Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Vesla mi blir så utrolig dårlig av feber. Eldste var aldri slik. Minste ligger rett ut ved 38,5. Legen sier noen mennesker bare er slik og at hun trenger febernedsettende raskere. På paracet fungerer hun godt. Noen andre med erfaring? Noe de kan vokse av seg? Anonymous poster hash: 80bca...284
Snøfnugget Skrevet 17. januar 2017 #2 Skrevet 17. januar 2017 Toåringen skyter rett opp i 40 med engang og tåler det godt. Kan leke og være aktiv med høy temp. Har hatt ett tilfelle tidligere med feberkramper så er raske med febernedsettende likevel.
❤lille stjerne❤ Skrevet 17. januar 2017 #3 Skrevet 17. januar 2017 Det er stor forskjell. Eldste min har hatt over 41 og fortsatt vært oppe og lekt og pratet. Hun hadde høy feber veldig ofte de første 6 årene. Jeg har nesten aldri feber og de få gangene jeg har det (mange år mellom hver gang) så er jeg helt utafor ved 38 grader, skjelver og føler meg elendig.
❤lille stjerne❤ Skrevet 17. januar 2017 #4 Skrevet 17. januar 2017 Det er stor forskjell. Eldste min har hatt over 41 og fortsatt vært oppe og lekt og pratet. Hun hadde høy feber veldig ofte de første 6 årene. Jeg har nesten aldri feber og de få gangene jeg har det (mange år mellom hver gang) så er jeg helt utafor ved 38 grader, skjelver og føler meg elendig.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #5 Skrevet 17. januar 2017 Mine tre barn er en i hvert ytterpunkt, og en midt på treet. Eldste blir helt slått ut av feber rundt 38. Han sover mye, verker i kroppen og er helt tom for energi. Mellomste har over 40 (!) i feber uten at det merkes på allmenntilstanden. Har flere ganger hentet i barnehagen, kjent at han er varm, og målt ham til over 40 når vi kommer hjem. Barnehagen har ikke mistenkt sykdom. Yngste blir rolig og får dårligere matlyst, men virker ikke syk sånn som eldste. Anonymous poster hash: ea47f...97e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #6 Skrevet 17. januar 2017 Det kommer an på. Noen ganger har de virket i storform med 39,5 (særlig yngste). Noen ganger har de flata helt ut. Men de har hatt opp mot 41 begge to. Uten kramper eller noe. Tror det kommer an på flere ting. Hvor godt de sover, hvor mye de spiser og drikker, osv. Anonymous poster hash: 5eab0...301
Snøfnugget Skrevet 17. januar 2017 #7 Skrevet 17. januar 2017 Toåringen skyter rett opp i 40 med engang og tåler det godt. Kan leke og være aktiv med høy temp. Har hatt ett tilfelle tidligere med feberkramper så er raske med febernedsettende likevel. Temp ved feberkrampe var foresten 40,9. Hadde da fått febernedsettende for ca 30-40 min siden.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #8 Skrevet 17. januar 2017 Merker det på 5-åringen lenge før han blir så varm at det er feber, men han har lav temperatur til vanlig. Når den bikker 38 grader ligger han bare på sofaen. Høyeste jeg har målt på ham er 39.0. Jeg og pappaen har så og si aldri ordentlig feber, men fryser og føler oss elendige om vi kommer over 37. Anonymous poster hash: 35754...482
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå