Gå til innhold

Er dette grunnlag for å innvilget keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir mest sannsynlig Haukeland denne gangen da vi planlegger flytting sørover. Vet at de er strenge på Haukeland og lurer på om noen har erfaring med rutinene der?

Har født to ganger før, men har aldri klart å få full åpning. Første gang ble det tangforløsning, andre gang hastekeisernitt.

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke klarer belastningen ved en til slik fødsel og ønsker meg planlagt keisersnitt. Dersom jeg ikke kan få keisersnitt på dette grunnlaget vil jeg ikke få flere barn. Tror dere jeg kan få innvilget planlagt keisersnitt? Er det noen med fødselsopplevelser som meg som senere har klart å føde "normalt"?

Anonymous poster hash: 9fc65...3cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da lar du være å få flere barn. Enklere å unngå en ny traumatisk fødselsopplevelse ved å la være.

Anonymous poster hash: c3d80...2a1
Skrevet

Jupp, det var det jeg mente med at om jeg ikke får innvilget keisersnitt så får jeg ikke flere HI

Skrevet

Jupp, det var det jeg mente med at om jeg ikke får innvilget keisersnitt så får jeg ikke flere HI

Be om et møte med sykehuset så får du høre 😊

Anonymous poster hash: 4ee1d...c87

Skrevet

Blir mest sannsynlig Haukeland denne gangen da vi planlegger flytting sørover. Vet at de er strenge på Haukeland og lurer på om noen har erfaring med rutinene der?

Har født to ganger før, men har aldri klart å få full åpning. Første gang ble det tangforløsning, andre gang hastekeisernitt.

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke klarer belastningen ved en til slik fødsel og ønsker meg planlagt keisersnitt. Dersom jeg ikke kan få keisersnitt på dette grunnlaget vil jeg ikke få flere barn. Tror dere jeg kan få innvilget planlagt keisersnitt? Er det noen med fødselsopplevelser som meg som senere har klart å føde "normalt"?

Da hadde jeg søkt på Voss med en gang. For nå er det slik at hvis du får avslag ¨på Haukeland, tar de ikke en ny vurdering på Voss lenger.

Skrevet

Ja, jeg tror det er grunnlag nok for å ønske et planlagt keisersnitt - å kanskje kunne få det. 

Som h*n over sier, kontakt sykehuset å be om et møte.

Anonymous poster hash: b5fe8...ec8
Skrevet

Be om et møte med sykehuset så får du høre Anonymous poster hash: 4ee1d...c87

Takk for seriøst svar. :) tror du jeg kan få en time til å snakke om det selv om jeg ikke er gravid enda? Vil jo helst ikke bli gravid før jeg vet hvordan jeg ligger an.

HI

Skrevet

Drar til Voss, det gjorde jeg da jeg bodde i Bergen.

Der får du garantert KS.

Anonymous poster hash: e2e63...408

Skrevet

Takk for seriøst svar. :) tror du jeg kan få en time til å snakke om det selv om jeg ikke er gravid enda? Vil jo helst ikke bli gravid før jeg vet hvordan jeg ligger an.

HI

Ja, det kan du. En i familien fikk innvilget keisersnitt med nr 2 før hun var blitt gravid med nr 2. Men de er ganske streng på Haukeland

Anonymous poster hash: 4c690...bca

Skrevet

HI

Det tror jeg at du får. Du er ikke alene. Lykke til 😊

Anonymous poster hash: 4ee1d...c87

Skrevet

Hvis man har hatt kompliserte fødsler tidligere, og du i ditt tilfelle allerede har hatt et hastekeisersnitt, så er vel keisersnitt noe man kan få være med å bestemme selv mener jeg, i allefall det jeg hører til. Så snakk med sykehuset, men jeg er ganske sikker på at det ikke blir noe problem :D

Skrevet

Hvis man har hatt kompliserte fødsler tidligere, og du i ditt tilfelle allerede har hatt et hastekeisersnitt, så er vel keisersnitt noe man kan få være med å bestemme selv mener jeg, i allefall det jeg hører til. Så snakk med sykehuset, men jeg er ganske sikker på at det ikke blir noe problem :D

Ikke på Haukeland, de er strenge.

Hadde selv hastesnitt med nr.1 der, fikk klar beskjed i en samtale etterpå at dette ikke førte til KS på nestemann, at det ble vaginal fødsel da. At KS igjen var utelukket.

Dro da til Voss, der var KS null problem.

Skrevet

Hadde selv hastesnitt med nr.1 der, fikk klar beskjed i en samtale etterpå at dette ikke førte til KS på nestemann, at det ble vaginal fødsel da. At KS igjen var utelukket.

Dro da til Voss, der var KS null problem.

HVA? Seriøst? Må legge på minnet at jeg ikke skal være i nærheten av Haukeland om jeg har en komplisert fødsel i vente..

Skrevet

Dro da til Voss, der var KS null problem.Anonymous poster hash: e2e63...408

De regner de som normalt med komplikasjoner i første fødsel visst. Alle jeg møtte i svangerskap nr to var overbevist om at neste fødsel ikke kom til å bli problem. Andre fødsel er så utrolig mye lettere enn første fødsel, sa de. Statistisk sett er det sikkert slik, så det er nok grunnlaget for å ikke innvilge etter traumatisk første fødsel.

Det er ingenting jeg heller vil enn å føde vaginalt og normalt, føler meg sytt for en opplevelse og synes det er trist. Men nå tenker jeg at sannsynligheten større for at det går galt en tredje gang enn at det skal gå bra. Men jeg er jo verken lege eller jordmor, så det kan hende jeg tar feil..

Skrevet

Anbefaler deg om å be jordmor eller lege henvise deg til samtale på voss. Om de sier nei på haukeland har ikke voss lov til å si ja til deg (i følge min jordmor).

Anonymous poster hash: 1e208...1d9

Skrevet

Anbefaler deg om å be jordmor eller lege henvise deg til samtale på voss. Om de sier nei på haukeland har ikke voss lov til å si ja til deg (i følge min jordmor).

Anonymous poster hash: 1e208...1d9

Enig. Ville ukke tatt det som noen selvfølge at du får ks på KK på det grunnlaget.

Anonymous poster hash: 97f7d...e3e

Skrevet

Jeg har tatt 2 ks på Haukeland

De er ikke såååååååå vanskelig

Anonymous poster hash: d5798...a70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...