Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #1 Skrevet 16. januar 2017 Noen som kan dele erfaringer? Jeg er så bekymret for vennskap, relasjoner osv! Anonymous poster hash: 74501...d24
Miss Honey Skrevet 16. januar 2017 #2 Skrevet 16. januar 2017 Vi venter. Bestemte oss for to år siden at vi flytter sommeren før eldste begynner på ungdomsskolen. Da må han bytte skole uansett.
Miss Honey Skrevet 16. januar 2017 #3 Skrevet 16. januar 2017 Ble postet for tidlig.... vi flyttet da jeg var 9 år. Ikke bra. Ødela hele ungdomstiden min. Lite venner, ble mobbet.. Flyttet tilbake da yngste broren min var 12. Og det var helt forderdelig for han. Fikk ikke venner. Vi hadde ingen grunn til å flytte en gang. Tror det var min far som kjedet seg...😳
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 vi skal flytte til utlandet.. så tanken er å vente til eldste begynner på det som kalles ungdomsskole der - da skal liksom alle på samme alder begynne på nye skoler/klasser likevel. Yngste vil da være 9 - han må jo hoppe rett inn i en klasse på barneskolen. HI Anonymous poster hash: 74501...d24
Miss Honey Skrevet 16. januar 2017 #5 Skrevet 16. januar 2017 vi skal flytte til utlandet.. så tanken er å vente til eldste begynner på det som kalles ungdomsskole der - da skal liksom alle på samme alder begynne på nye skoler/klasser likevel. Yngste vil da være 9 - han må jo hoppe rett inn i en klasse på barneskolen. HI Anonymous poster hash: 74501...d24 Vanskelig situasjon uansett. Har utrolig dårlig erfaring selv så er derfor forsiktig med egne barn men det betyr jo ikke at dine barn ikke tåler det. Snakk mye med de på forhånd så de er forberedt og positivt innstilt så går det nok bra og ned facebook og andte sosiale medier mister en ikke kontakt med gamle venner så fort uansett:)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #6 Skrevet 16. januar 2017 Vanskelig situasjon uansett. Har utrolig dårlig erfaring selv så er derfor forsiktig med egne barn men det betyr jo ikke at dine barn ikke tåler det. Snakk mye med de på forhånd så de er forberedt og positivt innstilt så går det nok bra og ned facebook og andte sosiale medier mister en ikke kontakt med gamle venner så fort uansett:) huff vanskelig valg dette her! men takk for at du deler dine ikke så positive erfaringer Anonymous poster hash: 74501...d24
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #7 Skrevet 16. januar 2017 Vi flyttet ikke, men byttet skole pga mobbing på vår 9 åring. Det gikk veldig veldig fint. Det er også kommet andre nye barn inn i klassen hans, de har fått tilskudd på 4 elever siden 1. Klasse. Alle er tatt godt i mot. Jeg tenker at de gamle relasjonene vil dø hen, og om barna lykkes på sin nye skole er avhengig av, kvaliteten på miljøet der. Noen skoler er inkluderende og gode, andre skoler er jævlige. De fleste er bok et sted på midten. Det vil som regel gå bra, dere må ha mye lykke til 😊 Skal dere flytte permanent? Eller har dere planer om å flytte hjem igjen? Anonymous poster hash: fe4b2...822
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #8 Skrevet 16. januar 2017 vi skal flytte til utlandet.. så tanken er å vente til eldste begynner på det som kalles ungdomsskole der - da skal liksom alle på samme alder begynne på nye skoler/klasser likevel. Yngste vil da være 9 - han må jo hoppe rett inn i en klasse på barneskolen. HI Anonymous poster hash: 74501...d24 Hvor i utlandet skal dere flytte? Vi flyttet til utlandet for to år siden med barn på alder med dine, og det er det beste vi har gjort! Anonymous poster hash: 1e3bd...e08
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #9 Skrevet 16. januar 2017 Jeg flyttet da jeg var 9 (men i Norge da). Gikk helt supert! Fikk masse venner med en gang. Flyttet også midt i videregående, det var tøffere, men gikk seg til ganske raskt det også. Tror ikke det er noe fasit her, det kommer jo veldig an på personligheten til barna. Noen er utadvendte, åpne og får lett venner. Andre er mer sjenerte og har mer vanskelig for å bygge relasjoner. Anonymous poster hash: 118d4...d0f
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #10 Skrevet 16. januar 2017 Jeg flyttet to ganger i barndommen. Første gang da jeg var seks og det gikk helt fint. Men skal sies at nabolaget jeg kom til var fullt av barn hvor de fleste var nysgjerrige og åpne for nye vennskap. Så flyttet vi da jeg var ti. Det var verre. Vi flyttet til en annen kant av landet, så ganske store kulturforskjeller som var vanskelig for meg. I tillegg var det mange intriger og spesielt jenteintriger, både på skole og i nabolag. Fikk venner, men følte meg aldri trygg for vennskapene endret seg så ofte. Og det preger meg mye i dag, hvordan jeg møter og forholder meg til folk rundt meg. Men jeg var enebarn og hadde litt dårlige forhold hjemme og, så det preget nok også utryggheten min mye. Anonymous poster hash: 9809a...cc1
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #11 Skrevet 16. januar 2017 Vi flyttet når eldste skulle begynne i 3 klasse. (8 år). Det gikk egentlig veldig greit. Men det tok 1 år før hun begynte å godta at hun ikke skulle gå på den gamle skolen igjen. Og det tok 2 år før hun var takknemlig for at vi hadde flyttet. Så hun tok det egentlig litt tungt. Men fikk nye venner etter kort tid. Anonymous poster hash: 987b4...d28
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #12 Skrevet 16. januar 2017 Vi flyttet ikke, men byttet skole pga mobbing på vår 9 åring. Det gikk veldig veldig fint. Det er også kommet andre nye barn inn i klassen hans, de har fått tilskudd på 4 elever siden 1. Klasse. Alle er tatt godt i mot. Jeg tenker at de gamle relasjonene vil dø hen, og om barna lykkes på sin nye skole er avhengig av, kvaliteten på miljøet der. Noen skoler er inkluderende og gode, andre skoler er jævlige. De fleste er bok et sted på midten. Det vil som regel gå bra, dere må ha mye lykke til 😊 Skal dere flytte permanent? Eller har dere planer om å flytte hjem igjen? Anonymous poster hash: fe4b2...822 Takk for svar! Det er i utgangspunktet permanent! Vi flytter til mannens hjemland! Anonymous poster hash: 74501...d24
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #13 Skrevet 16. januar 2017 Hvor i utlandet skal dere flytte? Vi flyttet til utlandet for to år siden med barn på alder med dine, og det er det beste vi har gjort! Anonymous poster hash: 1e3bd...e08 Vi skal flytte til England! Mannen min er derfra og vi ønsker at barna skal bo og vokse opp der også. Hvor flyttet dere? Anonymous poster hash: 74501...d24
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #14 Skrevet 16. januar 2017 vi skal flytte til utlandet.. så tanken er å vente til eldste begynner på det som kalles ungdomsskole der - da skal liksom alle på samme alder begynne på nye skoler/klasser likevel. Yngste vil da være 9 - han må jo hoppe rett inn i en klasse på barneskolen. HI Anonymous poster hash: 74501...d24 Heller nå enn om 3 år. Flytt mens de er så små at de kan få venner gjennom lek. Anonymous poster hash: d62e5...306
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #15 Skrevet 16. januar 2017 Vi skal flytte til England! Mannen min er derfra og vi ønsker at barna skal bo og vokse opp der også. Hvor flyttet dere? Anonymous poster hash: 74501...d24 Vi flyttet til Spania 😊 Har bodd her i to år og stortrives. Ikke så veldig eksotisk for barna, for de går på norsk skole. Anonymous poster hash: 1e3bd...e08
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #16 Skrevet 16. januar 2017 Vi flyttet til Spania 😊 Har bodd her i to år og stortrives. Ikke så veldig eksotisk for barna, for de går på norsk skole. Anonymous poster hash: 1e3bd...e08 Hva syntes barna om å forlate venner og kjente i Norge da? Anonymous poster hash: 74501...d24
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #18 Skrevet 16. januar 2017 Vi flyttet til Spania 😊 Har bodd her i to år og stortrives. Ikke så veldig eksotisk for barna, for de går på norsk skole. Anonymous poster hash: 1e3bd...e08 Hvorfor vil dere ikke integreres i landet dere flytter til? Er det bare for noen få år? Anonymous poster hash: 40795...c02
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #19 Skrevet 16. januar 2017 Hvorfor vil dere ikke integreres i landet dere flytter til? Er det bare for noen få år? Anonymous poster hash: 40795...c02 Ja, vi har ett år igjen. Det var vanskelig nok for barna å forlate alt som var kjent, venner og familie, om ikke de skulle kastes inn i en skole med fremmed språk. Hadde vært noe annet om de var yngre, men 10 og 13 år er hakket for seint. Nå er de godt integrert likevel. De har flere spanske venner, og behersker språket greit. De syntes det var tøft å flytte, og var på randen til å bli deprimerte første halve året, men ble godt tatt imot av klassevenner som er vant til å ta imot nye elever. De elsker klimaet her, og hadde godt kunnet tenke seg å fortsette å bo her. Men så skal eldste inn på en linje på VGs som de ikke har her, og da må vi hjem. Anonymous poster hash: 1e3bd...e08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå