Gå til innhold

Kor tid skal man kutte alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi proever aa bli gravid. Boer man kutte alkoholen med en gang man proever? Eller er det slik at dere venter til EL eller til noen dager etter EL eller til positiv graviditetstest? Ikke at jeg er en stor drikker... for det er jeg ikke. Koser meg med et glass vin av og til. Hvordan gjorde dere det? Naar kuttet du alkohol?

Anonymous poster hash: 46a4e...25c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi proever aa bli gravid. Boer man kutte alkoholen med en gang man proever? Eller er det slik at dere venter til EL eller til noen dager etter EL eller til positiv graviditetstest? Ikke at jeg er en stor drikker... for det er jeg ikke. Koser meg med et glass vin av og til. Hvordan gjorde dere det? Naar kuttet du alkohol?

I prøvetiden.

Anonymous poster hash: 07abe...91b

Skrevet

I prøvetiden.Anonymous poster hash: 07abe...91b

hvis prøvetiden strekker seg over flere år, som det gjorde i mitt tilfelle, blir man nødt til å kutte ut alkohol i tilsvarende lang tid.

I en ideell verden stemmer nok det du sier, men det er vel ikke helt gjennomførbart for alle.

Har vel svært lite å si at du drikker litt alkohol før ikm...

Anonymous poster hash: 61caf...5f8

Skrevet

I mitt hodet saa tenker jeg at 'babyen' blir nok ikke paavirket foer egget har festet seg... saa da kan man tenker ihvertfall litt etter eggloesning. Eller blir dette helt feil?

-HI

Skrevet

De fleste slutter ikke å drikke før man har testen der det står gravid. Mor og foster deler ikke blod før uke 5 og det er ofte uka etter man får positiv test. Så det er ikke farlig. Men om man har overdrevet alkoholforbruk minsker fruktbarheten. Men det er jo ikke tilfelle hos deg, så tror ikke du trenger å være bekymret. Alkohol påvirker jo også mannens sæd, det er det nesten aldri snakk om dessverre. Bestandig vi som må ta alle slags forhåndsregler når vi skal bli gravide.

Anonymous poster hash: e56b3...4cd

Skrevet

Så snart jeg oppdaget at jeg var gravid. Dvs da jeg var ca fem uker på vei. Hadde hatt en skikkelig fest med masse alkohol da jeg må ha vært tre uker på vei.

Anonymous poster hash: 517e8...677
Skrevet

Så snart jeg oppdaget at jeg var gravid. Dvs da jeg var ca fem uker på vei. Hadde hatt en skikkelig fest med masse alkohol da jeg må ha vært tre uker på vei.

Men jeg var altså aldri prøver, men oppdaget at jeg var gravid.

Skrevet

Jeg levde som normalt frem til positiv test.

Anonymous poster hash: 87bca...740

Skrevet

I mitt hodet saa tenker jeg at 'babyen' blir nok ikke paavirket foer egget har festet seg... saa da kan man tenker ihvertfall litt etter eggloesning. Eller blir dette helt feil?

-HI

Du er kanskje ikke heeeelt moden nok til å få barn enda?

Anonymous poster hash: 6ff57...086

Skrevet

Du er kanskje ikke heeeelt moden nok til å få barn enda?

Men er det feil da? Embryo blir jo ikke "påvirket" før det har festet seg?

Anonymous poster hash: e9704...ecb

Skrevet

Du er kanskje ikke heeeelt moden nok til å få barn enda? Anonymous poster hash: 6ff57...086

Det var det dummeste jeg har hørt. Lett for å bli gravid du eller?

Jeg er firebarnsmor i 40-åra (ikke hi). Og det du synes er umodent er fakta. Snakker ikke om fyll her.

Jeg ble lett gravid med første, men strevde lenge for å få flere barn. Har bla ivf-tvillinger (drakk selvfølgelig ikke alkohol under egginnsett.) Min erfaring er at jeg gjorde alt rett, ikke-røyker og avholds da jeg prøvde på nr 2. Det gikk mange år, og jeg ble mer og mer opphengt i å bli gravid. Jeg grublet over alt, hva jeg spiste og ikke, hvordan vi hadde sex, trening, medisiner you name it.

Tror du jeg ble gravid? Ingen sjans! Samme hvor avholdende og "sunt" jeg levde.

Fikk klaff på prøverør da.

Etterpå hadde jeg avskrevet sjansen for å bli gravid, levde som vanlig uten prevansjon og drakk litt vin på helg. Type halv flaske.

Prøvde ikke aktivt å bli gravid, men tenkte at det er ingen fare om det skjedde.

Og gjett hva, hadde passert 40 med god margin da jeg ble gravid med mitt minste gull. Frisk og fin, selv om jeg hadde drukket litt alkohol før jeg skjønte at jeg var på vei.

Vet ikke helt hva jeg vil med historien min, kanskje si noe om at ikke alle blir gravide like fort og at det er for mye forlangt at alle som prøver skal holde seg totalt borte fra alkohol, kanskje i årevis. Og at det for noen kanskje er best å opprettholde en normal livsstil selv om de prøver på graviditet.

Dessuten er det vel et faktum at fosteret stort sett får næring fra sin egen plommesekk og ikke mors blod helt i starten av svangerskapet.

Skrevet

Hvis man ikke klarer å kutte ut alkohol akkurat i den korte perioden man prøver å bli gravid, så er man uansvarlig. 

Skrevet

Noen mener det heller ikke er bra at egget modnes og slippes i et "miljø" med alkohol. Når du drikker alkohol er det ikke bare i blodet det er alkohol, og selv om dere ikke deler blodbane før noen uker etter befruktning er egget i deg og utvikes i en kropp med promille. Samme med sædcellen, den lages i en alkoholpåvirket kropp og det er ikke bra.

http://www.tv2.no/a/6778254/

Jeg drakk ikke alkohol etter at jeg sluttet med prevensjon, men for meg var det ikke noe stor greie. Jeg har ingen problemer med et par år uten alkohol, jeg er i det hele tatt veldig lite opptatt av alkohol og drikker sjelden ellers også.

Anonymous poster hash: e7523...006
Skrevet

Hvis man ikke klarer å kutte ut alkohol akkurat i den korte perioden man prøver å bli gravid, så er man uansvarlig.

Det var da voldsomt

Anonymous poster hash: 1310e...8dc

Skrevet

Hvis man ikke klarer å kutte ut alkohol akkurat i den korte perioden man prøver å bli gravid, så er man uansvarlig.  Anonymous poster hash: 6ff57...086

Herregud... Noen prøver i måneder, andre i årevis. Kaller du det en kort periode?

Anonymous poster hash: 2dafd...7c4

Skrevet

Herregud... Noen prøver i måneder, andre i årevis. Kaller du det en kort periode?

Anonymous poster hash: 2dafd...7c4

Du kan drikke vin fra du er 18 til du er 80 år, da er det en temmelig kort periode av livet.... Jeg ser ikke problemet med å være noen år uten alkohol ihvertfall.

Skrevet

Du kan drikke vin fra du er 18 til du er 80 år, da er det en temmelig kort periode av livet.... Jeg ser ikke problemet med å være noen år uten alkohol ihvertfall.

Er det slutt når man er 80 altså? Si det til bestemora mi... :grinele:

Skrevet

Ja, det er feil. Embryoet kan skades av alkohol før det fester seg, men hvor sansynlig det er eller hvilken promille du må ha er usikkert.

Anonymous poster hash: 0764b...106

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...