Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #1 Skrevet 16. januar 2017 Har en baby på 6mnd som de siste dagene har ristet en del på hodet, ikke fra side til side, men mer dirrende bevegelse. Virket først som det kom bare når han skvatt eller ble veldig glad, men det har også kommet utenom det. I kveld da jeg la han begynte han plutselig å gjøre en rar bevegelse med kroppen samtidig som han dirret litt med hodet. Armene gikk ut til siden samtidig som beina sparket en gang og hodet dirrer. Det virket først som han skvatt av noe, men så skjedde det flere ganger på rad, nesten rytmisk, men ikke så tett etter hverandre så det ble som krampe. Han var våken og smilte mens han gjorde det, men fortsatte selv om jeg snakket og tøyset med han. Noen som har vært borti lignende? Kan det være han bare har funnet ut noe morsomt han kan gjøre med kroppen sin? Jeg synes det er så rart, har aldri sett en baby gjøre sånn.. Anonymous poster hash: 82f44...21d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #2 Skrevet 16. januar 2017 Det der drar du til legen med i morgen den dag! Anonymous poster hash: e640f...45b
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #3 Skrevet 16. januar 2017 Det er nesten så jeg ville vurdert legevakt i dag altså.. Det hørtes ikke normalt ut! Min sparker og vifter med bein og armer, spesielt når noe er morsomt og han blir ivrig/glad, men ikke slik som du beskriver det. Virker det som om det er ufrivillige bevegelser? Har to barn og har aldri opplevd noe lignende. Kramper/ufrivillige bevegelser er aldri bra. Anonymous poster hash: 70825...c0a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 Film det og dra til lege. Anonymous poster hash: 6ca79...433
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #5 Skrevet 16. januar 2017 Mener du sånn når det ser ut til at babyen "grøsser"? Akkurat som voksne gjør av og til? Anonymous poster hash: 4d6af...911
Herognå Skrevet 16. januar 2017 #6 Skrevet 16. januar 2017 Ikke for å skremme deg. Men ring legen imorgen. Spør om de kan ta en EEG. Sjekk for epilepsi.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #7 Skrevet 16. januar 2017 Oh. Såpass. hva kan det være? Det holder ikke på lenge, og han får ingen "mén" av det etterpå. Kan det være epilepsi? Det holder ikke i seg lenge nok til at jeg kan filme det, og kommer uten forvarsel. Får ringe legen i morgen og høre. Hi Anonymous poster hash: 82f44...21d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #8 Skrevet 16. januar 2017 Dokumenter det, og jeg hadde nok ringt legevakt ikveld. Bare for å få råd. Ring heller en gang for mye! Anonymous poster hash: 687d8...a75
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #9 Skrevet 16. januar 2017 Når du skriver dirrer, hva mener du da? Dirrer, da tenker jeg små bevegelser (a'la når man fryser bare litt og skjelver på leppene men ikke hakker tenner så kjeven klaprer), vibrasjoner nesten.. Eller mener du at han "kaster"/rister på hodet (større bevegelse, brått/hardt)? Jeg har stresset et par ganger når gutten min skulle sove og plutselig kastet hodet hardt til siden flere ganger, nesten som tics.. Legen har ikke funnet noe galt med han annet enn at han har mye (!) ørevoks i det ene øret og at det kanskje kan være irriterende/klø/vondt innimellom (men han tar seg også veldig til øret i perioder, men har ikke infeksjon).. Men jeg er enig med de andre altså.. Film det og ta babyen med til lege. Ikke aksepter flere ukers ventetid på time. Ta evt kontakt med helsestasjon - de har bestilt legetime til oss to ganger nå, og er mye flinkere til å kreve time på dagen og gjerne hos en lege de vet er flink med barn, uansett om legen ikke har legevakt-dag Vi har vært på sykehuset et par ganger i min sønns foreløpig korte liv. Først pga kraftige skjelvinger/krampeaktige bevegelser, og deretter pga periodevis hyperventilering.. I begge tilfellene viste det seg å være ufarlige ting som han har/kommer til å vokse av seg, men vi har fått understreket veldig tydelig fra både fastlege og sykehus at det er BRA vi har kommet og sjekket det ut - det gjelder tross alt små barn. Heller en gang for mye enn en gang for lite. Anonymous poster hash: 1adbd...9a9
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #10 Skrevet 16. januar 2017 Når du skriver dirrer, hva mener du da? Dirrer, da tenker jeg små bevegelser (a'la når man fryser bare litt og skjelver på leppene men ikke hakker tenner så kjeven klaprer), vibrasjoner nesten.. Eller mener du at han "kaster"/rister på hodet (større bevegelse, brått/hardt)? Jeg har stresset et par ganger når gutten min skulle sove og plutselig kastet hodet hardt til siden flere ganger, nesten som tics.. Legen har ikke funnet noe galt med han annet enn at han har mye (!) ørevoks i det ene øret og at det kanskje kan være irriterende/klø/vondt innimellom (men han tar seg også veldig til øret i perioder, men har ikke infeksjon).. Men jeg er enig med de andre altså.. Film det og ta babyen med til lege. Ikke aksepter flere ukers ventetid på time. Ta evt kontakt med helsestasjon - de har bestilt legetime til oss to ganger nå, og er mye flinkere til å kreve time på dagen og gjerne hos en lege de vet er flink med barn, uansett om legen ikke har legevakt-dag Vi har vært på sykehuset et par ganger i min sønns foreløpig korte liv. Først pga kraftige skjelvinger/krampeaktige bevegelser, og deretter pga periodevis hyperventilering.. I begge tilfellene viste det seg å være ufarlige ting som han har/kommer til å vokse av seg, men vi har fått understreket veldig tydelig fra både fastlege og sykehus at det er BRA vi har kommet og sjekket det ut - det gjelder tross alt små barn. Heller en gang for mye enn en gang for lite. Anonymous poster hash: 1adbd...9a9 Med dirre mener jeg små raske bevegelser, som det første du beskrev. Det ser ut som han spenner musklene i nakken og hodet dermed dirrer/rister. Det er ikke som en "nei-bevegelse" det vet jeg et vanlig at små barn gjør. Han virker litt anstrengt når han gjør det, men ikke konsentrert, mer som at det er ufrivillig. Hi Anonymous poster hash: 82f44...21d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #11 Skrevet 16. januar 2017 Hm da tenker jeg også epilepsi men med små babyer kan det være så sinnsykt mye annet (og gjerne også en hel del ufarlige ting )... Men han er våken/helt bevisst hele tiden? Ingen tegn på at du mister kontakt med han? Ville uansett dratt til legen i morgen.. I beste fall får du beskjed om at det ikke er noe som helst galt med babyen og ingenting er bedre enn dét - med små barn er det heller ikke noe flaut med at man tok en legetur ekstra uten at det var noe farlig Anonymous poster hash: 1adbd...9a9
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #12 Skrevet 16. januar 2017 Babyer grøsser ofte når de tisser. Google det. Anonymous poster hash: 4d6af...911
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #13 Skrevet 16. januar 2017 Babyer grøsser ofte når de tisser. Google det. Anonymous poster hash: 4d6af...911 Jeg har sett han gjøre det også mange ganger, dette er kraftigere enn grøssing og varer litt lenger. Det holder ikke i seg lenge, kanskje 4-5 sekunder. Det skjedde en gang også da han lå på magen, hodet fortsatte å dirre samtidig som han snudde hodet til siden. Det som var i kveld var anderledes og varte lenger og flere ganger på rad, men jeg rakk akkurat ikke å filme det. Jeg skal ringe legen i morgen og høre. Hi Anonymous poster hash: 82f44...21d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #14 Skrevet 16. januar 2017 Vår baby gjorde dette. Viste seg at han hadde lavt blodsukker. Anonymous poster hash: 65d16...756
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #15 Skrevet 16. januar 2017 Vår baby gjorde dette. Viste seg at han hadde lavt blodsukker. Anonymous poster hash: 65d16...756 Hadde han diabetes? Hvilke andre symptomer hadde han? Min virker konstant sulten. Han startet med fast føde for 1,5 uke siden, og virker nesten umettelig. Måtte raskt øke fra smaksprøve til 2 porsjoner om dagen i løpet av bare noen dager, og allikevel ammer jeg like mye som før kanskje til og med mer. Han har normal vektøkning, ligger litt under midterste kurven. Han har fått en god døgnrytme med 1-2 dupper på dagtid og sover hele natten (spiser 0-3 ganger om natten) og er konstant blid og veldig fornøyd. Hi Anonymous poster hash: 82f44...21d
Herognå Skrevet 17. januar 2017 #16 Skrevet 17. januar 2017 Hva sa legen? Tenkt på dere! Har en baby med epilepsi selv💜
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #17 Skrevet 17. januar 2017 Hvordan går det hi? Anonymous poster hash: 687d8...a75
Herognå Skrevet 18. januar 2017 #19 Skrevet 18. januar 2017 Så irriterende å ikke få svar😁 Vi tenker på dere😊
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #21 Skrevet 19. januar 2017 Tusen takk for at dere bryr dere! Det er lenge siden jeg har opplevd det her på dib. 💖 jeg ble brått veldig dårlig selv og har hatt mer enn nok med meg selv.... 😯 babyen har det bra, han har gjort den dirringen 3 ganger siden sist, og jeg fikk filmet det ☺ skal prøve å komme meg til helsestasjonen i dag, de har lege der på torsdager. ☺ Hi Anonymous poster hash: 82f44...21d
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #22 Skrevet 19. januar 2017 Tusen takk for at dere bryr dere! Det er lenge siden jeg har opplevd det her på dib. 💖 jeg ble brått veldig dårlig selv og har hatt mer enn nok med meg selv.... 😯 babyen har det bra, han har gjort den dirringen 3 ganger siden sist, og jeg fikk filmet det ☺ skal prøve å komme meg til helsestasjonen i dag, de har lege der på torsdager. ☺ Hi Anonymous poster hash: 82f44...21d Min baby hadde ikke diabetes. Men noen ganger fikk små babyer lavt blodsukker. Var det legene forklarte. Det gikk over etter noen dager med kontrolert mat og veie kontroll. Vi måtte mate babyen til faste tider. Nå har han ikke hatt den dirringen på flere uker. Her dirret hode, armene og ene foten. Jeg trodde det var epilepsi siden min mann har det. Var heldigvis ikke det. Anonymous poster hash: 65d16...756
Herognå Skrevet 19. januar 2017 #23 Skrevet 19. januar 2017 Da får dere ha masse lykke til - og holde oss oppdatert!😊
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #24 Skrevet 19. januar 2017 Snakket med legen på helsestasjonen og viste filmen. Han skjønner at jeg er bekymret, men tror selv at det er muskelrykninger basert på det jeg forklarer. Men han sa det var lurt å ta en nevrologisk test hos fastlegen allikevel. Fikk time i morgen Kl 11. Hi Anonymous poster hash: 82f44...21d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå