Gå til innhold

Salg av brukt utstyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg selger brukt etter mine barn. Ski, sykler, klær osv.

Hva gjør dere med pengene? Gir det til barnet som eide tingen eller tar dere det selv?

Nå har mine barn begynt å spørre etter de pengene. Har akkurat solgt ett par slalåmski. Min sønn mener at det er hans penger. Jeg mener at de skal jeg ha, de inngår i det nye paret jeg kjøpte til han tidligere i vinter.

Hvordan gjør dere det?

Anonymous poster hash: 152d6...65d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går selvsagt inn i pengene til nytt (brukt)utstyr! Ungene mine har fått vite for lengst at jeg ikke driter penger.

Anonymous poster hash: 0d78b...bbf

Skrevet

Pengene går inn i nytt utstyr.

Men, er det sånn at ungen vil selge noe selv, og få pengene til noe spesielt, så kan de få de.. Men ellers går det i nytt utstyr.

Anonymous poster hash: 2635e...e69
Skrevet

Er det noe vi har kjøpt (som jo er det meste) så går det inn på vår konto. Barnet får jo nytt utstyr når behovet er der. Så de pengene jeg får inn av slaget gjør ikke akkurat at jeg går i pluss.

Men er det noe de har kjøpt selv som de vil selge får de såklart beholde pengene selv.

Anonymous poster hash: 0b3b7...8f4

Skrevet (endret)

Har ungen fått det i gave er pengene hans.

Vil han ha nytt utstyr hadde jeg krevd at pengene ble spyttet inn i denne potten. Ellers måtte han klart seg uten utstyr og vært hjemme mens resten hygget seg på skitur.

Har jeg betalt utstyret er pengene mine.

Endret av Mamsemums
Skrevet

Utstyr som er gave så får de pengene.

Har vi kjøpt det går det i nytt utstyr.

Hadde vel blitt grinete om ungen min forlangte å få de pengene. Hadde vurdert å ikke hjelpe å selge gaver de har vokst fra hvis de fremviser en slik holdning.

Anonymous poster hash: 152ab...4fe

Skrevet

Pengene for klær går i det store sluket, de er det uansett jeg som har kjøpt i utgangspunktet. Utstyr og leker får sønnen vår minst like mye i gaver fra andre som fra oss foreldre. Pengene vi får igjen for det er hans, men han må uansett være med å betale for nytt utstyr, han får ikke bare alt rett i hendene. F.eks. solgte han den gamle sykkelen sin i sommer og kjøpte seg en annen på Finn til samme pris.

Anonymous poster hash: 8ea31...f63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...