Gå til innhold

Noe er gale med foten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til hva det kan være eller hvem jeg bør oppsøke (lege, massasje, fysio osv)

Er vondt under ene foten. Vondt å trakke på den så jeg går skeivt. Trakker på yttersida av fotbladet. Er egentlig vondt rundt heile og/eller inni midten av foten. Er ikke vondt på en sånn måte at jeg vil grine, men likevel slik at jeg helst ikke vil trø på den. Har vært slik i ca 2 uker.

Er det noe vits i å gå til lege? Er redd jeg ikke skal klare å forklare smerten. Og at når jeg gjør øvelser gjør ingenting vondt og jeg kommer ingen vei med legetimen.

Noen som kjenner igjen dette?

Foten ser fin ut. Når jeg trykker under fotbladet kjennes det ut som å trykke på en blåkul.

Anonymous poster hash: c98ca...d45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som plantar fascitt. Det er noe dritt, særlig hvis det setter seg. Har du skadet deg på noe vis? 

Ville tatt turen til legen. Du kan få deg en kur med feks Naproxen eller Voltaren, vurdert om det bør tas røntgen, og eventuelt henvisning til fysioterapeut for øvelser. 

Anonymous poster hash: 441ca...8ed
Skrevet

Høres ut som plantar fascitt. Det er noe dritt, særlig hvis det setter seg. Har du skadet deg på noe vis?

Ville tatt turen til legen. Du kan få deg en kur med feks Naproxen eller Voltaren, vurdert om det bør tas røntgen, og eventuelt henvisning til fysioterapeut for øvelser.

Anonymous poster hash: 441ca...8ed

Takk for svar. Googlet det, og mye som passer.

Er litt overvektig (10-20kg), bruker en del tid på kjøkkenet og i det nye huset er der harde fliser, er ikke godt trent, men den dagen eller dagen før jeg fikk det trente jeg på tredemølle og på benk (vekter).

Tusen takk. Da har jeg et utgangspunkt.

Skrevet

Takk for svar. Googlet det, og mye som passer.

Er litt overvektig (10-20kg), bruker en del tid på kjøkkenet og i det nye huset er der harde fliser, er ikke godt trent, men den dagen eller dagen før jeg fikk det trente jeg på tredemølle og på benk (vekter).

Tusen takk. Da har jeg et utgangspunkt.

Har i høst gått til psykoterapi fysioterapi (eneste som hadde plass) pga vond rygg. Har etter det blitt bevisst på å stå med litt bøy i knærne pga ho gjorde meg bevisst på at jeg hviler meg på knærne. Sånn bakover. Æsj. Gammel kropp 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...