Gå til innhold

Samvittighetsspill og syke barn.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre barn under 12, (faktisk under 8) som alle har hatt sine runder med sykdom i høst og vinter. De er svært sjelden syk, men har hatt en periode nå med mye forskjellig.

 

Vi har 'bare' 15 dager hver vi kan være hjemme med syke barn. Og jeg er av den formening at vi må dele på den oppgaven.

 

Ingen av oss harnoe viktigere jobb enn den andre, men ingen andre enn meg kan gjøre min jobb akkurat nå hvor vi er inne i en kritisk fase... han leier de inn vikar for.

 

Men hver eneste gang han må være hjemme bombarderer han meg med SMS med sure meldinger om at jeg burde vært hjemme med ungen, jeg prioriterer jobb foran ungene, jeg er iskald som svarer at ettåringen med litt feber og øyekatarr har det fint sammen med pappa.

 

Jeg blir så sliten av dette.

Selvsagt skulke jeg gjerne og kanskje aller helst vært hjemme, men han har feks fri på formiddagen i dag. Måtte ikje engang ta sykt barn dag, for jeg kom hjem før han skulle på jobb.

Han bruker argumentet at jeg er sykepleier - men hva med alle ungene uten en sykepleier til forelder??

 

Hvordan skal jeg få han til å slutte med det tøvet?

 

Anonymous poster hash: 958bf...a4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlighet for en tulling.

 

Har ikke så mye fornuftig å komme med for regner med at du har prøvd det meste/sagt det meste allerede.

 

Men om du bruker alle dine først så har jo ikke du flere. Da må han ta alle på rappen han også. De skal jo deles på! Bedre å legge det opp slik det passer best den enkelte dagen.

 

Anonymous poster hash: dda89...d63

Skrevet

Du må bare si det samme hver eneste gang: "ja, vi har hver vår gang å prioritere enten jobb ELLER sykt barn, og denne gangen er det din tur. Når jeg er hjemme, er du en iskald karriereproff uten noe hjerte da? Vi har begge forpliktelser å oppfylle. Også på jobb."

 

 

Anonymous poster hash: b6757...505

Skrevet

Spør ham hvorfor han fikk barn hvis han ikke mener han er kapabel til å ta seg av dem når de er syke?



Anonymous poster hash: 3587c...d78
Skrevet

Og her må jeg krangle med mannen for å få være hjemme med sykt barn.

 

Anonymous poster hash: 50936...1d0

Skrevet

Han bruker alle unnskyldninger fordi det er selvsagt mer behagelig at jeg tar styret med sutrete og syke barn, så kan han enten sove lenge eller dra på jobb og 'slappe av'... han har ingen fysisk jobb, og har greit med pauser.

 

Jeg har forsøkt alle argumenter, men har landet på å stå på mitt og stole på at han klarer å ta vare på ungene.

Det kan vel aldri bli brukt mot meg? Det klages jo over at mor ikke lar far slippe til...

 

Anonymous poster hash: 958bf...a4f

Skrevet

Han bruker alle unnskyldninger fordi det er selvsagt mer behagelig at jeg tar styret med sutrete og syke barn, så kan han enten sove lenge eller dra på jobb og 'slappe av'... han har ingen fysisk jobb, og har greit med pauser.

 

Jeg har forsøkt alle argumenter, men har landet på å stå på mitt og stole på at han klarer å ta vare på ungene.

Det kan vel aldri bli brukt mot meg? Det klages jo over at mor ikke lar far slippe til...

 

Anonymous poster hash: 958bf...a4f

Brukt mot deg i hvilken sammenheng, da?

 

Anonymous poster hash: b6757...505

Skrevet

Brukt mot deg i hvilken sammenheng, da?

 

Anonymous poster hash: b6757...505

Hehe.

Uansett sammenheng. Han ville sikkert aldri innrømmet at han klager over dette til noen, men 'normale' folk skjønner vel at man må dele på disse dagene?

 

Anonymous poster hash: 958bf...a4f

Skrevet

Hehe.

Uansett sammenheng. Han ville sikkert aldri innrømmet at han klager over dette til noen, men 'normale' folk skjønner vel at man må dele på disse dagene?

 

Anonymous poster hash: 958bf...a4f

"Da du fikk barn, påtok du deg å være far."

 

Ikke argumenter, bare repeter...

 

Anonymous poster hash: b6757...505

Skrevet

Da gjør du det samme når du er hjemme med sykt barn. Send meldinger i hytt og pine!

 

Anonymous poster hash: d9ae7...c96

Skrevet

Hehe.

Uansett sammenheng. Han ville sikkert aldri innrømmet at han klager over dette til noen, men 'normale' folk skjønner vel at man må dele på disse dagene?

 

Anonymous poster hash: 958bf...a4f

 

Ja, de fleste unormale også. At han klager over dette kan vel neppe bli brukt mot andre enn ham selv.

 

Anonymous poster hash: 3587c...d78

Skrevet

Enig med hun som foreslo papegøyemetoden. Og jeg hadde nok vært veldig fristet til å la ham smake sin egen medisin og sende en haug med slike meldinger i retur neste gang det var min tur til å være hjemme med sykt barn. Jeg håper egentlig at jeg hadde klart å la være, for jeg tror ikke at noe ville ha blitt bedre av det. Hevn har en tendens til å tilspisse konflikter og sende folk rett i forsvar.

 

Likevel ville jeg ha konfrontert ham på en eller annen måte. Prøvd å snakke med ham og fått ham til å si noe om hva han egentlig mener med disse meldingene. Og spurt om han virkelig mener det er rimelig at din arbeidsgiver skal ta all belastningen med fravær, mens hans skal slippe fullstendig. Prøvd å være saklig og komme til bunns i det. Og sett om det hadde hjulpet.

 

Kom jeg ingen vei, ville jeg dratt fyren med til familievernkontoret og tatt opp saken der. Fått ham til å forstå at når han har valgt å få en familie må han også ta sin del av jobben.

Skrevet

Enig med hun som foreslo papegøyemetoden. Og jeg hadde nok vært veldig fristet til å la ham smake sin egen medisin og sende en haug med slike meldinger i retur neste gang det var min tur til å være hjemme med sykt barn. Jeg håper egentlig at jeg hadde klart å la være, for jeg tror ikke at noe ville ha blitt bedre av det. Hevn har en tendens til å tilspisse konflikter og sende folk rett i forsvar.

 

Likevel ville jeg ha konfrontert ham på en eller annen måte. Prøvd å snakke med ham og fått ham til å si noe om hva han egentlig mener med disse meldingene. Og spurt om han virkelig mener det er rimelig at din arbeidsgiver skal ta all belastningen med fravær, mens hans skal slippe fullstendig. Prøvd å være saklig og komme til bunns i det. Og sett om det hadde hjulpet.

 

Kom jeg ingen vei, ville jeg dratt fyren med til familievernkontoret og tatt opp saken der. Fått ham til å forstå at når han har valgt å få en familie må han også ta sin del av jobben.

 

 

Det er så greit når Superdolly allerede har sagt alt jeg tenkte jeg ville si ;)

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 71cae...379

Skrevet (endret)

At du skal være hjemme fordi du er sykepleier?

Dummeste jeg har hørt. Man må ikke være sykepleier for å ta seg av et barn med forkjølelse eller øyebetennelse altså 😂

Nei, dette er kun egoisme av mannen. Regner med at du har hakket mer slitsom jobb enn ham. Og han prøver å gi deg dårlig samvittighet? Dette er ren egoisme av mannen.

Tror jeg hadde gitt beskjed om at neste gang slår du av telefonen, og hvis det oppstår noe han ikke takler får han ringe til legen.

Endret av Hjertefru
Skrevet

Selvsagt prøver han å gi meg dårlig samvittighet.

 

Og i dag morges dro han avgårde med bilen slik at ikke jeg kommer meg på jobb. Ungen er frisk. Litt tett nese og har fått øyedråper for 4.gang. Spiser som en hest.

 

Men han mener hun er så 'syk' at hun ikke kan dra i bhg...

 

Kunne kjølhalt han akkurat nå!

 

Anonymous poster hash: 958bf...a4f

Skrevet

Jeg har nesten ikke ord. 

 

Men du tenker på om det blir brukt mot deg - i hva? En barnefordelingssak? I så måte - ta vare på smser! Ta screenshot og lagre.

 

Har som sagt nesten ikke ord - går virkelig ikke ann å oppføre seg sånn mot et mennesket man skal leve sammen med, og oppdra barn sammen med. Altså, alle har feil og dårlige sider, og her inne kommer ofte den dårligste siden fram når man presenterer partneren sin i en konflikt, også rykker man ut etterpå å sier at "han er verdens beste mann og en god far, men...." og som oftest stemmer jo mye av det. Men, her synes jeg verdigrunnlaget og samhandlingen er helt horribel. Jeg hadde iallefall revurdert forholdet med en sånn kar.



Anonymous poster hash: cc118...b89
Skrevet

 

Jeg har nesten ikke ord.

 

Men du tenker på om det blir brukt mot deg - i hva? En barnefordelingssak? I så måte - ta vare på smser! Ta screenshot og lagre.

 

Har som sagt nesten ikke ord - går virkelig ikke ann å oppføre seg sånn mot et mennesket man skal leve sammen med, og oppdra barn sammen med. Altså, alle har feil og dårlige sider, og her inne kommer ofte den dårligste siden fram når man presenterer partneren sin i en konflikt, også rykker man ut etterpå å sier at "han er verdens beste mann og en god far, men...." og som oftest stemmer jo mye av det. Men, her synes jeg verdigrunnlaget og samhandlingen er helt horribel. Jeg hadde iallefall revurdert forholdet med en sånn kar.

 

Anonymous poster hash: cc118...b89

Revurderer annenhver dag😏

 

Men samvittigheten hans hentet han inn nå, for jeg fikk melding om at han kommer og henter oss 8.15 og kjører oss i bhg og på jobb.

 

Det kommer selvsagt etter 'skaden' har skjedd, men viser iallfall at han skjønner hvor urimelig han var i dag....

 

Anonymous poster hash: 958bf...a4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...