Gå til innhold

Hvor mye koster medisinene ved IVF? :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt kommer an på hvor mye og hvilket medisin du skal bruke men for min del kosta hver ferskforsøk ca 20000 kr i medisiner. Men etter egenandel så får man jo pengene refundert..

Hva er egenandelen på da?😊 Og dette gjelder om man går privat også?😊

Anonymous poster hash: 4bc51...fe9

Hei!

Refusjon over 17108kr gjelder uansett om det et privat eller offentlig i Norge eller så lenge du er innenfor bioteknologiloven i utlandet i inntil tre ferskforsøk per barn, maks to barn. Du må legge ut for alle medisiner selv og så sende inn kvitteringer i ettertid når maksgrense er nådd sammen med utfylt erklæring fra lege og deg selv (innen 6 mnd).

Se også her:

https://helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling

Jeg brukte ca 10000kr per forsøk, så måtte vente litt med å sende inn. Behandlingstiden er opptil 12(!) uker.

Spar på kvitteringer fra dag 1 og følg med på regnestykket.

Anonymous poster hash: 8dd79...2b2

Hei!

Refusjon over 17108kr gjelder uansett om det et privat eller offentlig i Norge eller så lenge du er innenfor bioteknologiloven i utlandet i inntil tre ferskforsøk per barn, maks to barn. Du må legge ut for alle medisiner selv og så sende inn kvitteringer i ettertid når maksgrense er nådd sammen med utfylt erklæring fra lege og deg selv (innen 6 mnd).

Se også her:

https://helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling

Jeg brukte ca 10000kr per forsøk, så måtte vente litt med å sende inn. Behandlingstiden er opptil 12(!) uker.

Spar på kvitteringer fra dag 1 og følg med på regnestykket.

Anonymous poster hash: 8dd79...2b2

Tusen takk for godt svar!!😄 Nå lurer jeg bare på en ting til, og det er om de 17108,- gjelder for hvert forsøk eller om det er for alle?😊

Annonse

Tusen takk for godt svar!!😄 Nå lurer jeg bare på en ting til, og det er om de 17108,- gjelder for hvert forsøk eller om det er for alle?😊

På alle forsøkene.

Du betaler egenandelen selv, resten av medisinutgifter får du dekt av helfo.

Gjelder uansett, enten det er offentlig eller privat.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 259b9...8e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...