Gå til innhold

Hvis man ikke har behov for sex med mannen,

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal man da likevel ha sex?

Er det en "ekteskaplig plikt" som kone og gift?

Er den noe man "må" for å få "lov" til å fortsette å være gift?

Skal den som ikke ønsker sex, gå rundt med dårlig samvittighet?

Lurer på deres mening

Anonymous poster hash: 70cd8...de9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såklart ikke, sålenge man ikke nekter den andre sex.

Med mindre den andre gikk inn i forholdet vel vitende om at partneren var aseksuell.

Anonymous poster hash: 3bf80...479

Skrevet

Da lar man være, og er forberedt på at partneren kan velge å takke for seg.

Anonymous poster hash: 8409a...12d

Skrevet

Såklart ikke, sålenge man ikke nekter den andre sex.

Med mindre den andre gikk inn i forholdet vel vitende om at partneren var aseksuell.Anonymous poster hash: 3bf80...479

Hvis en ikke var aseksuell da en gikk inn i forholdet, men sex er blitt lite intressant etter mange års samliv.

Skrevet

Hvis en ikke var aseksuell da en gikk inn i forholdet, men sex er blitt lite intressant etter mange års samliv.

Da bør man fortsatt ikke gjøre noe uten at man vil, men ikke forvente at det er ok for den andre.

Skrevet

Da lar man være, og er forberedt på at partneren kan velge å takke for seg.Anonymous poster hash: 8409a...12d

Er sex så viktig at noen faktisk velger å bryte opp en familie, utsette barn osv for en skilmisse pga manglende sex?

Er ikke det fryktelig egoistisk?

Skrevet

Er sex så viktig at noen faktisk velger å bryte opp en familie, utsette barn osv for en skilmisse pga manglende sex?

Like viktig for noen som det er uviktig for andre.

Høres trist ut å leve i et ulykkelig ekteskap kun for å holde familien samlet.

Skrevet

Selvfølgelig skal man ikke tvinge seg til sex når man ikke har lyst på, men man kan selvfølgelig heller ikke tvinge partneren til å leve i sølibat.

Har man ikke lenger seksuelle følelser for partneren sin (og da snakker jeg ikke forbigående fordi man ammer annenhver time e.l., men mer permanent basis) så må man informere partneren om det og slippe han/henne fri.

Om mannen din synes det er greit kan dere inngå en atale om et platonisk ekteskap, at dere skal leve som venner og ikke kjærester så lenge begge synes det fungerer greit. Men du må jo også da regne med at han en dag kanskje blir forelsket eller får seksuelle følelser for en annen kvinne og bryter ut.

Anonymous poster hash: 90d9c...e0d
Skrevet

Du skal være klar over at der er en gedigen forskjell på menn og oss kvinner. Menn trenger sex.

Anonymous poster hash: 36c1d...49c

Skrevet

Ja, jeg mener det er en ekteskapelig plikt - både for mannen og kvinnen.

Men mindre begge parter var inneforstått med dette før giftemålet.

Skrevet

Dette med sex kan ikke diskuteres på den måten, da kan du like gjerne snu det og si at den egoistiske er den som nekter partneren sex og dermed ødelegger ekteskapet.

Et kjærlighetsforhold mellom mann og kvinne inneholder sex, de aller fleste mennesker har en seksualdrift og et behov for den nærheten og intimiteten som sex gir. Hvem som er egoistisk når det seksuelle ikke fungerer kan kanskje diskuteres, er det den som nekter å ha sex eller den som ikke får sex som ødelegger forholdet?

De fleste som har en seksualdrift og partner regner jo med at sex er en del av avtalen de inngår når de velger å leve sammen. 

Skrevet

skal man da likevel ha sex?

Er det en "ekteskaplig plikt" som kone og gift?

Er den noe man "må" for å få "lov" til å fortsette å være gift?

Skal den som ikke ønsker sex, gå rundt med dårlig samvittighet?

Lurer på deres mening

Jeg har ikke behov, har sagt til mannen han kan fonne seg en elskerinne, det vil han ikke. Er vel for slitsomt å måtte anstrenge seg når han kan komme halvfet i den samme slitte joggebuksa han har hatt de siste årene og legge an på hun som sitter hjemme og er "forpliktet" til det. Her troendes forholdet kommer til å ryke.

Anonymous poster hash: d83ff...a7b

Skrevet

Jeg har ikke behov, har sagt til mannen han kan fonne seg en elskerinne, det vil han ikke. Er vel for slitsomt å måtte anstrenge seg når han kan komme halvfet i den samme slitte joggebuksa han har hatt de siste årene og legge an på hun som sitter hjemme og er "forpliktet" til det. Her troendes forholdet kommer til å ryke.

Anonymous poster hash: d83ff...a7b

Da er jo grunnen til manglende lyst åpenbar. Lat, uhygienisk, lubben mann er ikke tennende for så mange. Går ut ifra at det dreier seg om generell mangel på sexlyst.

Skrevet

Du skal være klar over at der er en gedigen forskjell på menn og oss kvinner. Menn trenger sex.

Ha ha ha.

Jeg er kvinne og trenger sex. Og det er menn som er aseksuelle.

Jeg hadde ikke orket å bli i ett forhold uten sex. Da er det ikke lenger noe forhold. Og jeg trenger ikke en romkamerat.

Anonymous poster hash: 78745...109

Skrevet

Ha ha ha.

Jeg er kvinne og trenger sex. Og det er menn som er aseksuelle.

Jeg hadde ikke orket å bli i ett forhold uten sex. Da er det ikke lenger noe forhold. Og jeg trenger ikke en romkamerat.

https://finnkode.ehelse.no/#icd10/0/0/0/2613561

Skrevet

Ja, jeg mener det er en ekteskapelig plikt - både for mannen og kvinnen.

Men mindre begge parter var inneforstått med dette før giftemålet.

Det blir vel litt overforenklet å konkludere sånn?

Hvis mannen er en latsabb som lar kona ta alt på hjemmebane, eller hvis mannen er en uhygienisk slask, eller hvis mannen er en generell drittsekk. Så skal kvinnen allikevel stille opp til sex???

Å skylde på den som ikke vil ha sex blir jo bare for dumt, kan være sammensatte årsaker som ligger bak. Vi lever i 2017 og tankegangen din er helt utdatert.

Anonymous poster hash: 8186e...9e3

Skrevet

Det blir vel litt overforenklet å konkludere sånn?

Hvis mannen er en latsabb som lar kona ta alt på hjemmebane, eller hvis mannen er en uhygienisk slask, eller hvis mannen er en generell drittsekk. Så skal kvinnen allikevel stille opp til sex???

Å skylde på den som ikke vil ha sex blir jo bare for dumt, kan være sammensatte årsaker som ligger bak. Vi lever i 2017 og tankegangen din er helt utdatert.

Men da er det jo ikke manglende sex som ødelegger kjærlighetsforholdet og ekteskapet, det er at mannen er en uhygienisk drittsekk....

Skrevet

Jeg hadde definitivt ikke blitt i et forhold uten sex, det er 100 % uaktuelt med mindre mannen var ok med at jeg møtte andre.

Anonymous poster hash: 8409a...12d

Skrevet

Sliter du psykisk bør du søke hjelp for det annet sted enn her.

Ikke jeg som sliter med nymfomani...

Skrevet

Tåpelig og usakelig

Skrevet

Er det ikke fryktelig egoistisk å slutte å ha sex med partneren sin?

Skrevet

Fortsatt bare du som sliter. Jeg har normal kjønnsdrift. det er du som er unormal.

Skrevet

Tåpelig og usakelig

Ja, hun var det. Jeg svarte bare på tiltale.

Skrevet

Er det ikke fryktelig egoistisk å slutte å ha sex med partneren sin?

Det kommer vel helt an på årsaken???!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...