Gå til innhold

Hvor mye koster medisinene ved IVF? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt kommer an på hvor mye og hvilket medisin du skal bruke men for min del kosta hver ferskforsøk ca 20000 kr i medisiner. Men etter egenandel så får man jo pengene refundert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kommer an på hvor mye og hvilket medisin du skal bruke men for min del kosta hver ferskforsøk ca 20000 kr i medisiner. Men etter egenandel så får man jo pengene refundert..

Hva er egenandelen på da?😊 Og dette gjelder om man går privat også?😊

 

Anonymous poster hash: 4bc51...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Refusjon over 17108kr gjelder uansett om det et privat eller offentlig i Norge eller så lenge du er innenfor bioteknologiloven i utlandet i inntil tre ferskforsøk per barn, maks to barn. Du må legge ut for alle medisiner selv og så sende inn kvitteringer i ettertid når maksgrense er nådd sammen med utfylt erklæring fra lege og deg selv (innen 6 mnd).

 

Se også her:

https://helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling

 

Jeg brukte ca 10000kr per forsøk, så måtte vente litt med å sende inn. Behandlingstiden er opptil 12(!) uker.

 

Spar på kvitteringer fra dag 1 og følg med på regnestykket.

 

Anonymous poster hash: 8dd79...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Refusjon over 17108kr gjelder uansett om det et privat eller offentlig i Norge eller så lenge du er innenfor bioteknologiloven i utlandet i inntil tre ferskforsøk per barn, maks to barn. Du må legge ut for alle medisiner selv og så sende inn kvitteringer i ettertid når maksgrense er nådd sammen med utfylt erklæring fra lege og deg selv (innen 6 mnd).

 

Se også her:

https://helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling

 

Jeg brukte ca 10000kr per forsøk, så måtte vente litt med å sende inn. Behandlingstiden er opptil 12(!) uker.

 

Spar på kvitteringer fra dag 1 og følg med på regnestykket.

 

Anonymous poster hash: 8dd79...2b2

Tusen takk for godt svar!!😄 Nå lurer jeg bare på en ting til, og det er om de 17108,- gjelder for hvert forsøk eller om det er for alle?😊

 

Anonymous poster hash: 4bc51...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på hvilkemedisiner man bruker, har vanligvis brukt 15-17000 per forsøk. Men denne gangen havnet vi på nesten 24000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ha to forsøk før jeg nådde egenandelsgrensen. Siste forsøket betalte vi 6700,- 

Sendte inn papirene 05.12.16 og fikk refundert 17.01.17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for godt svar!!😄 Nå lurer jeg bare på en ting til, og det er om de 17108,- gjelder for hvert forsøk eller om det er for alle?😊

 

Anonymous poster hash: 4bc51...fe9

På alle forsøkene.

Du betaler egenandelen selv, resten av medisinutgifter får du dekt av helfo.

 

Gjelder uansett, enten det er offentlig eller privat.

 

Lykke til!

 

Anonymous poster hash: 259b9...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...