Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #1 Skrevet 15. januar 2017 Prøver å endre ting, men klarer det liksom ikke. Sliter med å legge meg på kvelden, mye tanker uten at jeg vet helt hva. Vanskelig å stå opp, er alltid trøtt og sur, føler ikke jeg kommer igang med dagen. Er hjemme med minste barnet, og vi kommer oss ofte ikke ut på noe som helst i løpet av dagen. Jeg føler meg liksom ikke trist eller deprimert, men tiltaksløs og litt lei. Mannen min er lat som fy i hjemmet, gjør nesten ikke husarbeid, og ettersom jeg er hjemme så føler jeg meg som en hushjelp, dagen går så fort, og de dagene jeg går ut på noe med minste, så rekker jeg ikke husarbeidet og da baller det på seg når ikke mannen bidrar. Ja jeg har mast, snakket, skrevet lister osv. Han er super på alle måter utenom at han er utbrukelig når det kommer til husarbeidet. Jeg har prøvd å endre til sunnere kosthold, men faller tilbake hele tiden og føler meg mislykket. Prøvd flere ganger å komme igang med trening, varer noen uker det og før det dabber av. Ettermiddager går i ett med middagslaging, lekser, kjøring aktiviteter med de eldste barna. Når kvelden kommer så er jeg tom, kan ikke vente til jeg kan koble ut å være litt alene. Er jeg kanskje deprimert eller? Føler meg omtrent aldri opplagt eller har energi, sliter med dårlig søvnkvalitet tror jeg og mye tanker. Jeg vil endre ting, bli flinkere til å planlegge, sette av tid til meg selv, trene, lage sunn mat og slutte og irritere meg over min mann. Noen som har vært der jeg er? Eller som har tips til hvordan jeg kan komme i gang med endring som gir meg litt bedre dager? Prøver å stå opp før ungene, men klarer det ikke. Anonymous poster hash: 56fad...478
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #2 Skrevet 15. januar 2017 Det virker som om du er noe deprimert. Snakk med legen din om det, ev. helsesøster. Og krev parterapi sammen med mannen. Å leve i et forhold hvor den ene er gratispassasjer kan gjøre hvem som helst deprimert. Mannen din er ikke "super på alle måter bortsett fra husarbeid". Han utnytter deg når han ikke gidder bidra. Og en mann som ikke gidder bidra han mangler en grunnleggende respekt for partneren sin. Så krev parterapi - og stå på krava! Når du slipper å føle deg utnyttet så vil det også være enklere å gjøre andre ting, men dette er så grunnleggende at om du ikke endrer dette så motarbeides du hele tiden av følelsene av å bli utnyttet og tatt for gitt. Anonymous poster hash: 7ea9c...106
Hjertefru Skrevet 15. januar 2017 #3 Skrevet 15. januar 2017 Vinterdeprimert? Kjenner meg igjen i det å ha behov for å sitte oppe utover kvelden for å få litt tid for meg selv! Det høres ut som du trenger litt pusterom for deg selv, gjøre noe du syns er artig. Sånn det er nå blir alt bare plikter... Hvorfor kan ikke mannen din avlaste deg om kvelden, slik at du kan ta deg en tur på besøk el shopping? Har du snakket med ham om at du begynner å få symptomer på depresjon?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 Kan du være konkret i din beskrivelse av mannen - hva mener du spesifikt er supert, når du sier "super på alle andre ting" enn den felles innsatsen med å skape er levelig hjem for en familie? Anonymous poster hash: c27d4...e78
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #5 Skrevet 16. januar 2017 *et levelig hjem Anonymous poster hash: c27d4...e78
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2017 #6 Skrevet 16. januar 2017 Jeg dyner det høres ut som om du trenger å komme inn i skikkelige rutiner. Det er veldig mange som opplever det samme som deg når de ikke er i jobb. Jeg veg ikke hvorfor det er sånn, men når vi ikke har faste avtaler eller plikter får vi ikke gjort noen ting. Det blir helt sikkert bedre når mannen overtar stafettpinnen hjemme, men husk å minne ham på nå at du forventer at da skal du være helt fritatt for husarbeid. Anonymous poster hash: 363af...dbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå