Gå til innhold

Kan det være gallesteinene som plager meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gallesteiner, husker ikke hvor mange, men et par var vel 2 cm. Tok ultralyd. Har hatt rundt 3 anfall som har vært milde/moderate sammenlignet med hva andre har opplevd (ved tilfelle 1, klarte jeg ikke å legge meg ned i sengen og hadde veldig vondt og bet tenna sammen, ved tilfelle to hadde jeg milde smerter som ble verre og verre, ble rastløs og følte meg skikkelig dårlig (dro på legevakt), ved tilfelle 3 så fikk jeg skikkelig vondt og kastet opp... MEN alle tilfellene har vært 100 ganger mildere enn en indusert fødsel!!!) , men jeg sitter her og kjenner på det og det plager meg :( 

Det jeg opplever er at det føles som om jeg har småstein under ribbenet (høyre). Kjenner det ikke alltid, men veldig ofte. Det plager meg endel. Det svir og stikker, ofte. Kan det være gallestenene som gjør det? Årsaken til at jeg spør om det er at min mor sliter med forferdelige gallesteinanfall (kaver rundt på gulvet, spyr og spyr, har ekstreme smerter), og hun sier at hun ofte kjenner noe under ribbenet

Anonymous poster hash: 1ef90...a54
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er meget mulig.

Moren din burde opereres!

Anonymous poster hash: c60cc...7cb

Skrevet

Det er meget mulig.

Moren din burde opereres!

Anonymous poster hash: c60cc...7cb

Ja, det er hun smertelig klar over. Jeg fikk også anbefaling om operasjon. Men er ikke barebare :) 

Men har hørt at det nå finnes en ny metode der man kun fjerner stenene, ikke selve blæren? 

Skrevet

Ja, det er hun smertelig klar over. Jeg fikk også anbefaling om operasjon. Men er ikke barebare :)

Men har hørt at det nå finnes en ny metode der man kun fjerner stenene, ikke selve blæren?

Hvis du har blitt anbefalt operasjon så ville jeg gjort det.

Det å fjerne galleblæren er dagkirurgi. Jeg har ikke hatt problemer etterpå.

Hos meg gikk gallesteinsanfallet over til bukspyttkjertelbetennelse, og jeg kunne i verste fall dødd. Så det er ikke noe å tulle med.. selv om det stort sett ikke er farlig.

Anonymous poster hash: b305f...fe6

Skrevet

Hvis du har blitt anbefalt operasjon så ville jeg gjort det.

Det å fjerne galleblæren er dagkirurgi. Jeg har ikke hatt problemer etterpå.

Hos meg gikk gallesteinsanfallet over til bukspyttkjertelbetennelse, og jeg kunne i verste fall dødd. Så det er ikke noe å tulle med.. selv om det stort sett ikke er farlig.

Anonymous poster hash: b305f...fe6

Det hørtes skummelt ut! Jeg har lege- og sykehusskrekk skjønner du. Risikerer retraumatisering, og det krever tett oppfølging med psykolog dersom jeg skulle blitt operert (PTSD). Ikke så greit.

Men mamma.. ja.. burde helt klart gjort noe med det. Får så vondt av henne. Er heldigvis ikke så ofte, men huff! 

Skrevet

Fikk fjernet gallestein og galleblæren for 3 år siden og det er det beste jeg har gjort. Har ikke angret et sekund. Bort m fanskapet og et nytt liv etterpå.

Om gallebræren først produserer stein kommer den mest sannsynlig til å fortsette med det. Fjerner man den minker ma sjansen for at det skal skje betraktelig.

Er du anbefalt oprasjon så vil jeg anbefale at du takker ja til den.

Anonymous poster hash: c697b...1a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...