Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Ungene mine deltar aldri på aktiviteter i barnehagen. Hver gang jeg kommer i barnehagen og ser at de har hengt opp flotte bilder, malerier etc, så finner jeg aldri mine barns navn der. På spørsmål sier personalet at "de ville ikke". Samme med f.eks bakedagene. Sist de hadde bakedag spurte ene ungen meg "hvorfor fikk ikke jeg bake?". Hva kan jeg foreslå for å få personalet til å få ungene "med" på aktivitetene? Anonymous poster hash: 8f667...046
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #2 Skrevet 17. januar 2017 Før i tiden skulle alle barna gjøre det samme. Skulle det males ble de barna som ikke ville tvunget med likevel. Dette har de nå gått vekk i fra. Barna skal (innenfor visse grenser) få bestemme selv. Vil de ikke tegne skal de få slippe. Har selv opplevd barn som har vært opptatt i fin lek da vi skulle bake. Barna ville derfor ikke bake. Da de andre barna var ferdig med bakingen, var ikke leken like artig lenger, og barna ville bake likevel. Da var det for sent. Baksten var allerede ferdig stekt Så har du de barna som stadig ikke vil være med på styrte aktiviteter og som heller vil leke med bilen sin. Av og til er det reelt, men like ofte sier de "vil ikke" når de inni seg mener "tør ikke". Da er det viktig at vi i barnehagen klarer å lese dette. Nå vet jeg ikke hvordan din barnehage er. Kanskje barna får bestemme alt? Jeg er litt sånn at jeg av og til ikke gir barna et valg (kommer selvsagt an på hvilken unge). At de må være med litt før de kan bestemme at det er kjedelig. Så kan de heller "gå fra" og gjøre andre ting etter en liten stund. Stort sett alltid opplever de at det de trodde var kjedelig var gøy likevel. Ingen dag er jo lik i barnehagen. Det kommer jo an på hva vi voksne gjør det til også Anonymous poster hash: ab1e0...59f
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #3 Skrevet 17. januar 2017 Ungene mine deltar aldri på aktiviteter i barnehagen. Hver gang jeg kommer i barnehagen og ser at de har hengt opp flotte bilder, malerier etc, så finner jeg aldri mine barns navn der. På spørsmål sier personalet at "de ville ikke". Samme med f.eks bakedagene. Sist de hadde bakedag spurte ene ungen meg "hvorfor fikk ikke jeg bake?". Hva kan jeg foreslå for å få personalet til å få ungene "med" på aktivitetene? Anonymous poster hash: 8f667...046 Hva sier barnet når du spør om hvorfor det ikke vil da? Anonymous poster hash: b4795...807
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå