Gå til innhold

Hadde dere tatt opp dette med barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På gruppa til jenta mi i bhg (de blir 6 år i år) er de sju jenter. Min jente leker godt med alle. Det er en jente på gruppa som er ekstremt opptatt av min jente. Hun vil helst bare leke med min jente. Min jente sier også dette og at når de tolker sammen, så vil ikke denne jenta ha med noen andre på leken.

Jeg og andre foreldre har også observert på fritidsaktivitet og i bursdag at jenta sitter som limt til min jente. Hun liker også å bestemme en del over min jente. Når vi kommer i bhg på mogrenen er hun veldig intens. Er helt oppi ansiktet på min jente og holder i klærne hennes. Spør gjentatte ganger om de skal leke sammen.

Jeg lurer på hvordan bhg oppfatter dette. For om det er så intenst, så er jeg redd hun blir dratt bort fra de andre jentene av denne jenta.

Er det greit å spørre bhg om dette?

Anonymous poster hash: 2896e...0bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Selvsagt er det greit å spørre om det. Du kan også be barnehagen følge med på det. Har jenta di gitt utrykk for noe ifb med dette? Eller er det kun din og andres mødres observasjon som ligger til grunn? Jeg ville også sagt det til bhg i såfall. Godt foreldresamarbeid er alfa og omega. Man skal ikke være redd for å ta opp ting. Store som små :)

Endret av Marriet
Skrevet

Det kan du helt klart spørre om. Opplevde selv at min gutt og en annen gutt var litt mye klistret sammen og avhengig av hverandre, men her gikk det begge veier. Tok det opp med bhg og foreslo at de ble splittet ved lekegrupper, gruppeaktiviteter o.l så begge fikk mulighet til å bli bedre kjent med de andre barna.

Bhg hadde sett det samme som meg og fortalte at de to ble veldig ekskluderende når de var sammen. De var enige i mitt forslag, da det er bedre at de også har flere venner, både for gruppa som helhet og for at de to selv skal ha flere ben å stå på.

Det ser ut til å ha hjulpet bra her, de leker med flere nå. De får selvsagt lov å leke sammen bare de to også, men ikke hele tiden. Det er supert å ha en bestevenn også, men det funker jo best om det er gjensidig og ikke blir for intenst.

Anonymous poster hash: 0138f...b0e
Skrevet

Ja, her er det greit at bhg hjelper den andre jenta å bli mer selvstendig tenker jeg.

At de bevisst splitter dem litt.

Skrevet

Hadde samme problem. Det BLE faktisk et stort problem. Kunne skrive mye om det men gjør det kort.

Barnehage og BUP ble involvert. Jenta var svært dominant og manipulerende. Hun drev med splitt og hersk.

Jentene ble splittet på hver sin avdeling og vi har valgt en annen skole.

Som sagt er det mye mer å fortelle her, masse stygge episoder.

Anonymous poster hash: fe926...b8d

Skrevet

Skjønner ikke at dette er en problemstilling eller noe å spørre om! Selvsagt snakker du med barnehagen når du har en bekymring. Må da gå an å tenke litt selv😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...