Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #1 Skrevet 16. januar 2017 Er dette et fascinerende forum å være på, for dere som jobber i deres yrke og har den fordypningen dere har i menneskets sinn? Jeg lar meg (overraskende nok) stadig bli forundret over hva slag holdninger og atferd enkelte har her inne (og sikkert ellers på nett), så forestiller meg at det er interessant å observere av fagfolk? 😂 Anonymous poster hash: b0f94...dd4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #2 Skrevet 16. januar 2017 Er dette et fascinerende forum å være på, for dere som jobber i deres yrke og har den fordypningen dere har i menneskets sinn? Jeg lar meg (overraskende nok) stadig bli forundret over hva slag holdninger og atferd enkelte har her inne (og sikkert ellers på nett), så forestiller meg at det er interessant å observere av fagfolk? 😂 Anonymous poster hash: b0f94...dd4 Det sier vel bare om deg at du ikke vet hvordan en psykolog jobber. De bruker f eks ikke overflatiske metoder som "se, hvilke rare holdninger han flagger i et trelinjers innlegg" som diagnostisk verktøy... 😂 Anonymous poster hash: a0f63...3b5
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #3 Skrevet 16. januar 2017 Det sier vel bare om deg at du ikke vet hvordan en psykolog jobber. De bruker f eks ikke overflatiske metoder som "se, hvilke rare holdninger han flagger i et trelinjers innlegg" som diagnostisk verktøy... 😂 Anonymous poster hash: a0f63...3b5 Jeg lurte ikke fordi jeg tenkte de diagnostiserte alle som svarer i tråder, men ved å utdanne seg innen psykiatrien, bør man vel være litt over gjennomsnittet interessert i mennesker, atferd osv. En person son jobber innen for helse henger seg sikkert oftere opp i tråder som gjelder nettopp helse enn en som jobber i barnehage. På samme måte tenkte jeg at de son jobber innen psykiatrien kanskje bet seg mer merke i hvordan folk svarer og oppfører seg. Anonymous poster hash: b0f94...dd4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 Jeg lurte ikke fordi jeg tenkte de diagnostiserte alle som svarer i tråder, men ved å utdanne seg innen psykiatrien, bør man vel være litt over gjennomsnittet interessert i mennesker, atferd osv. En person son jobber innen for helse henger seg sikkert oftere opp i tråder som gjelder nettopp helse enn en som jobber i barnehage. På samme måte tenkte jeg at de son jobber innen psykiatrien kanskje bet seg mer merke i hvordan folk svarer og oppfører seg. Anonymous poster hash: b0f94...dd4 Det er jo der jeg syns du går litt i baret. Hva man skriver er ikke "hvordan man oppfører seg". Og de fleste konfliktene her på forumet sier heller ikke så mye om psykologi, men en hel del om filosofi. F eks at når to verdisyn kræsjer, det er da det blir ufred. Anonymous poster hash: a0f63...3b5
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #5 Skrevet 17. januar 2017 Det er jo der jeg syns du går litt i baret. Hva man skriver er ikke "hvordan man oppfører seg". Og de fleste konfliktene her på forumet sier heller ikke så mye om psykologi, men en hel del om filosofi. F eks at når to verdisyn kræsjer, det er da det blir ufred. Anonymous poster hash: a0f63...3b5 Jeg har absolutt ikke skrytt på meg å være ekspert innenfor psykologi, det er jo nettopp det som er poenget mitt. Jeg er bare nysgjerrig på hva fagfolk tenker, og ikke spesielt interessert i å kverulere med de som ikke gidder å svare. Har du ikke noe å bidra med mtp spørsmålet, så finn deg en annen tråd. Anonymous poster hash: b0f94...dd4
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #6 Skrevet 17. januar 2017 Jeg har absolutt ikke skrytt på meg å være ekspert innenfor psykologi, det er jo nettopp det som er poenget mitt. Jeg er bare nysgjerrig på hva fagfolk tenker, og ikke spesielt interessert i å kverulere med de som ikke gidder å svare. Har du ikke noe å bidra med mtp spørsmålet, så finn deg en annen tråd. Anonymous poster hash: b0f94...dd4 De som IKKE gidder å svare slipper du i alle fall å kverulere med... Til info så er atferd ikke skrift. Anonymous poster hash: a0f63...3b5
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #7 Skrevet 17. januar 2017 De som IKKE gidder å svare slipper du i alle fall å kverulere med... Til info så er atferd ikke skrift. Anonymous poster hash: a0f63...3b5 Nå stilte jeg i grunn et spørsmå om hva noen tenkte, og hadde i grunn ikke tenkt å diskutere svarene noe videre. Og de fleste som ikke legger vrangvilje til, skjønte hvor jeg ville når jeg brukte begrepet atferd. Jeg sier jo tydelig at jeg IKKE jobber innenfor feltet, og da kan du ikke forvente at jeg skal skrive en masteroppgave om emnet "oppførsel på nett", selv om du ser ut til å føye deg godt inn under noen av de jeg hadde i tankene da jeg stilte spørsmålet. Anonymous poster hash: b0f94...dd4
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #8 Skrevet 17. januar 2017 Det er vel ikke helt den samme fordypning i det menneskelige sinn de har, de to yrkene der? Litt lite opplyst kanskje? Anonymous poster hash: 26db7...d5d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #9 Skrevet 17. januar 2017 Det er vel ikke helt den samme fordypning i det menneskelige sinn de har, de to yrkene der? Litt lite opplyst kanskje? Anonymous poster hash: 26db7...d5d Jeg har IKKE hevdet st det er samme yrke med samme fordypning eller samme atbeidsoppgaver, men jeg vil si dejobber med mennesker på en annen måte enn en butikkmedarbeider. Dessuten har jeg IKKE hevdet å være ekspert innenfor området, faktisk har jeg dementert nettopp det. Tråden er laget av ren nysgjerrighet, og er ikke kunnskapsbasert og ikke ment som diskusjon, kverulering eller påståelighet. Jeg kunne spurt de som jobbet som butikkmedarbeidere hvordan de innbilte seg at enkelte var som kunder basert på svar de ga her inne, eller jeg kunne spurt hvordan folk trodde luten, soleia, biltyven osv. var i virkeligheten. Jeg valgte min innfallsvinkel og står for den. Anonymous poster hash: b0f94...dd4
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #10 Skrevet 17. januar 2017 Synes du får unødvendig mye pes her. Jeg er psykolog og jeg tenker at mange problemstillinger som tas opp på dib er tilsvarende det som jeg møter i klinisk hverdag. Jeg bruker dib som underholdning og informasjonskanal om vinterdresser etc. Jeg får dekket behovet for problemer på jobb. Mitt vanligste bidrag er å oppfordre folk som kan trenge hjelp til å snakke med fastlege. Og rapportere slankeinnlegg fra folk som virker å ha spiseforstyrrelse. Anonymous poster hash: ae0c4...d58
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #11 Skrevet 17. januar 2017 Jeg er psykolog, og har over flere år hatt stor glede av forumet. Dels fordi det gir meg menneskelig kontakt utover det jeg får til i en travel hverdag, dels fordi jeg får kontakt med "folkesjela" på et annet vis enn jeg gjør i mitt daglige virke. Jeg "diagnostiserer" for meg selv også, særlig brukere som også har vært her lenge og som stadig demonstrerer dårlige konfliktløsningsevne, svart-hvittenking eller manglende evne til å skille sak og person. Anonymous poster hash: 8ed0e...6dd
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #12 Skrevet 17. januar 2017 Jeg har IKKE hevdet st det er samme yrke med samme fordypning eller samme atbeidsoppgaver, men jeg vil si dejobber med mennesker på en annen måte enn en butikkmedarbeider. Dessuten har jeg IKKE hevdet å være ekspert innenfor området, faktisk har jeg dementert nettopp det. Tråden er laget av ren nysgjerrighet, og er ikke kunnskapsbasert og ikke ment som diskusjon, kverulering eller påståelighet. Jeg kunne spurt de som jobbet som butikkmedarbeidere hvordan de innbilte seg at enkelte var som kunder basert på svar de ga her inne, eller jeg kunne spurt hvordan folk trodde luten, soleia, biltyven osv. var i virkeligheten. Jeg valgte min innfallsvinkel og står for den. Anonymous poster hash: b0f94...dd4 Javisst, men du kan ikke begynne å luke i svarene du får 😂 Vi gjør også valg og fortolkninger, og du blir bare sur og mutt og kaller oss kverulanter - hvilken diagnose har DU, da tro? Anonymous poster hash: a0f63...3b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå