Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #1 Skrevet 16. januar 2017 Jeg er ett år forsinket i studiet siden jeg strøk to ganger på en eksamen. Jeg føler ikke for å fortelle det til hele klassen. Denne uken kommer jeg til å møte på en person jeg gikk i klasse med (vet ikke hvem) som skal være i praksis der jeg jobber. Jeg føler ikke for å utlevere grunnen til at jeg er forsinket i studiet. Alle på jobb vet hvorfor jeg er forsinket i studiet. Hva er best å gjøre hvis studenten spør hvorfor jeg er forsinket i studiet? Trenger tips. Kanskje noen har vært i samme situasjon Anonymous poster hash: ea41d...0ed
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #2 Skrevet 16. januar 2017 Det enkleste er å si sannheten om du blir spurt direkte og ellers bare droppe å ta opp emnet. Anonymous poster hash: f94f8...8b7
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #3 Skrevet 16. januar 2017 Du kan jo si at du måtte fokusere på familien eller fokusere på å jobbe for å tjene opp en sum penger. Anonymous poster hash: b19c8...719
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 Det er vel vanlig at de du studerer med får vite snittet på prøver/eksamener/oppgaver ol. Da får de jo også vite hvor mange som strøyk, og kan fort se hvem det er, om de andre prater med hverandre, eller fortsatt "henger med". Er vel like greit å bare si det som det er. Anonymous poster hash: b5568...568
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #5 Skrevet 16. januar 2017 Enten er du 100% ærlig, eller så er du ærlig med forklaring. F.eks, du har så mye med både studie og barn og det har rett og slett blitt litt for mye. Du "valgte" å prioritere barn(a) fremfor å være sikret å stå. Alle studenter har forståelse for at det er mye å lære på studie, men med barn kan det iblant kjennes ut som en umulig oppgave. Hilsen mor som studerer 100% og vet at det ikke alltid går på skinner Kjenner flere mødre som har strøket 3-4 ganger som har gjort at de har blitt forsinket. Tenker at det er ingen skam, synes det er flott at dem ikke gir opp. Barn og studier er beinhardt så du skal ikke skamme deg! Anonymous poster hash: 827fc...dfc
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #6 Skrevet 16. januar 2017 Enten er du 100% ærlig, eller så er du ærlig med forklaring. F.eks, du har så mye med både studie og barn og det har rett og slett blitt litt for mye. Du "valgte" å prioritere barn(a) fremfor å være sikret å stå. Alle studenter har forståelse for at det er mye å lære på studie, men med barn kan det iblant kjennes ut som en umulig oppgave. Hilsen mor som studerer 100% og vet at det ikke alltid går på skinner Kjenner flere mødre som har strøket 3-4 ganger som har gjort at de har blitt forsinket. Tenker at det er ingen skam, synes det er flott at dem ikke gir opp. Barn og studier er beinhardt så du skal ikke skamme deg! Anonymous poster hash: 827fc...dfc Takk for alle svar. Det er godt å høre at jeg ikke er alene om å føle at det er utfordrende med barn og studier. De personene jeg fikk god kontakt med på studiet fortalte jeg det til siden vi hadde en nær relasjon, men jeg liker ikke at hele klassen vet om meg, er veldig ukomfortabel med det. Det er totalt 120 studenter på kullet. Vi er ca 9 % som er forsinket i studiet, vet ikke hvem de andre som er forsinket er. Det er flere på studiet med både 1,2 og 3 barn som klarte den eksamen, men jeg må ikke sammenlikne meg med andre. Jeg synes det er en klein situasjon. Hvis den personen som er i praksis er en jeg har grei relasjon til er jo saken grei. HI Anonymous poster hash: ea41d...0ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå