Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Om du skulle drevet en butikk, hva hadde du satset på da? Og din favoritt-butikk, hva har den som ikke andre har? Jeg spør fordi jeg drømmer så veldig om å starte snart, men snubler litt i meg selv fordi jeg vil så mye på en gang. På en måte har jeg mest tro på klær til dame, på den andre siden er det nok interiør som er drømmen og som jeg vil like best å jobbe med. Kanskje blir det en kombinasjon av disse to. Ser for meg en koselig kaffekrok, herlige duftlys, en god smykkeleverandør, produkter til hus og hjem, lamper, klokker, eksklusiv sjokolade, gode eksklusive skjerf, noen få møbler og litt klær ... kan dette funke tro 😊 Blir så glad for tilbakemeldinger. Anonymous poster hash: 430e3...eda
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #2 Skrevet 17. januar 2017 Ingen? Anonymous poster hash: 430e3...eda
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #3 Skrevet 17. januar 2017 Jeg er ikke typen til å drive butikk, så det hadde jeg ikke funnet på. Min favorittbutikk er søstrene Grene. Jeg elsker de små nesten miniatyr kjøkkenutstyret, og har en del derfra som brukes daglig. Synes det er en butikk som egentlig har alt. Er ikke så my av det andre jeg har hatt bruk for foreløpig da, og har ikke butikken i nærheten, så blir bare når jeg er i større byer at jeg kan gå dit å handle, og det gjør jeg hver gang jeg er der, selv om det kanskje bare blir et par-tre ganger i året. Anonymous poster hash: cd2cb...359
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #4 Skrevet 17. januar 2017 Kunne aldri tenke meg å drive butikk selv, men jeg liker best interiørbutikker. Klesbutikker er det så mange av, og er man ikke en del av en kjede eller et velkjent merke, tror jeg man rimelig fort faller ut. Favorittbutikken min er Illums Bolighus, men liker også små koselige interiørbutikker med variert utvalg. Anonymous poster hash: f4afb...980
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #5 Skrevet 17. januar 2017 Kunne aldri tenke meg å drive butikk selv, men jeg liker best interiørbutikker. Klesbutikker er det så mange av, og er man ikke en del av en kjede eller et velkjent merke, tror jeg man rimelig fort faller ut. Favorittbutikken min er Illums Bolighus, men liker også små koselige interiørbutikker med variert utvalg. Anonymous poster hash: f4afb...980 Og, ja - tror den komboen du nevner i innlegget ditt kan funke, så lenge det ikke er tilsvarende i umiddelbar nærhet Jeg hadde i hvert fall likt å handle på en sånn butikk. Anonymous poster hash: f4afb...980
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #6 Skrevet 17. januar 2017 Tusen takk for svar 😊 Ingen interiørbutikker i nærheten her . Europris, Nille, Jysk, Tilbords og Princess blir det nærmeste. Kun kjedebutikker med andre ord.. Men lite sted da, kun 12.000 innbyggere. Kun kjedebutikker når det gjelder klær også, med unntak av èn, hun har bare bestseller-merkene (vero moda, only etc). Anonymous poster hash: 430e3...eda
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #7 Skrevet 17. januar 2017 Ville drevet verdens beste leketøysbutikk, litt som den i alene hjemme 2 Med masse masse leker som barna kunne leke med og prøve før de kjøpte de 😉 Anonymous poster hash: 0a5b4...5fe
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #8 Skrevet 17. januar 2017 Jeg ville ikke drevet butikk selv, men min favoritt-butikk er nok butikker som Ting (https://www.ting.no/) som har masse forskjellige dupeditter. Det høres jo ut som om du kan få til noe sånt, da, hvis du finner noen spennende klesmerker som ikke er til salgs på hjemstedet og andre morsomme ting å selge? Du kan starte med klær + litt interiør og så evt. utvide sortimentet etter hvert? Anonymous poster hash: 7ca47...4f6
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #9 Skrevet 17. januar 2017 Er det marked for en slik butikk der du bor? Er det et lite sted med eller uten gjennomgangstrafikk/tilreisende? Finnes det aktuelle lokaler, hvordan er de lokalisert? Tjener folk "nok penger" til at de er villige til å betale ekstra? Hvor langt er det til nærmeste sted hvor de kan få tak i tilsvarende? Jeg liker ting, Røst, Høyer, Companys, Retro, og diverse frittstående butikker, finere interiørbutikker... men jeg bruker jo ikke så mye penger i dem hver måned! Husk at du konkurrerer med alt av nettbutikker på pris. Du må/bør ha nettbutikk i tillegg. Du risikerer også at folk kommer innom deg for å se og prøve, og så kjøper tilsvarende på nettet til en billigere pris. Hvis du skal ha kafé må du ha plass til det, og vil tro det krever en del mer (Mattilsynet, hygiene, osv). Svigerforeldrene mine bor på et lite sted, hvor de har en slik frittstående klesbutikk med litt smykker og ting. Hun startet først salg fra kjelleren sin, og hadde en kundekrets fra før som hun tok med seg videre. Husleien er ikke veldig høy. Det er få andre butikker som har tilsvarende i nærheten, så folk er villige til å gå litt utenfor sentrene for å komme til henne. Rett ovenfor gaten er det startet en kafé, de tjener ekstra på å leie ut lokaler, og servering til feks fotballkamper. Varelager koster mye å kjøpe inn. Det kan være det går, men samtidig er fallhøyden veeeldig stor. Anonymous poster hash: 13d85...d22
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #10 Skrevet 17. januar 2017 Sjekk ut Dorothea og frkWickstrøm. Begge driver slik du tenker. Flotte butikker. Anonymous poster hash: 10a10...808
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #11 Skrevet 17. januar 2017 Tusen takk for svar 😊 Til deg nest-siste som svarte (er uskkker på hvordan jeg siterer, kan noen forklare meg det?). "Er det marked for en slik butikk der du bor?" Det vet jeg ikke. JEG savner en slik butikk veldig, men jeg er mer interiørinteressert enn folk flest kanskje. Men som sagt så er det ikke interiørbutikker her, kun de kjedebutikkene jeg nevnte ovenfor. "Er det et lite sted med eller uten gjennomgangstrafikk/tilreisende?" Lite sted, lite gjennomgangstrafikk. Men en god del tilreisende om sommeren. "Finnes det aktuelle lokaler, hvordan er de lokalisert?" Mange tomme lokale akkurat nå, både mindre og større, både i gata og på senter. "Tjener folk "nok penger" til at de er villige til å betale ekstra? Hvor langt er det til nærmeste sted hvor de kan få tak i tilsvarende?" Skjønte ikke helt første spørsmålet ditt. Tenker i hovedsak en type gavebutikk. Gaver handler jo man hele tiden eller hva? Det er ca 60 km til neste by, men med bomring etc. "Hvis du skal ha kafé må du ha plass til det, og vil tro det krever en del mer (Mattilsynet, hygiene, osv)." Jeg tenker IKKE kafe, men ei kaffemaskin og en liten sofakrok. Bare for stemningen sin del. Og en krok til far når mor er på shopping blir nok satt pris på? 😃 Tenker kanskje det er lurt å starte i det små i et lite lokale, for å så forflytte seg til et større når varelageret er stort nok? Kunne jo selvsagt tenkt meg å gå all inn med en gang, mye varer i stort lokale, men er vel begrenset hvor mye lån man får i banken til slikt? Har ingen kapital selv... Anonymous poster hash: 430e3...eda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå