Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg har jobbet i butikk i 10 år og begynner i en annen butikk.Er det da riktig at jeg skal ned på lønnstrinn 1??!

Anonymous poster hash: 0e283...b01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bumper opp

Skrevet

Du skal minimum ha lønnstrinn 3 + ansiennitet. Det er tariff da.

Anonymous poster hash: 2383d...912

Skrevet

Du må jo forhandle lønn FØR du takker ja til jobben.

Anonymous poster hash: 39958...374

Skrevet

Du skal minimum ha lønnstrinn 3 + ansiennitet. Det er tariff da.

Nå er det fullt mulig å drive butikk ute å være tilknyttet en tariffavtale så det må hi først finne ut av. Har de tariff følges den, har de ikke så må lønnen følge hva som er definert som minimumskrav i det gjeldende yrke.

Anonymous poster hash: a1d84...67a

Skrevet

Nå er det fullt mulig å drive butikk ute å være tilknyttet en tariffavtale så det må hi først finne ut av. Har de tariff følges den, har de ikke så må lønnen følge hva som er definert som minimumskrav i det gjeldende yrke.

Anonymous poster hash: a1d84...67a

Var jo derfor jeg skrev at dette er tarifflønn. Regner med at hi er såpass oppegående i arbeidslivet at hun vet om hva som menes med tariff.

Skrevet

Ja bedriften følger tariff.Men er det da slik at jeg "tar med meg annsiniteten"videre fra forrige bedrift, eller hopper jeg ned til lønnstrinn 1 uten å kunne si noe på det?

Skrevet

Igjen du må jo forhandle dette.  :klaske:

Du skulle enten sagt at du skal ha med deg samme ansiennitetsom du hadde i tidligere jobb, hvilken lønn du vil ha om du skal takke ja til stillingen.

Har du tatt jobben og skrevet under kontrakt betyr det at du har godtatt lønnen de har tilbudt deg uten å forhandle om dette.

Fortsatt flest damer som ikke gjør dette og ender opp med dårlig lønn.

Anonymous poster hash: 39958...374

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...