Gå til innhold

Flytte sammen med kjæresten?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

 

Jeg og kjæresten har vært sammen snart to år. Pga. at jeg har barn og at jeg mottar overgangsstønad, og at han har vært student fram til i høst, har det ikke vært aktuelt å tenke på å flytte sammen.

 

Han har for tiden bare en liten kjellerhybel, og har nå tenkt å finne et ordentlig sted å bo. Tanken har slått meg nå, at det kanskje er på tide å flytte sammen. Vi har det stort sett fint, vi elsker hverandre og ser for oss en fremtid sammen. Økonomisk er det jo tullete å leie hvert vårt sted, og hvis han kjøper noe nå, er det jo ikke med tanke på å bo der veldig langt fram i tid (jeg begynner å jobbe fullt til høsten når jeg er ferdig med utdannelsen min). Han kommer godt overens med sønnen min, og er allerede mye hos oss.

 

Mye taler altså for (økonomien, trivsel sammen, og et gryende ønske fra min side (jeg vet ikke enda hva han syns om det)). Men så er jeg også redd. Det var vanskelig å flytte fra faren til barnet mitt. Jeg er rett og slett redd det skal skjære seg, og at jeg må gjennom ny runde med fordeling av ting og tang, og å utsette barnet mitt for dette enda en gang. Han er allerede veldig knytta da, så et brudd som samboere vil kanskje ikke være verre enn et brudd som kjærester. Jeg er også redd at vi mister verdifull tid som "bare" kjærester.

 

Jeg skjønner at jeg og vi må ta avgjørelsen sammen, men hva tror dere: bo hver for oss og være kjærester, eller bli samboere?

 

Beklager om dette ble rotete...

 

Anonymous poster hash: aaf30...29a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det med ro. Ikke hast deg i vei, ett år fra eller til, gjerne mer er ingenting.

 

Det er MYE vanskeligere å avslutte forhold etter man har flyttet sammen, så hvis du ikke er 100 % overbevist ennå - og hvis grunnene hovedsaklig er økonomi, så vent. Ta et skritt av gangen og kjenn på hva DU ønsker for deg. Ikke for penger, og ikke for han. 

 

 



Anonymous poster hash: c4a1b...610
Skrevet

Ta det med ro. Ikke hast deg i vei, ett år fra eller til, gjerne mer er ingenting. Det er MYE vanskeligere å avslutte forhold etter man har flyttet sammen, så hvis du ikke er 100 % overbevist ennå - og hvis grunnene hovedsaklig er økonomi, så vent. Ta et skritt av gangen og kjenn på hva DU ønsker for deg. Ikke for penger, og ikke for han.    Anonymous poster hash: c4a1b...610

Takk for svar! :)

 

Du har nok rett. Jeg er kanskje ikke helt klar over grunnene til at jeg tenker dette nå. Er det bare økonomiske grunner, så bør vi sikkert vente. Men jeg har nok en litt romantisk ide om hvordan det vil være å bo sammen også. Har blitt litt lysten på et barn til også, og tenker at vi helst må bo sammen en stund før det blir aktuelt. Mye å tenke på...

 

HI

 

Anonymous poster hash: aaf30...29a

Skrevet

Samme som deg. Vært sammen i 1,5år og han begynner å snakke om å flytte sammen til høsten.

Jeg er kjemperedd og sier vi skal vente til neste år. Man vet jo ikke om det holder. Jeg trodde jeg skulle være med far til mine barn resten av livet.

Jeg føler jeg har fått skikkelig commitment issues. Jeg prøver å ta lett på ting- holde han på avstand. Har enda ikke innrømmet for noen at han er kjæresten min en gang😂🙄🙈 Hvis du ikke er sikker så drøy det, det er hvertfall min plan😬

 

Anonymous poster hash: 538d3...a0e

Skrevet

 

Ta det med ro. Ikke hast deg i vei, ett år fra eller til, gjerne mer er ingenting.

 

Det er MYE vanskeligere å avslutte forhold etter man har flyttet sammen, så hvis du ikke er 100 % overbevist ennå - og hvis grunnene hovedsaklig er økonomi, så vent. Ta et skritt av gangen og kjenn på hva DU ønsker for deg. Ikke for penger, og ikke for han. 

 

 

 

Anonymous poster hash: c4a1b...610

 

 

 

Ett år fra eller til eller mer er ingenting? Før var "minstekravet" på 1,5 til 2 år fra man begynte som seriøse kjærester, nå er det også for kort tid. Alenemødre får snart sperrefrist på 50 år fra man møter kjæresten til man kan flytte sammen. Det ER tullete å leie hvert sitt sted når de er sammen. To år er ikke kort tid, de er nok seriøse. Det er tullete å påstå at man bør vente flest mulig år før man flytter sammen med kjæresten. Hva er poenget med det?

Skrevet

Er det ikke bedre å vente for dere begge med å flytte til dere begge har betalt jobb og kan kjøpe noe sammen?

Om han kjøper nå er det ikke økonomisk å selge før på mange år. Har han råd til å kjøpe stor nok bolig alene til at det vil være plass til deg, ungen din og eventuelt enda ett barn? Skal du betale husleie til han?



Anonymous poster hash: d1825...0dd
Skrevet

Samme som deg. Vært sammen i 1,5år og han begynner å snakke om å flytte sammen til høsten.

Jeg er kjemperedd og sier vi skal vente til neste år. Man vet jo ikke om det holder. Jeg trodde jeg skulle være med far til mine barn resten av livet.

Jeg føler jeg har fått skikkelig commitment issues. Jeg prøver å ta lett på ting- holde han på avstand. Har enda ikke innrømmet for noen at han er kjæresten min en gang Hvis du ikke er sikker så drøy det, det er hvertfall min planAnonymous poster hash: 538d3...a0e

Hehe! Virker som at du har et mer humoristisk forhold til tingene. Jeg blir skremt av mine commitment issues. Kjæresten min er ikke noen ungfole heller, han er 40 år. Det blir jo snart for sent for barn, på en måte, selv om menn ikke har samme biologiske begrensninger som kvinner. Jeg er 28

 

HI

 

Anonymous poster hash: aaf30...29a

Skrevet

Hehe! Virker som at du har et mer humoristisk forhold til tingene. Jeg blir skremt av mine commitment issues. Kjæresten min er ikke noen ungfole heller, han er 40 år. Det blir jo snart for sent for barn, på en måte, selv om menn ikke har samme biologiske begrensninger som kvinner. Jeg er 28

 

HI

 

Anonymous poster hash: aaf30...29a

Hehe jeg er 31 han er 42. Er egentlig veldig redd for å ende opp alene. At jeg utsetter alt i flere år og så ender det opp med at jeg nærmer meg 40-årene og da er det enda vanskeligere å finne "den rette"

 

 

Anonymous poster hash: 538d3...a0e

Skrevet

Jeg skal flytte sammen med min kjæreste til sommeren jeg, da har vi vært sammen litt over et halvt år bare. Skjønner ikke hvorfor jeg skal vente lengre enn det. Nå har sønnen min altså et halvt år på å forberede seg mentalt på å flytte samt bli bedre kjent med kjæresten min. Vi er i 40 årene og voksne nok til å vite at vi passer sammen. Syns ikke det er noe big deal jeg, jeg leier og har dårlig råd og gleder meg til å bli forsørget samt få mer frihet ved at han er tilstede hvis jeg må bort plutselig osv.

 

Etter så lang tid kjenner dere hverandre godt hi, han bor kun i en kjellerleilighet og har ingenting å tape ved å flytte inn til deg. Dere vinner jo alle sammen! Blir det brudd så er det vel ikke mange greiene å fordele siden han ikke kommer med så mye?

 

Go for it 😏

 

Anonymous poster hash: f1887...731

Skrevet

Er det ikke bedre å vente for dere begge med å flytte til dere begge har betalt jobb og kan kjøpe noe sammen?Om han kjøper nå er det ikke økonomisk å selge før på mange år. Har han råd til å kjøpe stor nok bolig alene til at det vil være plass til deg, ungen din og eventuelt enda ett barn? Skal du betale husleie til han? Anonymous poster hash: d1825...0dd

Han har lyst til å kjøpe for å ikke kaste penger ut av vinduet ved å leie, men jeg tror ikke han har tenkt på at det tar mange år før et kjøp lønner seg.

 

Anonymous poster hash: aaf30...29a

Skrevet

Jeg skal flytte sammen med min kjæreste til sommeren jeg, da har vi vært sammen litt over et halvt år bare. Skjønner ikke hvorfor jeg skal vente lengre enn det. Nå har sønnen min altså et halvt år på å forberede seg mentalt på å flytte samt bli bedre kjent med kjæresten min. Vi er i 40 årene og voksne nok til å vite at vi passer sammen. Syns ikke det er noe big deal jeg, jeg leier og har dårlig råd og gleder meg til å bli forsørget samt få mer frihet ved at han er tilstede hvis jeg må bort plutselig osv.

Etter så lang tid kjenner dere hverandre godt hi, han bor kun i en kjellerleilighet og har ingenting å tape ved å flytte inn til deg. Dere vinner jo alle sammen! Blir det brudd så er det vel ikke mange greiene å fordele siden han ikke kommer med så mye?

Go for it Anonymous poster hash: f1887...731

Han har masse ting på en bod der han er fra.

 

Ser hva du sier, og jeg er enig. Må prate med han. Føler han ikke tenker så langt egentlig...

 

HI

 

Anonymous poster hash: aaf30...29a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...