Gå til innhold

Vanlig at barn "slutter" å spise etter sykdom?😷

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett barn på 2år som hadde omgangssyken for 2uker siden. Han er frisk nå men nekter å spise. Vi snakker to biter brødskive til frokost, noen skjeer med middag og kanskje litt kveldsmat om vi har flaks. Han spiser ikke noe særlig i barnehagen heller. Gutten som tidligere var helt gal etter kjeks og kaker f.eks vil ikke ha det heller. Han får tilbud om alt hele dagen men vil ikke spise. Dette resulterer i en skikkelig sår gutt som griner pga alt. Føler bhg mener han ikke er frisk fordi han ikke spiser å bør være hjemme. Jeg kan uansett ikke ta fri i ukesvis fordi barnet ikke spiser og får ett humør deretter.

Skal sies at han kastet opp sikkert 20 ganger med diaré og alt. Etter dette har gutten vært slik. Han er våken, aktiv og drikker godt selv om han er "sur" og sår.

Vanlig at barn sultestreiker etter sykdom?

Anonymous poster hash: 84d9d...a10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akurat hatt det med min gutt nå etter omgangsyke han sa rett ut at han var redd får å spise får kansje han måtte kaste opp igjen.

Og han er 8 år.  Det jeg fikk han å spise var eple delt i små biter. Og da han forstod han ikke kastet opp begynte han å spis.

Og din er så liten fårstår jeg han er redd ta kontakt med helsesøster eller lege om tips

Skrevet

Ville tatt kontakt med helsepersonell

Goooo bedring

Anonymous poster hash: 06326...587

Skrevet

Helt normalt! Mellomste her fikk omgangssyke og har ikke spist nudler siden. Det var det første han kastet opp. Bare fortsett å tilby, del opp frukt, gi smoothie, forklar at han ble syk av noe annet og ikke mat... det kommer til å gå over. Gi han næring i drikke, så kanskje han får opp humøret!

Anonymous poster hash: 90d1c...f74

Skrevet

Vi hadde en slik runde for et år siden. Først heftig omgangssyke, så matnekt i 10 dager.

Den 11. dagen begynte barnet å kaste opp igjen, noe som varte i ei uke.

Så ble barnet friskt igjen. Og spiste som før.

Jeg tror (sett i retrospekt) at barnet rett og slett ikke var friskt i den mellomperioden, men at alt var en svært kraftig sykdom.

Vi var selvfølgelig hos legen med barnet, noe jeg virkelig synes du også bør gjøre. Men hos oss fikk det ingen mer varige konsekvenser enn at barnet gikk fra å ligge litt over normalen på vekt til å ligge noe under, noe det enda gjør.

Det viktigste er at barnet ditt får i seg drikke, og da vel helst drikke med noe næring. Men få det til lege for å sjekke om det er et psykisk eller fysisk problem.

Anonymous poster hash: 4ead5...d7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...