalmestillende kreftpasienter får. Hadde fortsatt kvalme, men var i himmelen i forhold. Før jeg fikk de tablettene tålte jeg verken lys eller lyd. Var isolert på soverommet og var ikke engang på toalettet på flere dager. Anonymous poster hash: cf606...e3d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #9 Skrevet 17. januar 2017 Kan ikke si jeg hadde hyperemesis, men Postafen stoppet oppkast og den verste kvalmen. Postafen er førstevalg. Ansett som trygg. Anonymous poster hash: 7a727...bff
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #10 Skrevet 17. januar 2017 Kjære deg. Har gjennomgått to svangerskap med hyperemesis og vet for forjævlig det er! Håper virkelig du slipper å gå lenge med det. Anbefaler deg hyperemesis Norge gruppen på Fb hvis du ikke allerede er medlem. Mange gode råd og en god plass å snakke med andre i samme situasjon. Jeg brukte Afipran. Hjalp litt... stå på. Dette skal du klare 💪🏻 Anonymous poster hash: aaea7...ce5
MarshOfDecay Skrevet 17. januar 2017 #11 Skrevet 17. januar 2017 Afipran hjalp meg. Ble en helt annen hverdag med den! Lykke til ☺️
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #12 Skrevet 17. januar 2017 Postafen 😃hjalp meg så mye! Men afipran tåler ikke jeg. Anonymous poster hash: 5f626...ba0
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #13 Skrevet 17. januar 2017 Phenargan ble jeg også dopet på skikkelig skummel! Klarte ikke røre meg men var bevisst. Apifran hjalp men bare etterhvert når det begynte å bli bedre og jeg ikke kastet opp absolutt alt inkludert vann. Dette var etter sykehusinnleggelser osv da hjalp det godt slik at hverdagen ble litt mer tålelig. På det verste fikk jeg stikkpiller med dette etter tips fra ei venninne, da kastet jeg ikke bare opp pillene med en gang så spør etter dette. Huff det er så jævlig du har min dypeste medfølelse, jeg har to barn og hatt dette to ganger, verste jeg har vært gjennom, aldri mer. Lykke til og hold ut! Prøv forskjellig tabl til du kanskje finner noe som tar verste brodden av det. Krysser fingrene for deg. Anonymous poster hash: 5450a...335
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #14 Skrevet 18. januar 2017 Jeg ble trøtt av Phenergan, men ikke utslått. Tok det om kvelden og sov godt om natta☺ Eneste gangen jeg ble helt utslått var da jeg prøvde å øke dosen (som jeg hadde fått beskjed om at jeg kunne), da kom jeg meg ikke opp av senga før langt på dag dagen etter. Anonymous poster hash: 4b458...2d2
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #15 Skrevet 18. januar 2017 Jeg fikk også Phenergan, men tok den bare en gang. Fyttikatta så den slo meg ut! Klarte fysisk ikke å holde oppe øynene, klarte ikke tenke, klarte så vidt å mumle frem noe med grøtete stemme når jeg prøvde å prate. Var helt utslått på sofaen uten å klare å røre meg! Har aldri vært neddopet før, men jeg tror det må kjennes sånn ut altså. Ikke ta første tabletten om du er hjemme alene med barn er mitt råd:/ Anonymous poster hash: 09dee...df5 Samme med meg, var grusomt! Men hi, har du fått du fått diagnosen hyperemesis? For jeg spydde ca 20 ganger dagen i månedvis og måtte ta salttillegg, men det var likevel ikke mer enn "svært kraftig svangerskapskvalme". Begynte i uke 4 Anonymous poster hash: 8c6fe...b34
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #16 Skrevet 18. januar 2017 Samme med meg, var grusomt! Men hi, har du fått du fått diagnosen hyperemesis? For jeg spydde ca 20 ganger dagen i månedvis og måtte ta salttillegg, men det var likevel ikke mer enn "svært kraftig svangerskapskvalme". Begynte i uke 4 Anonymous poster hash: 8c6fe...b34 høres ut som du skulle hatt diagnosen altså... Anonymous poster hash: aaea7...ce5
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #17 Skrevet 18. januar 2017 Høres absolutt ut som du skulle hatt diagnosen du over her. HyperEmesis ER jo nettopp ekstrem svangerskapskvalme. Jeg syntes ikke kvalmestillende hjalp. Phenergan kanskje, men ville ikke ta det. Liker ikke å ta medisiner under graviditet. Når det verste var over så spiste jeg meg frisk. Spiste og spiste, nesten hele tida. Kunne ikke bli sulten for da ble jeg kvalm og så var runddansen i gang. Anonymous poster hash: b79e1...4c2
Anyne Skrevet 18. januar 2017 #18 Skrevet 18. januar 2017 Tok phenergan. Hjalp veldig. Fremdeles kvalm men beholdt maten stort sett. Ble veldig sliten av den, men tok på kvelden og da sov jeg godt og var tålig klar for måltid på morgenen. For min del måtte jeg melde meg ut av gruppen på facebook. Det ble mer en klagegruppe og jeg klarte ikke sitte i uke syv og se på alle som skrev at det ikke kom til å gå over. Jeg måtte ha litt håp for å overleve. Føler med deg, lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå