Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #1 Skrevet 16. januar 2017 Han er to uker gammel. Han er blitt veldig snørrete. Surklete i brystet og har en ekkel hoste. Hsn ligger på 37,3 i temp og han er veldig urolig. Hva bør vi passe på? Jeg har prøvd og ikke smitte han. Men dessverre så gikk det ikke. Er selv skikkelig syk med forkjølelse. Anonymous poster hash: 8744b...367
Bringebæret Skrevet 16. januar 2017 #2 Skrevet 16. januar 2017 Følger denne. Samme med min lille på 5 uker :-(
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #3 Skrevet 16. januar 2017 Så små skal vel alltid tas til legen i slike tilfeller? Hadde dratt imorgen siden han er så liten + surkler i brystet. Ha nesesug tilgjengelig. Saltvannsdråper hvis helt tett. Hev hodeenden på sengen... håper det snart går over ❤️ Klem Anonymous poster hash: dc625...3dc
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 Så små skal vel alltid tas til legen i slike tilfeller? Hadde dratt imorgen siden han er så liten + surkler i brystet. Ha nesesug tilgjengelig. Saltvannsdråper hvis helt tett. Hev hodeenden på sengen... håper det snart går over ❤️ Klem Anonymous poster hash: dc625...3dc Ja vi skal på helsestasjonen i morgen. Er lege der. Hi Anonymous poster hash: 8744b...367
skinnfilla Skrevet 16. januar 2017 #5 Skrevet 16. januar 2017 Hvis ikke du har otribaby(nesesuger) ,anbefaler jeg den til bittesmå tette neser. La han ligge enten på brystet ditt eller hev hodeenden på senga . God bedring til lille vennen☺
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #6 Skrevet 16. januar 2017 Er tida for RS virus nå, og de aller minste kan bli ganske pjusk av det... ville hatt lav terskel for å oppsøke lege, og ringt helsestasjonen i stedet for å møte opp. Er det RS virus er det ganske smittsomt (en blir isolert på sykehuset) og på helsestasjon er det mange bittesmå... Anonymous poster hash: e696f...486
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #7 Skrevet 16. januar 2017 Ja vi skal på helsestasjonen i morgen. Er lege der. Hi Anonymous poster hash: 8744b...367 Syke barn skal ikke tas med på helsestasjonen Anonymous poster hash: d7767...9b2
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #8 Skrevet 16. januar 2017 Ville heller ringt fastlegen i morgen hvis det virker som pusten er annerledes. Å så lege hvis barnet får feber (barn under 3 mnd. skal ikke ha feber, over 38 grader). Ellers er den otri baby veldig kjekk som en annen skriver her. Og saltvann og hevet hodeende. God bedring! Anonymous poster hash: 61caf...46c
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #9 Skrevet 16. januar 2017 Skal ringe på forhånd ☺ Vil ikke smitte andre. Hi Anonymous poster hash: 8744b...367
Bringebæret Skrevet 16. januar 2017 #10 Skrevet 16. januar 2017 Vi skal også på helsestasjonen i morgen. Er det helt krise å dra med en på 5 uker med tett nese men ikke feber??
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #11 Skrevet 16. januar 2017 Vi skal også på helsestasjonen i morgen. Er det helt krise å dra med en på 5 uker med tett nese men ikke feber?? Jeg har ringt før timen når mine har vært forkjølet, men ikke hatt feber. Vi har alltid fått komme likevel. Anonymous poster hash: 55b54...5c6
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #12 Skrevet 16. januar 2017 Hvis det er RS, kan de bli ganske syke. Og de bør holdes langt unna helsestasjonen. Vil anbefale deg å ta kontakt med lege i morgen. Vær obs på hudfarge og om barnet spiser. Så små barn har trange luftveier. Skal ikke mye slim til før de får problemer med å puste som normalt. Er det RS, kan det bli aktuelt med sykehusinnleggelse. Anonymous poster hash: 5f83d...bc9
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #13 Skrevet 17. januar 2017 Jeg har ringt før timen når mine har vært forkjølet, men ikke hatt feber. Vi har alltid fått komme likevel. Anonymous poster hash: 55b54...5c6 Takk for svar. Da ringer jeg helsestasjonen og hører i morgen Anonymous poster hash: 6781c...b3b
Pobie Skrevet 17. januar 2017 #14 Skrevet 17. januar 2017 IKKE hev hodeenden på senga. Babyer, spesielt de som er yngre enn 1 mnd, skal ALLTID ligge flatt når de sover. Når man hever hodet deres øker dette faren for kvelning pga sammenklemt luftrør, i tillegg til fare for at de skal rulle til en stilling hvor de kan kveles. Saltvannsdråper og nesesuger, og prøv å holde babyen loddrett mens du bærer den.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #15 Skrevet 17. januar 2017 Vi skal også på helsestasjonen i morgen. Er det helt krise å dra med en på 5 uker med tett nese men ikke feber?? Nei Anonymous poster hash: 5bd05...38f
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #16 Skrevet 17. januar 2017 IKKE hev hodeenden på senga. Babyer, spesielt de som er yngre enn 1 mnd, skal ALLTID ligge flatt når de sover. Når man hever hodet deres øker dette faren for kvelning pga sammenklemt luftrør, i tillegg til fare for at de skal rulle til en stilling hvor de kan kveles. Saltvannsdråper og nesesuger, og prøv å holde babyen loddrett mens du bærer den. Hæ? Hvor har du det fra ? Sa de ingenting om på nyfødtintensiven, tvert imot Anonymous poster hash: 5bd05...38f
Pobie Skrevet 17. januar 2017 #17 Skrevet 17. januar 2017 Hæ? Hvor har du det fra ? Sa de ingenting om på nyfødtintensiven, tvert imot Anonymous poster hash: 5bd05...38f Babyer som er innlagt på sykehuset er noe helt annet, siden disse overvåkes 24/7 og er omgitt av leger og sykepleiere. I tillegg vil ofte disse babyenes risiko for kvelning fra å ha hodet hevet være mindre enn risikoen av det de er innlagt for. Man kan ikke bare herme etter det som blir gjort på sykehuset "fordi sykehuset gjør det og da er det greit". Det finnes enkelte tilstander hvor legen anbefaler at man skal gjøre ting hjemme som ellers regnes som farlige og ikke blir anbefalt for folk flest, men da er det som nevnt tilstander hvor risikoen for kvelning og krybbedød er mindre enn risikoen for det som feiler den. "However, there are multiple concerns about using sitting devices as a usual infant sleep location. Placing an infant in such devices can potentiate gastroesophageal reflux127 and positional plagiocephaly. Because they still have poor head control and often experience flexion of the head while in a sitting position, infants younger than 1 month in sitting devices might be at increased risk of upper airway obstruction and oxygen desaturation" http://pediatrics.aappublications.org/content/128/5/e1341 "Elevating the head of the infant’s crib is ineffective in reducing gastroesophageal reflux12 and is not recommended; in addition, elevating the head of the crib may result in the infant sliding to the foot of the crib into a position that may compromise respiration." "Sitting devices, such as car seats, strollers, swings, infant carriers, and infant slings, are not recommended for routine sleep in the hospital or at home, particularly for young infants.25–30 Infants who are younger than 4 months are particularly at risk, because they may assume positions that can create a risk of suffocation or airway obstruction or may not be able to move out of a potentially asphyxiating situation. " http://pediatrics.aappublications.org/content/early/2016/10/20/peds.2016-2938 "Parents should not use car safety seats, infant carriers, strollers, swings, or infant slings for routine sleep. If an infant falls asleep in or on one of these products, the child should be moved to a crib or other firm flat surface as soon as it is practical. Raising the head of the crib is not recommended" http://www.aafp.org/afp/2012/0501/p918.html "Elevating the head of the bed may be dangerous (for babies with reflux or others elevating the head of the bed does not reduce reflux and the baby may slide to the foot of the crib and get into a position that compromises breathing)." "Any device that puts your infant in a sitting position, such as a car seat or swing, should not be used for routine sleep, especially in infants under 4 months of age. " http://www.secretsofbabybehavior.com/2012/01/aap-recommendations-to-reduce-risk-of.html
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #18 Skrevet 17. januar 2017 Da har jeg ringt. Og fikk beskjed om å komme med babyen selv om han er syk. Så dkal legen se på han der. Takker for svar. Anonymous poster hash: 8744b...367
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #19 Skrevet 17. januar 2017 Min sønn ble forkjøla da han har 6 uker gammel. Hadde temp på 38. Vi ble sendt rett på sykehuset hvor det ble tatt prøver av nese og blod. Var virus. Han var kjempe tett så fikk saltvannsinnhalasjoner. Fikk lov å reise hjem og fikk låne en sånn forstøvermaskin med hjem noen dager, så jeg fikk gitt han saltvannsinnhalasjoner slik at han fikk løst opp litt i slimet i lungene. Legene på sykehuset ringte å spurte hvordan det gikk. Hadde åpen retur. Hadde to forskjellige vanlige forkjølelsesvirus Da han var 3 mnd fikk han rs virus. Ble ganske dårlig. Var på legevakten med han og ble igjen sendt videre til sykehuset. Tok prøver etc, viste seg å være rs. Vi fikk reise hjem med åpen retur om det forverret seg. Det gikk bra, men han var ganske pjusk noen dager. Veldig ekkelt når små babyer er syke. Jeg hevet hodeenden på sengen og skylte nesen med saltvann før jeg brukte otribaby nesesug. Det lettet en del, men måtte gjentas mange ganger i døgnet. På sykehuset lærte jeg hvordan man bør skylde nesen. Før bare drypte jeg noen dråper saltvann eller morsmelk i nesen. På sykehuset brukte de en liten engangssprøyte og skylte med litt trykk inn i nesen. Ser litt brutalt ut, men da får man skylt skikkelig igjennom og babyen bare svelger det, så det er ikke farlig. Anonymous poster hash: 5ea48...c6f
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #20 Skrevet 17. januar 2017 Da har jeg ringt. Og fikk beskjed om å komme med babyen selv om han er syk. Så dkal legen se på han der. Takker for svar. Anonymous poster hash: 8744b...367 Akkurat der samme svarer fikk jeg Lykke til! Anonymous poster hash: 6781c...b3b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2017 #21 Skrevet 17. januar 2017 Da har jeg ringt. Og fikk beskjed om å komme med babyen selv om han er syk. Så dkal legen se på han der. Takker for svar. Anonymous poster hash: 8744b...367 Akkurat det samme svaret fikk jeg Lykke til! Anonymous poster hash: 6781c...b3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå