Gå til innhold

Når kvinnen er eldst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evig diskusjon kanskje. Men hva tenker dere om problemstillingen, og hva er ok aldersforskjell?

Anonymous poster hash: 15f83...9ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er singel, tar gjerne en mann som er 5-8 år yngre enn meg. Er over 40 selv, og det er veldig mange menn som lar seg forfalle veldig etter 40. Har vært sammen med både ganske mye eldre menn og noen som har vært 3-5 år yngre, og ser at jeg foretekker de som er like gammel eller yngre enn meg selv.

Men, alder er mindre viktig, samme verdier, humor og tiltrekning er viktigst.

Anonymous poster hash: c2701...fc1
Skrevet

Min fetter er gift med en dame som er 9 år eldre. Herlig par, de fant hverandre da han var 42 og hun 51. Tror ikke at alder har så mye å si egentlig når man er blitt godt voksen.

Anonymous poster hash: c1153...559
Skrevet

Min samboer var nokså bitter på en kvinne han var sammen med. De ble kjærester da han var ca 17 og hun rundt 25. Det betydde bl a at hennes ønske om å få barn innenfor en viss tid ble et fryktelig press, der han følte at han ikke var klar - men at det var "familie NÅ!" eller intet forhold. Resultatet var jo at de ble skilt da barnet var ca 7 år, konflikten underveis og de ulike stadiene de var på i livet spiste opp de gode følelsene. Hun paranoid, kontrollerende og depressiv, han provoserende, bitter og innbitt.

Anonymous poster hash: 093fe...9c3

Skrevet

Min samboer var nokså bitter på en kvinne han var sammen med. De ble kjærester da han var ca 17 og hun rundt 25. Det betydde bl a at hennes ønske om å få barn innenfor en viss tid ble et fryktelig press, der han følte at han ikke var klar - men at det var "familie NÅ!" eller intet forhold. Resultatet var jo at de ble skilt da barnet var ca 7 år, konflikten underveis og de ulike stadiene de var på i livet spiste opp de gode følelsene. Hun paranoid, kontrollerende og depressiv, han provoserende, bitter og innbitt.

Det er jo stor forskjell på en på 17 og en på 25 - mye større forskjell i modenhet da enn hvis den ene er f.eks. 30 og den andre 38.

Skrevet

Det er jo stor forskjell på en på 17 og en på 25 - mye større forskjell i modenhet da enn hvis den ene er f.eks. 30 og den andre 38.

De var ikke 17 og 25 da de ble skilt. Det var vel minst 10-12 år etter. I starten var det faktisk lettere, i følge ham, for da var de sammen av lyst. Da alt ble seriøst, kom konflikten frem. Den dreier seg jo om at folk har ulike mål og ønsker i livet.

Skrevet

De var ikke 17 og 25 da de ble skilt. Det var vel minst 10-12 år etter. I starten var det faktisk lettere, i følge ham, for da var de sammen av lyst. Da alt ble seriøst, kom konflikten frem. Den dreier seg jo om at folk har ulike mål og ønsker i livet.

Alt er enklere så lenge man er forelsket. Jeg tenkte egentlig mer på det at en 17-åring ikke har funnet seg selv, ikke er voksen enda, så en 17-åring kan utvikle seg i en helt annen retning enn det det virket som da de ble sammen.

Enig i at utfordringen ofte ligger i ulike mål og ønsker. Og når den ene er så ung også, så tror jeg det stiller mer krav til begge to, den yngste må være tøff for å ikke la seg presse inn i en form som ikke passer, og den eldste må være raus nok til å tillate den yngste til å utvikle seg og finne seg selv.

Skrevet

Min mann er 7 år yngre, og det er helt greit😉

Anonymous poster hash: 5d1ca...a30

Skrevet

Alt er enklere så lenge man er forelsket. Jeg tenkte egentlig mer på det at en 17-åring ikke har funnet seg selv, ikke er voksen enda, så en 17-åring kan utvikle seg i en helt annen retning enn det det virket som da de ble sammen.

Enig i at utfordringen ofte ligger i ulike mål og ønsker. Og når den ene er så ung også, så tror jeg det stiller mer krav til begge to, den yngste må være tøff for å ikke la seg presse inn i en form som ikke passer, og den eldste må være raus nok til å tillate den yngste til å utvikle seg og finne seg selv.

17-åringer og forpliktelser er vel sjelden den beste sammenhengen.

Skrevet

17-åringer og forpliktelser er vel sjelden den beste sammenhengen.

Veldig enig i det - og derfor også merkelig av dama hans å være så steil på det at hun måtte ha familie med det samme. Det viste kanskje at hun heller ikke var så moden som alderen burde tilsi da de ble sammen.

Skrevet

Min mann er 7 år yngre, og det er helt greit

Hvordan møttes dere? :)

Skrevet

Veldig enig i det - og derfor også merkelig av dama hans å være så steil på det at hun måtte ha familie med det samme. Det viste kanskje at hun heller ikke var så moden som alderen burde tilsi da de ble sammen.

Kan ha vært noe psykiatri i bunnen. Men bottom line er jo at ingen av dem fikk det de ville. De fikk en bitter skilsmisse og en opprivende samværssak i stedet...

Skrevet

Kan ha vært noe psykiatri i bunnen. Men bottom line er jo at ingen av dem fikk det de ville. De fikk en bitter skilsmisse og en opprivende samværssak i stedet...

Det er jo synd det gikk slik - spesielt for barnet sin del :/

Skrevet

Mannen min er seks år yngre enn meg ;) Jeg har det iallfall veldig fint, ganske sikker på at han har det også, ellers håper jeg han hadde sagt ifra :P

Hele slekta mi har gjort det samme; mamma er sammen med en som er 5 år yngre enn henne, pappa har ei kone som er ni år eldre enn ham, bestemor var fem år eldre enn bestefar, min farfar ble sammen med ei som var åtte år eldre enn ham etter farmor døde, og min søsters mann er fem år yngre enn henne. Ligger tydeligvis i slekta, så får meg har det aldri vært rart, men fikk mange kommentarer av venner og bekjente i starten da jeg datet mannen :)

Anonymous poster hash: ef948...915

Skrevet

Mannen min er seks år yngre enn meg ;) Jeg har det iallfall veldig fint, ganske sikker på at han har det også, ellers håper jeg han hadde sagt ifra :P

Hele slekta mi har gjort det samme; mamma er sammen med en som er 5 år yngre enn henne, pappa har ei kone som er ni år eldre enn ham, bestemor var fem år eldre enn bestefar, min farfar ble sammen med ei som var åtte år eldre enn ham etter farmor døde, og min søsters mann er fem år yngre enn henne. Ligger tydeligvis i slekta, så får meg har det aldri vært rart, men fikk mange kommentarer av venner og bekjente i starten da jeg datet mannen :)

Anonymous poster hash: ef948...915

Med tanke på at kvinner generelt lever lenger enn menn så er dere en veldig fornuftig familie ;)

Skrevet

Min mann er 8 år yngre enn meg. Vi møttes da han var 25 og jeg 33. I dag er jeg 41, vi har et barn sammen og venter nr. 2.

Kunne ikke hatt det bedre♡

Anonymous poster hash: d8746...d01

Skrevet

Hvordan møttes dere? :)

På trening, han er faktisk instruktøren min😅 Og det var han som startet det hele, jeg var ikke interessert, jeg tenkte jeg var altfor gammel for han🙄 Men vi har det fantastisk sammen og jeg kan ikke forestille meg å være med en annen❤

Skrevet

Min mann er 4 år yngre enn meg. Kvinner lever som sagt lenger enn menn, så det er jo det lureste å finne seg en litt yngre :-)

Anonymous poster hash: 640da...02f
Skrevet

Min mor er 3 dager eldre enn min far! 😨

Det er sant men seriøst så syns jeg ikke at det har noe å si hvem som er eldst bare ikke aldersforskjellen er enorm. At en 50-åring skal være sammen med en på 18 syns jeg ikke noe om. Alder har mer å si enn kjønn. Det viktigste er at man er lykkelig.

Anonymous poster hash: 552bb...b3d

Skrevet

Jeg er 27 og samboer er 22. Vi venter første barn sammen nå ❤

Han er veldig voksen for alderen, jeg er ikke, så merker ikke noe aldersforskjell :-)

Anonymous poster hash: 3943b...8b1

Skrevet

Det er kanskje mer akseptert enn tidligere. Jeg tenker aldersforskjell mellom 12-14 år. Men begge er voksne. Har et dilemma nå.

Anonymous poster hash: 15f83...9ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...