Gå til innhold

Hvordan er egentlig prognosene for lungekreft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har googlet og googlet, og det er ganske dystre meldinger. Er det sånn at man absolutt dør av og ikke med denne kreftformen, eller har norge kommet såpass langt i behandling at man kan ha et fint liv og dø av vanlig alderdom?

Anonymous poster hash: 8ee86...b64
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om det er spredning osv. Dessverre er min erfaring innen helsevesen at lungekreft som regel betyr kort levetid, men det finnes alltid unntak.

Anonymous poster hash: 49fe7...87c

Skrevet

Avhenger av hvor langt sykdommen har kommet. Er den kun lokal, personen tåler operasjon, stråling og cellegift så kan overlevelsen være ganske god. Hos mange er desverre spredning allerede når diagnosen blir stilt, eller de tåler ikke den tøffeste behandlingen.

Men generelt er det en kreftform med relativt dårlig langtidsoverlevelse...

Anonymous poster hash: 2e7a5...792

Skrevet

5 års overlevelse for gruppen i sin helhet er på ca 15%. Så er det ulikt innad i gruppen mtp hvor avansert sykdommen er ved diagnose.

Anonymous poster hash: d1160...04c

Skrevet

Takk for svar, selvom de heller ikke var oppløftende. Men greit å forberede seg på hva som kan komme...

Skrevet

Takk for svar, selvom de heller ikke var oppløftende. Men greit å forberede seg på hva som kan komme...

Har du fått diagnosen? Mitt råd til deg er å slutte å Google. Fokuser på den behandlingen du skal få. Min erfaring er at positivitet kommer du utrolig langt med. Man må ønske og ville bli god. Hør på legene dine og prøv å se fremover. God bedring 👍🏻

Anonymous poster hash: 43895...767

Skrevet

Kommer veldig an på om den er småcellet eller ei. Uansett, lei meg på dine vegne, hold motet oppe. Håper du har noen fine mennesker rundt deg💙

Anonymous poster hash: 49907...346

Skrevet

Nei, det er ikke meg. Det gjelder et nært og kjært familiemedlem som betyr alt for meg. Hele verden min kommer til å rase om vedkommende går bort, så jeg forsøker å søke noe oppløftende informasjon.

Hi

Skrevet

Nei, det er ikke meg. Det gjelder et nært og kjært familiemedlem som betyr alt for meg. Hele verden min kommer til å rase om vedkommende går bort, så jeg forsøker å søke noe oppløftende informasjon.

Hi

Er det småcellet da?

Anonymous poster hash: 43895...767

Skrevet

Min far har ikke lungekreft men nyrekreft med spredning til lungene. Det er uhelbredelig. Jeg ble også knust når vi fikk beskjeden, det er helt tragisk😢 Han lever fortsatt, 3 år etter diagnosen ble satt. Jeg ringte Kreftforeningen sin tlf noen ganger rett etter at vi fikk vite det, det hjalp å få snakke med noen som kan mye om kreft. Anbefaler deg å gjøre det 💙💙

Anonymous poster hash: 9ca77...671

Skrevet

Vet ikke hvordan det er. Vedkommende befinner seg på ferie altfor langt unna, men har fått beskjed om å avbryte et lengre opphold for å komme hjem og reise på sykehuset. Det gjør det bare verre, at vi er så langt fra hverandre 💔

Skrevet

Min mor døde nettopp seks uker etter lungekreft diagnosen.

Anonymous poster hash: 4a165...61b

Skrevet

Min mor døde nettopp seks uker etter lungekreft diagnosen.

Anonymous poster hash: 4a165...61b

Så leit å høre om tapet ditt ❤

Skrevet

HI,

Se på denne nettsiden. Hun det gjelder her får alternativ behandling for langt fremskreden lungekreft. Etter oppdateringene å dømme besitter disse menneskene enormt mye kunnskap om emnet.

http://alunglife.com/

Anonymous poster hash: a3152...16b
Skrevet

HI,

Se på denne nettsiden. Hun det gjelder her får alternativ behandling for langt fremskreden lungekreft. Etter oppdateringene å dømme besitter disse menneskene enormt mye kunnskap om emnet.

http://alunglife.com/

Kutt ut å reklamere for alternativ behandling!

Anonymous poster hash: 8567e...54d

Skrevet

Tror nok ikke alternativ behandling er noe vedkommende selv ønsker, men takk. 

Skrevet

Beklager, mente ikke alternativ behandling, men eksperimentell behandling.

Med den vanlige behandlingen som tilbys er prognosene svært dårlige, rundt 4% med mindre kreften oppdages svært tidlig.

Skrevet

Min svigerfar tar "alternativ" behandling utenlands etter legene i Norge ikke kunne gjøre noe mer for han. Han ble frisk av det. I stavanger er det et team på sykehuset som har spesialisert seg i de forskjellige "alternativene" man har til behandling utenlands. Man skal ikke være så skråsikker på å stå på sitt. Min svigerfar er i dag frisk av kreften som de ikke kunne behandle i Norge, legene her tar det som et mirakel men der han var så så han mange som og også ble kurert av en metode de enda ikke har anerkjent i Norge. At vi ikke har begynt med den i Norge betyr ingenting for virkningen, da vi er utrolig treige og henger etter med nesten ALT i dette landet.

Anonymous poster hash: 1b7ae...db0

Skrevet

Moren til en gammel klassevenninne fikk lungekreft for 15 år siden og hun lever faktisk i dag.

Anonymous poster hash: 7e44c...58a

Skrevet

Min svigerfar tar "alternativ" behandling utenlands etter legene i Norge ikke kunne gjøre noe mer for han. Han ble frisk av det. I stavanger er det et team på sykehuset som har spesialisert seg i de forskjellige "alternativene" man har til behandling utenlands. Man skal ikke være så skråsikker på å stå på sitt. Min svigerfar er i dag frisk av kreften som de ikke kunne behandle i Norge, legene her tar det som et mirakel men der han var så så han mange som og også ble kurert av en metode de enda ikke har anerkjent i Norge. At vi ikke har begynt med den i Norge betyr ingenting for virkningen, da vi er utrolig treige og henger etter med nesten ALT i dette landet.

Så godt å høre at han ble frisk!❤

Skrevet

Moren til en gammel klassevenninne fikk lungekreft for 15 år siden og hun lever faktisk i dag.

Anonymous poster hash: 7e44c...58a

Så godt å høre ❤

Skrevet

Hvilket alternativ var det, da?

Anonymous poster hash: c3987...28c

Skrevet

Umulig å si noe om prognosene uten mer informasjon. Du får nesten vente til vedkommende får vite mer av legene og er klar til å informere dere rundt.

Min tante fikk lungekreft. Oppdaget tidlig og er nå frisk. Men har fått div senvirkninger av cellegiften.

Min mormor fikk lungekreft. Med spredning. Døde 6 mnd etter hun fikk diagnosen.

Lykke til. 💗

Anonymous poster hash: 4afc5...616

Skrevet

Hva slags behandling? Moren min har fått kreft og jeg er rimelig desperat.

Anonymous poster hash: 5ad8b...069

Skrevet

Min kjære tante døde av lungekreft med spredning,ca 8 uker etter hun fikk diagnosen. Ikke mer enn noen og 50

Anonymous poster hash: 6dd36...de1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...