Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Vi har en aktiv 2,5-åring som sovner klokken ca kl. 21 hver kveld. Han sover fortsatt 1 time på dagen, men hopper over duppen i helgene. Når han ikke sover på dagen sovner han likevel ikke før ca. 20.30, jeg har derfor tenkt at å slutte å sove kanskje ikke er det beste alternativet. Sover han ikke på dagen begynner han å bli overtrøtt kl. 17 og en overtrøtt gutt er like ille å legge som en opplagt gutt...Så over til selve leggerutinen. Vi ligger ved siden av han hver kveld til han sovner, mest fordi vi ga opp da han måtte ha juniorseng og løp ut og inn av sengen 1130000 ganger. Å følge han inn like mange ganger hjalp aldri, så vi kastet inn håndkleet. I det siste har jeg tenkt at han kanskje holder seg selv våken fordi han koser seg sånn når vi ligger der? Det er jo sinnsykt koselig også da, han legger armene rundt halsen min og skal sove helt inntil meg og synge osv. Men vi blir jo også passe lei av dette, hele kvelden går med til legging og jeg merker at jeg blir sliten av det. Hva kan vi gjøre for å få han til å sovne tidligere, og uten oss ved siden av seg?? Anonymous poster hash: 7b469...4be Anonymous poster hash: 7b469...4be
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #2 Skrevet 17. januar 2017 Vi har en aktiv 2,5-åring som sovner klokken ca kl. 21 hver kveld. Han sover fortsatt 1 time på dagen, men hopper over duppen i helgene. Når han ikke sover på dagen sovner han likevel ikke før ca. 20.30, jeg har derfor tenkt at å slutte å sove kanskje ikke er det beste alternativet. Sover han ikke på dagen begynner han å bli overtrøtt kl. 17 og en overtrøtt gutt er like ille å legge som en opplagt gutt... Så over til selve leggerutinen. Vi ligger ved siden av han hver kveld til han sovner, mest fordi vi ga opp da han måtte ha juniorseng og løp ut og inn av sengen 1130000 ganger. Å følge han inn like mange ganger hjalp aldri, så vi kastet inn håndkleet. I det siste har jeg tenkt at han kanskje holder seg selv våken fordi han koser seg sånn når vi ligger der? Det er jo sinnsykt koselig også da, han legger armene rundt halsen min og skal sove helt inntil meg og synge osv. Men vi blir jo også passe lei av dette, hele kvelden går med til legging og jeg merker at jeg blir sliten av det. Hva kan vi gjøre for å få han til å sovne tidligere, og uten oss ved siden av seg?? Anonymous poster hash: 7b469...4be Anonymous poster hash: 7b469...4be Vi strevde meg legging over en laaaang periode. Det som funker med oss er å ha gode rutiner og avtaler. Først pusse tenner, så legger vi oss i sengen min og synger/koser i 30 min. 5 før jeg skal legge han sier jeg: nå er det snart natta. Så legger jeg han i sengen. Sier: Nå må du sove, god natt, mamma er glad i deg. Jeg tror det er kosestunden som gjør underverker her. Han er sååå glad i nærheten og oppmerksomheten. Lykke til <3 Anonymous poster hash: 24333...0ff
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #3 Skrevet 17. januar 2017 Det skal jeg prøve! Han er generelt flink til å inngå avtaler, og jeg gir han bade 5, 3 og 1-minutts advarsler når vi skal noe. Hvordan gikk det da dere prøvde dette? Jeg ser for meg at han kommer til å bli rimelig sint, og at jeg må sitte utenfor døren og følge han tilbake i sengen 100000 ganger.. men det går seg kanskje til? Anonymous poster hash: 7b469...4be
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #4 Skrevet 17. januar 2017 Hehe, ja du får gi det litt tid :-) Han prøvde seg ganske lenge før det funket helt. Nå ligger han bare å prater for seg selv;) Anonymous poster hash: 24333...0ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå